Loader píše:Standardní záruka je 1 rok, tudíž systémy Apple budou říkat "Platnost vypršela".
Pošli IMEI autorizovanému servisu (např. Český servis) a oni ti odpoví.
Tady právě jde o to, že prodejce se spoléhá, že standardní záruka u Apple je rok i bez nějakého prokazování nákupu, což ale systémy Apple nepotvrzují. Uplatnění 2. roku záruky už je sporné, zařízení muselo být koupeno na spotřebitele a ten by musel svá záruční práva převést na dalšího majitele.
vormen píše:Je to tak, že Apple má svoji omezenou 1 letou záruku, ale naše legislativní je 2 roky. Druhá a podstatná věc o které většina lidí neví je, že záruka je nepřenosná na dalšího majitele, jenže to u nás naštěstí nikdo neřeší. Pokud byl telefon koupen z nějakého ofic. zdroje, neměl by být problém s reklamací i po uplynutí prvního roku Apple záruky.
AttaliaCZ píše:"záruka je nepřenosná na dalšího majitele, jenže to u nás naštěstí nikdo neřeší."
To se samozřejmě řeší. Problém vzniká v případě, kdy se mají vracet peníze... a prodejce je chce logicky vrátit puvodnimu majiteli.
Přesně tak, 2. rok záruky je sporný, pokud bylo zařízení "koupeno na IČO", tak kromě pár výjimek typy O2 a Electroworld již záruka neplatí, a pokud bylo koupeno na spotřebitele, tak původní majitel musí převést svá záruční práva na nového majitele. Jinak hlavně v případě neopravitelné závady, což u Apple může celkem reálně nastat, se peníze vrací původnímu kupujícímu, a ne aktuálnímu vlastníkovi.
-- 26. 10. 2022 16:23 --Tak záhada hlavolamu odhalena, na telefonu se po záruce v autorizovaném servisu měnila baterka, načež se vyskytnul problém s nabíjením, takže byl vyměněn za nový kus. Podle vyjádření servisu je tudíž záruka na telefon 90 dni, na baterku 2 roky.
Apple iPhone 13 Mini 128GB Black|Apple iPad mini Cellular 256GB|Apple Watch Series 8 45 mm Cellular Graphite Steel|Apple AirPods Pro 2 (2022) | Apple MacBook Air 13,3"/M1/ 8GB/256GB/stříbrný.