Nejdou odesílat maily z mobilu přes wi-fi

Zdravím,
vyskytl se takový zajímavý problém, asi to bude trivialita, ale ani po hodině pokusů jsem nijak nepokročil a nikde na Internetu jsem řešení nenašel:
U jednoho z mobilů (Sony Xperia, Android 8.0) přestalo fungovat odesílání mailů (standardní e-mailový klient, gmail, nastavení odchozí pošty: smtp.gmail.com/SSL/port: 465/vyžadující ověření) v případě, že je připojen na (domácí) wi-fi síť - nic se nehlásí, jen odeslaná pošta zůstane v záložce "Pošta k odeslání" a ani po několika dnech se neodešle. Pokud je mobil připojen (pouze) na mobilní síť (mobilní data), tak to funguje bez problému. Na druhém mobilu (Samsung Galaxy A5, Android 8.0, rovněž gmail - ale jiná e-mailová adresa, ale stejné nastavení serveru odchozí pošty) funguje odesílání i ve stejné wi-fi síti bez problému. Vše ostatní (www stránky, příjem mailů...) na obou mobilech (na wi-fi i mobilních datech) zcela bez problémů, stejně tak práce s těmito mailovými účty na PC (které je ale na ethernetu). Děje se to minimálně dva dny. Na gmail.com (G Suite) mám vypnuté dvoufázové ověřování. Zkoušel jsem: resetovat mobil (2x), nastavit alternativní nastavení: port: 587, STARTTLS), nic nepomohlo. Ve wi-fi síti se nic neměnilo. Na jiné wi-fi síti to teď (v "nouzáči") asi nevyzkouším...
Má někdo nějaký nápad co s tím?
P.
vyskytl se takový zajímavý problém, asi to bude trivialita, ale ani po hodině pokusů jsem nijak nepokročil a nikde na Internetu jsem řešení nenašel:
U jednoho z mobilů (Sony Xperia, Android 8.0) přestalo fungovat odesílání mailů (standardní e-mailový klient, gmail, nastavení odchozí pošty: smtp.gmail.com/SSL/port: 465/vyžadující ověření) v případě, že je připojen na (domácí) wi-fi síť - nic se nehlásí, jen odeslaná pošta zůstane v záložce "Pošta k odeslání" a ani po několika dnech se neodešle. Pokud je mobil připojen (pouze) na mobilní síť (mobilní data), tak to funguje bez problému. Na druhém mobilu (Samsung Galaxy A5, Android 8.0, rovněž gmail - ale jiná e-mailová adresa, ale stejné nastavení serveru odchozí pošty) funguje odesílání i ve stejné wi-fi síti bez problému. Vše ostatní (www stránky, příjem mailů...) na obou mobilech (na wi-fi i mobilních datech) zcela bez problémů, stejně tak práce s těmito mailovými účty na PC (které je ale na ethernetu). Děje se to minimálně dva dny. Na gmail.com (G Suite) mám vypnuté dvoufázové ověřování. Zkoušel jsem: resetovat mobil (2x), nastavit alternativní nastavení: port: 587, STARTTLS), nic nepomohlo. Ve wi-fi síti se nic neměnilo. Na jiné wi-fi síti to teď (v "nouzáči") asi nevyzkouším...
Má někdo nějaký nápad co s tím?
P.