telz.com

O zahraničních operátorech a jejich službách

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod 5uch 28. 8. 2022 13:18

cooltour:
tak, tak... Jen mám pocit, že když jsem na VoIP začínal já (vice než před 10 lety), tak bylo vše v cajku a fungovalo to na první dobrou (tehdy u VOX 802). Odorik má občas nějaké náhodné nereprodukovatelné chybky - ale je to tak zřídka, že to téměř nevnímám.

steve:
Ale jo, třeba (nejspíš) bude TELZ v pohodě. I když se mi jeho web zdá příliš "tajemný". A v podstatě v CZ nevidím důvod (finanční ani technický) se ohlížet po zahraničním VoIP. Jestli pro vás v rodině je podstatná výhoda levného volání do Švýcarska - tak vpřed.
Ale z výše uvedených důvodů odhaduji, že v CZ nebude moc lidí, co by s tím měl zkušenosti. A pravděpodobnost, že někdo z nich to tady čte a podělí se o zkušenosti se limitně blíží nule. 8-)

Jo, a samozřejmě, Finsko je fajn a slušná země, ale i ve fajn zemích si vždy nedovedou poradit s nějakými podivnými firmami (často schránkové, založené ze zahraničí...)

jjrr píše:Kdo dnes potřebuje telefonovat? Nikdo. Všichni potřebují mobilní data. A dá ti VoIP nějaká data? Nedá. Tedy mrtvá služba, slepá kolej, ...


Podle sebe soudím tebe?

Ano, VoIP má to okno, kdy se mohl hodně rozšířit, už za sebou. To ale neznamená, že je VoIP mrtvý nebo k tomu rychle směřuje. Pořád má své místo ve firmách a organizacích, a v rodinném volání (ne každý má volání placené zaměstnavatelem).
Z VoIP se dovolám na všechna čísla - (mobilní, pevnolinková, VoIP; soukromé osoby i firmy), nemusím řešit, kdo má WhatsApp nebo Messenger, a zda je volaný zrovna na datech, nebo je nešetří.

----------------
Ano, úspora na VoIP je už docela malá. Tarif s buď neomezeným voláním, nebo dostatečnými daty (ne obojí současně) se dá sehnat v akci nebo retenci za 300 Kč, tedy ceny jednoho jídla v restauraci.
Nicméně pro mne je to i věc principu - nepřistoupit na hru operátorů ve stylu "chceme, abyste platili za mobil paušál začínající někde na 500 Kč, a když budeme smlouvat, dostaneme se na 300 Kč". Ale proč bych měl kruci platit tarif za 300, ve kterém mám jen data nebo volání, když volání mohu mít za těch 300 Kč na celý rok... (a s daty se smířím, že je mám doma a v práci).
Proč bych měl podporovat naše operátory v tom, aby nastavovali cenovou laťku zatraceně vysoko (jsme jedna z nejdražších zemí v Evropě, pokud jde ceny mobilních služeb)?
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DirtyKing 28. 8. 2022 14:20

jjrr píše:
DirtyKing píše:Ja kazdy den min. hodinu provolam, nekdy i dve nebo tri. Vsichni z meho okoli rovnez. To k tomu blabolu co si vypustil.

Také volám, ale služebním mobilem se služební SIM, tak jako každý z mého okolí. Tohle je už v dnešní době slepá kolej prostě.


No tak vidíš, to máš úplně stejně jako já. Ale pokud bys neměl firemní tarif, tak volat nebudeš vůbec? Nebo budeš volat nějak přes messenger? Někomu možná.
DirtyKing
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jjrr 28. 8. 2022 17:01

Kdo dnes nemá služební mobil a SIM? Akorát důchodci a ti jsou na VoIP nevhodní. Je to pro ně moc složité. Samozřejmě, si to své zákazníky najde, např. podvodníky, kteří to používají na vishing, volanému se zobrazí takové číslo volajícího, jaké se jim hodí.
https://insmart.cz/vishing-ceska-republika-air-bank/
jjrr
osobne

Odeslat příspěvekod 5uch 28. 8. 2022 17:26

jjrr:

V jakém vesmíru to žijete?

Služební mobil mají ti zaměstnanci, co ho potřebují ke své práci. Takže třeba v softwarehousu management, vedoucí projektů, konzultanti a někteří analytici. Kodéři, testeři, dokumentaristé... sedí na zadku v kanclu na "pevné" lince (která může být ve skutečnosti VoIP), mobil pracovně nepotřebují. Tedy tak polovina lidí. Ano, občas člověk narazí na "velkorysou" organizaci, zaměstnání, kde platí služební mobil i těm vyžírkům, co ho pracovně nepotřebují, nebo to mají jako benefit.

Živnostníci, drobní podnikatelé, co zaměstnávají sami sebe + možná pár známých nebo příbuzných... si ten "služební" mobil platí sami. A ne vždy řeší, jak co nejvíc ušetřit, protože na to nemají znalosti a čas (úspora jim nestojí za čas strávený optimalizací, resp. vůbec netuší, že je nějaká optimalizace možná).

VoIP je pro důchodce naprosto OK. Mají na stole stejný telefon, který používali jako pevnou linku a používají ho stejně jako dřív. Jen platí míň. Jediný problém je ve vyšší pravděpodobnosti nějakého občasného technického problému (nejde internet, vytažený kabel, vypnutí nebo vytuhnutí některého z přístrojů v řetězci modem - router - telefonní adaptér - telefon).
A v rodině máme i šetřivého seniora, co se VoIP naučil používat v hloupém mobilním telefonu - hlídá si volné minuty, a když mu dojdou, volá lidi přednastaveným zpětným voláním (které mu někdo musí přednastavit, ale pak je to jen o vytočení alternativního čísla z adresáře),

A ad vishing s podvrženým číslem banky... jak se tomu ubráníme? Tím, že VoIP nebudeme používat pro běžné potřeby? Asi ne - technologie existuje, kdo ji chce zneužívat, ten ji zneužije. Vishing s podvrženým číslem jsem zažil 2x - hovory v angličtině z indického call centra vydávající se za technickou podporu Microsoftu. Minoritní záležitost. VoIP fakt není technologie, která cílí na použití u šmejdů.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jjrr 28. 8. 2022 17:44

Nechci vàm tu brát iluze, ale 99,99 % čechů ani neví, co to VoIP je, a je to veliká ostuda poskytovatelů VoIP, že se nedokázali prosadit v době drahého volání mobilních operátorů. Teď už se neprosadí, volání zlevnilo a drahá jsou jen mobilní data. Prostě slepá kolej. Zůstane to jako služba pro minoritu, ne majoritu.
jjrr
osobne

Odeslat příspěvekod 5uch 28. 8. 2022 18:06

jjrr:
To nerozporuji. Sám jsem psal, že okno pro větší prosazení VoIP je pryč.
Sám nechápu, že o VoIP službách nikdy neběžela nějaká reklamní kampaň, nikdo tu rukavici nezvedl, aby to rozjel ve velkém, jen to zůstalo jako "vedlejšák" hostingových a ISP firem se slušnou konektivitou.

Pokud jde o to zlevnění... ano, dnes lze mít neomezené volání (s trochou štěstí nebo vyjednávání) za 300 Kč. Proti situaci před "FREE" revolucí od O2, kdy samotné neomezené volání stálo ke 3000 Kč je to pokrok. Je to pokrok i proti začátku FREE éry, kdy neomezené volání začínalo někde na 800 - 900 Kč.
Nicméně operátoři ve své nenažranosti tarify čím dál víc balíčkují (volání + SMS + data + někdy i volání do zahraničí a roaming) a pak takový velký balíček prodávají od běžných 500 - 600 Kč lidem, co potřebují jen to volání. Nebo jen data. A ta data jsou stále zatraceně drahá.
Dříve byly vstupní tarify za 100 Kč, ty střední za 300. Dnes je vstupní tarif za 300, střední za 600. Co šlo fakticky dolů, jsou jen ceny za ty "all inclusive" tarify.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cooltour 28. 8. 2022 18:41

Jjrr: to je argument jak noha, ze maji vsichni sluzebaky. Asi pad z hrusky na hlavicku, ne? Maji to vyse postaveni lidi, bezni zamestnanci tak max flotilove tarify, ale to se bavime kazdy o necem jinem. Spravuji asi 15 cisel znamym, ano je to za vyhodne ceny, ale kolik z nich myslite ze potrebuje neomezene volani a sms? Jedna baba jo, ta da klidne 25h/mes, ale zbytek? Ti lepsi tak do 200 min, jeden stabilne provola do hodiny. SMS nema smysl resit vubec, nekteri nespotrebuji ani to giga dat, jez je nedilnou soucasti tarifu. Je to pri cene pod 200,- s DPH vyhodne? No ano, oproti ofiko ceniku za cca 40% ceny urcite, jinak je to ale vyhazovani penez z okna, asi jako topit na 25st a pak vetrat, bo se potim :-D Tak jo, jen si krmte sveho operatora, kdyz vam to za ten pocit svobody stoji ;-)
cooltour
Junior

Odeslat příspěvekod jenik3 28. 8. 2022 23:16

Hlas v mobilu je v dnesni dobr otazka 100-300kc, dle poptavky po mnozstvi minut. Neprijde mi to drahe.
Kdo ma jeste pevnou linku, asi vi proc, tak jede z velke casti na voip. Neni to mrtva sluzba. Na druhou stranu IP aplkace (Viber, signal, whatsap atd.) berou voip zakazniky.
jenik3
Junior

Odeslat příspěvekod steve 29. 8. 2022 08:43

5uch, ano, vacsia kampan ci reklama nikdy nebola, VoIP poskytovatelia skor medzi sebou sutazili az konkurovali, a v dobach, ked mobilni vytvarali duo a triopol, s pozehnanim TU, teda "regulatora" uz VoIP stracal dych. Akurat si pamatam, ze na telefonujeme.cz prebiehala osveta, diskusia a vymena skusenosti, vsetko na kolene a dobrovolnickej baze, bez vyznamneho financneho prispenia VoIP operatorov, coho vysledkom bolo, ze bez masivnejsej reklamy a so zameranim len na firemnu klientelu. Medzi obyvatelstvom SR, ale z casti aj v CR, to cele zostalo take poloutajene, zrejme aj z dovodu, ze sefov Telekomunikacnych uradov, aspon na Slovensku, vzdy zastavali ludia z manazmentu mobilnych opov, pre ktorych bola blizsia kosela ako kabat. A to, ze VoIP neposkytuje data, to uz dnes pri samozrejmych wifi pokrytiach prakticky vsade, uz vobec nie je problem. Takze, tak. Sportu zdar a VoIP-u zvlast.

-- 6. 9. 2022 09:38 --

Panstvo z mobilmanie, verite, ci nie, ale TELZ fungujeee. V porovnani s Viber a Whatsapp kvalita rovnaka, aspon teraz nemusim nikoho z kontaktov presvedcovat, aby si ich stiahli.
Vyborna zbran na slov.mobilnych operatorov /snad aj na ceskych/, aby uz konecne zahajili cenovu revoluciu a nezvysovali ceny a nevzdychali furt, ze elektrina, mzdy, prenajom, benzin, inflacia atd. Mam par smartfonov v rodine pod palcom, vsetky aj s datami, preto vo svojom okoli to uz aj stahujem a rozsirujem.
Zda sa, ze VoIP operatori vo svete nepovedali este posledne slovo. Najlepsi z nasich, Odorik a Optimalcall maju co robit. Takto sa mi to paci, nech sa buraju triopoly a nech to fici, ako napr. v Taliansku, Polsku, Rakusku atd.
steve
Junior

Odeslat příspěvekod adamek1999 16. 9. 2022 23:52

Telz konec :(
Přílohy
Screenshot_20220917-005151.jpg
adamek1999
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 17. 9. 2022 00:15

Super.
Takže to je vše, co zákazník může dělat na webové stránce TELZ - přečíst si toto oznámení. Žádný login, nic. Dokonce ani kontakt na firmu. To chci vidět, jak budou vracet zpátky peníze, na jaké "účty" když peníze do telz se posílaly (skoro) anonymně, jen s párováním na telefonní číslo.
Předpokládám, že to je totální konec pro všechny zákazníky a služby, nejen ty mezinárodní, firma to prostě zabalila.

No, já si vypěstoval docela slušný čich na podvody, a od začátku se mi ten telz moc nezdál, cítil jsem v té funkčnosti a vzhledu takové ty vibrace, co cítím na webech všelijakých investičních podvodníků a pyramidových schemat. Ale Steve mne téměř přesvědčil, že telz je v pohodě a není se čeho bát. ;-)
Bohužel, mé prvotní pocity byly správné.

Teď jsem si navíc trochu proklepl doménu telz.com... anonymně registrovaná přes proxy vlastníka (GoDaddy - oblíbený proxy registrátor všelijakých podvodů).
Doména registrovaná 2003 (to je OK). Aktualizace v červnu 2022 (že by tehdy začala doopravdy fungovat?)... Zkusíme se na to podívat přes web.archive.org:

Web Archive ukazuje, že přinejmenším do roku 2007 to byla zaparkovaná doména (OK, to je dost dávno...).
Od 2008 do 2017 nevíme, co na stránkách bylo - Web Archive stránku nejprve neukládal (asi se na ní nic nedělo), a pak následovalo období, kdy se snad něco dělo, ale Web Archive to nedokáže ukázat.
Od roku 2018 na stránkách byla podobná prezentace jako před pár týdny - obrázek mobilu, kalkulačka útraty za volání na různá čísla a prominentní odkaz na stažení aplikací, minimum informací, žádné přihlášení pro zákazníky Patrně se to hlavní odehrávalo v aplikaci, k jejímuž stažení jsme byly tak ponoukáni.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ziki 17. 9. 2022 05:50

Telz, není to náhodou ta služba, kterou tu jeden uživatel neustále propaguje v komentářích pod každým článkem týkající se cen volání, paušálů, operátorů apod. :?: Prostě jak jsou paušály fuj a Telz rulez :D.
"Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora."
ziki
Junior

Odeslat příspěvekod adamek1999 17. 9. 2022 08:00

Od ledna, kdy jsem je zacal pouzivat fungovali velmi dobre, jeste minuly tyden, presneji 9.zari, jsem s nimi volal bez problemu, pres internet i callback. Dnes jsem potreboval volat a ejhle, smolik. Skoda jich.
Naposledy upravil adamek1999 dne 17. 9. 2022 08:05, celkově upraveno 1
adamek1999
Junior

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 9. 2022 08:04

Chudák steve (viz výše).
anonymni

Odeslat příspěvekod jjrr 17. 9. 2022 09:55

Takže jsem měl před měsícem pravdu, když k sem tu psal:
jjrr píše:Kdo dnes potřebuje telefonovat? Nikdo. Všichni potřebují mobilní data. A dá ti VoIP nějaká data? Nedá. Tedy mrtvá služba, slepá kolej, ...
jjrr
osobne

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků