tak, tak... Jen mám pocit, že když jsem na VoIP začínal já (vice než před 10 lety), tak bylo vše v cajku a fungovalo to na první dobrou (tehdy u VOX 802). Odorik má občas nějaké náhodné nereprodukovatelné chybky - ale je to tak zřídka, že to téměř nevnímám.
steve:
Ale jo, třeba (nejspíš) bude TELZ v pohodě. I když se mi jeho web zdá příliš "tajemný". A v podstatě v CZ nevidím důvod (finanční ani technický) se ohlížet po zahraničním VoIP. Jestli pro vás v rodině je podstatná výhoda levného volání do Švýcarska - tak vpřed.
Ale z výše uvedených důvodů odhaduji, že v CZ nebude moc lidí, co by s tím měl zkušenosti. A pravděpodobnost, že někdo z nich to tady čte a podělí se o zkušenosti se limitně blíží nule.
Jo, a samozřejmě, Finsko je fajn a slušná země, ale i ve fajn zemích si vždy nedovedou poradit s nějakými podivnými firmami (často schránkové, založené ze zahraničí...)
jjrr píše:Kdo dnes potřebuje telefonovat? Nikdo. Všichni potřebují mobilní data. A dá ti VoIP nějaká data? Nedá. Tedy mrtvá služba, slepá kolej, ...
Podle sebe soudím tebe?
Ano, VoIP má to okno, kdy se mohl hodně rozšířit, už za sebou. To ale neznamená, že je VoIP mrtvý nebo k tomu rychle směřuje. Pořád má své místo ve firmách a organizacích, a v rodinném volání (ne každý má volání placené zaměstnavatelem).
Z VoIP se dovolám na všechna čísla - (mobilní, pevnolinková, VoIP; soukromé osoby i firmy), nemusím řešit, kdo má WhatsApp nebo Messenger, a zda je volaný zrovna na datech, nebo je nešetří.
----------------
Ano, úspora na VoIP je už docela malá. Tarif s buď neomezeným voláním, nebo dostatečnými daty (ne obojí současně) se dá sehnat v akci nebo retenci za 300 Kč, tedy ceny jednoho jídla v restauraci.
Nicméně pro mne je to i věc principu - nepřistoupit na hru operátorů ve stylu "chceme, abyste platili za mobil paušál začínající někde na 500 Kč, a když budeme smlouvat, dostaneme se na 300 Kč". Ale proč bych měl kruci platit tarif za 300, ve kterém mám jen data nebo volání, když volání mohu mít za těch 300 Kč na celý rok... (a s daty se smířím, že je mám doma a v práci).
Proč bych měl podporovat naše operátory v tom, aby nastavovali cenovou laťku zatraceně vysoko (jsme jedna z nejdražších zemí v Evropě, pokud jde ceny mobilních služeb)?