GPS do nepohody do 5.000Kč

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod still_wolf 23. 2. 2011 22:04

Dobrý den,
hledám GPS navigaci do auta do 5.000 (+-nějaká stovka). Potřebuji, aby to mělo display minimálně 4,3", kvalitní navigování. A jelikož jsem četl několik diskusí o neustále se zvětšování objemu dat map, tak ybch i raději slot na karty. Pokud by to umělo přehrávat MP3 nebo dokonce videa, bral bych to jako hezký bonus, ale není to nutné a spíš s tím v této ceně nepočítám. Osobně nejvíc zaujal TomTom, známý si ho jen chválí. Avšak nadávají na špatnou podporu ČP (číslo popisné). U Garmina jsem slyšel nadávky na výpočty trasy a signál. Ale nevím, všechny infomrace mam od někoho. O GPS jsem se nikdy nezajímal. Ale potřeboval ybch něco do nouze, co by mě vždycky spolehlivě vyvedlo nebo navedlo nejlepší cestou. Známej mi doporučil TomTom Via 120 (nemá čtečku karet) a GoClever 5066 (o této firmě jsem nic neslyšel a nikdo ze známých s ním nemá zkušenost).
Děkuji
PS: Koupi plánuji na červen, ale kdybych už něco vybral teď, mohl bych zkusit najít nějakou akci.
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod audis 24. 2. 2011 00:00

něco z posledních mnodelů garmin, navigon nebo navon. všici mají čísla popisná, velkou pamět (min. 4 GB) nebo slot a žádné velké nevýhody. vyrete si dle sympatií nebo z doslechu. s žádnou neprohloupíte.

já dop. navon, protže za dané peníze nabízí mnoho užitečných detailů. žel v té ceně nemá TMC. leda model N750, ten má TMC a 5 " display ale stojí 5500 kč.
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Akan 24. 2. 2011 00:35

Dobrá rada drahá?

Co chci řešit s GPS navigací?
Navigaci na silnici při jízdě autem nebo motocyklem
Profesionálně (autodoprava, firemní potřeby, taxikář, …)
Soukromě (doprava do zaměstnání, rodinné potřeby, autoturistika, …)
Navigaci na silnicích, cestách a v terénu při jízdě na kole a pěšky, na řekách
Profesionálně (makléř realit, správce pozemků, měřič, opravář vedení, …)
Soukromě (turistika, sport, geo-catching, orientační závody, …)
Leteckou navigaci (UL, R, B, …)
Lodní navigaci na zálivech, jezerech a moři (ML, Y, WS, …)

V jakém rozsahu chci GPS navigaci používat?
ČR (Velkoměsta, dálkové trasy, širší záběr maloměst, mezi kraji, často do neznáma, …)
E (Sousední státy, Západní E, Jadran, Řecko, FR, I, Severské země, Rusko, …)
GB (Británie s ostrovy a Irsko, …)
USA/C (Státy včetně A, Kanada, …)

Jaký jsem typ uživatele?
Dávám přednost užitným vlastnostem a nepodléhám módním vlnám.
Mám rád efektní řešení, rád si hraji s počítačem a umím s ním řešit technické potřeby elektroniky.
Potřebuji zařízení, které zapnu a funguje, se kterým mi pomůže bezproblémový servis.
Mám málo času, chci si s pomocí GPS vytvořit zálohu k tištěným pomůckám a bedekrům.

Co GPS navigaci vím?
Jen to co mi někdo útržkovitě pověděl.
Už jsem si něco přečet.

Je pro mne rozhodující přijet přesně na plánované místo?
Musí to být až před dům, který nemá číslo orientační?
Jak často budu tuto přesnost potřebovat?
Kde se (mimoČR) používají stavební a domovní čísla popisná?
Jsou důležitější půdorysy budov nebo jejich třírozměrná vyobrazení?
Je použití čísel popisných pro mne opravdu tak významné, že nedám přednost jiné užitné vlastnosti?

Co přináší jiné užitné vlastnosti používané k zlepšení a usnadnění navigace s GPS?
K čemu slouží vyspěléplánování tras IQ Routes?
K čemu slouží servis TT Plus, HD Traffic a Live?
K čemu je RDS-TMC?
Která z těchto služeb zaznamenává největší rozvoj v kantitě a kvalitě?
Které z těchto služeb jsou v ČR již dnes dostupné?
Které jsou bezplatné a za které musím platit?
Ku kterým službám musí mít vytvožen internetový (placený) přístup?

Potřebuji nutně v GPS navigaci MP3 a DTV?
Nemám MP3 v mobilu?
Jak budu přehrávat hudbu z GPS?
Vestavěným reproduktorem, sluchátky, do autorádia (kabelem, FM přenosem, BT přenosem, …)?

Kdo mi zde na tomto S.F. poskytuje rady?
Jsou to dealeři určitých značek?
Jsou to uživatelé se širokými zkušenostmi?
Jak dopadnou jejich rady při srovnání s radami na POI, Path, Aukro?

P.S.
Tato diskuze se tu opakuje víceméně periodicky a jejím výsledkem bývá nahánění imaginárních zájemců do sítí určité skupiny „poradců“. Ti osočují zcela průhledně a bezostyšně vše co se jim nehodí k manipulaci vědomím potenciálního uchazeče o koupi GPS navi. Už delší dobu se do těchto rádoby nezaujatých diskzí nezapojuji, jsou nudné. Nicméně pro jejich časté opakování se mi samočinně vytváří pseudo otázky a pseudo odpovědi, které jsou v opozici k zde obvykle vedené „progarministické“ rétorice. Zde je shora uveden narychlo pořízený stenogram názoru oponenta.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod still_wolf 24. 2. 2011 02:03

Co chci řešit s GPS navigací?
Soukromné ježdění autem, popřípadě používaní za chůze (ne turistika-není nutností).

V jakém rozsahu chci GPS navigaci používat?
Především v ČR, ale jelikož brácha i já plánujeme vycestovat autem mimo ČR, tak i zahraničí (EU).

Jaký jsem typ uživatele?
Já si docela rád pohraju s plánováním trasy, pokud je čas a to je problém. Mnohdy mam čas akorát na napsání cíle a hotovo. Navíc navigaci bude používat celá rodina a někteří její členové ani neznají pojem Windows. Samozřejmě u nich předpokládám, že je tím naučím. Ale opět tlatí, že nebudou schopni kontrolovat ani trasu a ani cíl (že by podle křižovatek zjišťovali, jestli je to nehodilo o křižovatku vedle).

Co GPS navigaci vím?
V podstatě nic. GPSku jsem měl párkrát půjčenou od známého.

Je pro mne rozhodující přijet přesně na plánované místo?
Já jsem schopnej se na msítě zorientovat, ale ztráta času je nepříjemná čas. Ale jak jsem napsal výše, je to pro rodinu a rozhodně je pro sotatní nutností aby je to navedlo přesně.

Jsou důležitější půdorysy budov nebo jejich třírozměrná vyobrazení?
Bohužel GPS s 3D modely jsem v ruce neměl a tak nemohu posuzovat, ale rozhodně to není nutností, ale příjemný plus.

Je použití čísel popisných pro mne opravdu tak významné, že nedám přednost jiné užitné vlastnosti?
Jde o to, že mnohé adresy nejsou uvedeny celé a většina lidí zná pouze město, ulici a číslo popisné. Já měl v ruce stará TomTom a ten v ČR navigoval do určité části města. Já pocházím z vesnice a kolem nás jsou malá města, když přijedu do PHA kde se může každej *****, když si potřebujete zastavit a zorientovat, tak je vhodné mít navigaci přímo ke dveřím :-) Ale nic jiného jsem nikdy nezkoušel a tak je pro mě poněkud zapeklité.

Co přináší jiné užitné vlastnosti používané k zlepšení a usnadnění navigace s GPS?
Většinu těchto technologií sjem si už našel (ne že bych si je pamatoval) a není pro mě problém si je najít znovu. Ale z praxe vím, že nidky nefunguje tak, jak prodejce říká a některé funkce můžou být přítěží. Proto se ptám. Třeba IQ Routes je navigování člověka podle statistik. Ale už envím kdo ty statistiky dělá a jestli pro mě nebude lepší vystát třeba i menší zácpu, než kličkovat ve vedlejších ulicích jak zajít na národním honu.

Které jsou bezplatné a za které musím platit?
Tato otázka mě docela zaskočila, jelikož jsem předpokládal, že všechny jsou bezplatné (teď jsem asi k smíchu).

Potřebuji nutně v GPS navigaci MP3 a DTV?
Rozhodně ne, ale pokud by to bylo třeba za příplatek 300Kč (příklad), tak proč do toho nejít? Rozhodně v autě mam rádio.

Kdo mi zde na tomto S.F. poskytuje rady?
Samozřejmě předpokládám, že na mých neznalostech bude chtít profitovat nějakej .... Ale doufám, že jsem schopný určité věci posoudit a halvně předpokládám, že se tu najdou i odborníci a lidi se značnými zkušenostmi, kteří by vyfiltrovali dotyčné lidi.

Je mi jasné, že takovéto diskuse je tu mnoho. Bohužel GPS je věc, která se kupuje stejně často, jako lednička nebo pračka. Bohužel u těchto a podobných spotřebičů jsou specifikace, jenomže u mnohých výrobců jsem se nemohl zaživa dopídit dostatečných informacích. Většina z nich udávají jen takové ty reklamný slogany, ale aby tomu něco víc řekli, to bohužel :-( Navíc jak zjistit jejich spolehlivost? Kvalitu atd.? Pouze od lidí, které je používají a ty jsou právě na fórech a podobných diskusí.
Děkuji
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod unz18 24. 2. 2011 12:34

Ja bych doporucil zajit na specializovanou prodejnu, jako je GPSCENTRUM. Delaji vetsinu znacek, maji je osahane, nemaji extra zajem uprednostnit nekterou znacku nad ostatnimi a hlavne jsou tam oproti elektro-retezcum prodavaci, kteri tomu rozumi. Po konzultaci se pak podivat na cenove rozpeti vybrane navigace/navigaci na netu.
TT One, TT 730, G 765, G 1490 LT, FR 210, E 800, Vista HCx
unz18
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod still_wolf 26. 2. 2011 19:34

Dobrý den,
mě se tento způsob zjišťování vhodných produktů nikdy neosvědčil, především proto, že sami prodejci dotyčná zařízení nevlastní. Jedna věc jsou napsané a vychvalované parametry a druhá věc je skutečnost. To je i důvod, proč sem píšu. Nikdo mi nepředá tolik informací, jako sám majitel, třeba i bývalí.
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 26. 2. 2011 21:57

still_wolf píše:Dobrý den,
mě se tento způsob zjišťování vhodných produktů nikdy neosvědčil, především proto, že sami prodejci dotyčná zařízení nevlastní. Jedna věc jsou napsané a vychvalované parametry a druhá věc je skutečnost. To je i důvod, proč sem píšu. Nikdo mi nepředá tolik informací, jako sám majitel, třeba i bývalí.


Majitelé jedné navigace znají to jak je v písni: ".. každý jen tu svou má za jedinou ..."

Panu tazateli doporučuji:

1. Orientovat se na některý vyspělý mobilní prostředek s velkým zobrazovačem, GPS a iGO.
Na takový základ lze implementovat jak automapy, tak turistické mapy.
Souběžně doporučuji řešit "hands-free", držák a nabíječku do auta. Je to dražší, avšak v času a financích rozdělitelná možnost.
P.S. Kolega má iPOD s externím přijímačem GPS. V tomto případu je nutno nejprve zkoumat SW na který to budete chtít implementovat.

2. Orientovat se na nějaký základní typ GPS s automapou, která umí RDS-TMC a BlueTooth.
Zobrazení co nejjednodužší, pro jízdu "sólo" v noci, sněžení, mlze, dešti.
V cizím prostředí, když se ztratí víra ve správnost orientace je potřebné použít k "rozhledu" 2D zobrazení se širším okolím. Také se tak snáze hledají volná parkoviště z paměti POI. Proto raději větší zobrazovač (4,3" je minimum, raději 5"). Nejméně 4GB na mapu a doplňky.To je možno koupit najednou. Moderní automapy mají možnost řešit dosti značnou část turistických potřeb s využitím seznamů POI. To platí i pro vlastní tvorbu na přenos od jiných uživatelů.
P.S.
Ve velkých městech jsou půdorysné raliéfy budov užitečnější než jejich 3D modelování protože z půdorysů lze odhadovat hlavní a vedlejší vchody, když k nim jdete z odlehlejšího parkoviště. Mám to vyzkoušeno u různých úřadů, muzeí a škol.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod still_wolf 27. 2. 2011 00:54

Dobrý den,
z TMC mam docela strach. Co jsem zatím zjistil, tak TomTom Via 120 ukazuje uživateli nějaké informace o případných problémech na jeho trase. Ale když chce trasu předělat, tak při dotazování žádné informace neuvádí, což je dost velký problém. Jen nevím, k čemu by mi byl BlueTooth. Ohledně hadsfree mam velké obavy, že nebude dostatečný výkon mikrofónu na GPS. 3D modely jsem zprvu zavrhnul, ale pak mě napadlo, že by mohl dodávat vhodné možnosti v orientačních bodech (resp. že bych věděl u jakého baráku zahnout, ale nemam žádné praktické zkušenosti takže nevím). Ale už nevím, jestli u mapy s 3D modely lze přepnout na 2D. Ohledně paměti mam pochybi, že při dnešním trendu by 4GB dlouho vydržela, proto hledám a potřeboval ybch doporučit nějakou GPS se slotem na SD (nebo spíše SDHC), protože jen u toho je jistota.
Děkuji
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod vilik 27. 2. 2011 08:26

1. pokud ti RDS-TMC nahlásí nějaký problé na naplánované trase a chceš trasu opravit, aby ses problému vyhnul, není potřeba dalších informací. Navigace vypočte jinou trasu podle kritérií zadaných při plánování. Tedy jestli jsi zadal nejrychlejší, přepočítá podle toho.
2. Mikrofon na navigaci je dostatečně citlivý. O výstupní zvukový výkon se stará koncové zařízení. Většinou to bývá rádio.
3.při používání 2D a 3D je celkem rozdíl. 2D je plochá mapa z výšky, 3D dodává navigaci plastičnosti a více se přibližuje tomu, jak situaci na silnici vidíš ty.
4. než vyčerpáš kapacitu 4 Gigové paměti, tak ta tvoje navigace bude dávno na sběrném dvoře. Pokud budeme brát v potaz lokalitu Evropy, tak nejobsáhleší mapa má okolo 2,6 Giga. Takže v tomhle směru bych byl v klidu.
vilik
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod still_wolf 27. 2. 2011 11:33

1. To ano, ale já bych právě potřeboval, aby věděl proč chce přepočítat trasu. Známý, co TomTom Via 120 zkoušel říkal že jel po dálnici a GPS mu normálně ukazovala co se před ní děje, najednou se objevila nová informace, ale než to zaregistroval a přečetl si to. Tak se ho GPS ptala jeslti má přepočítat trasu. Ale během dotazu už neznal podrobnosti, takže nevěděl, jestli se to vyplatí nebo ne. Tak dal ano a zjistil, že ho GPS chce táhnout mimo dálnici uličkami, protože před ní ne jen nějaké zpomalení. Tak se na to vyprdnul a jel dál po dálnici. Oproti normální (bez problému na dálnici) jízdě měl 5-10 minut zpoždění, kdyby ale sjel podle nové trasy GPS, zpoždění by bylo řádově větší. A to mi jde.
2. Takže Bluetooth je velmi dobrá věc :-)
3. Rozdíl mezi 2D a 3D mapou znám, ale jen obecný. Už nevím, jestli u jedné navigace lze z 3D mapy přejít do 2D. Ono idealisticky by to jít mělo, ale je taky dost možný, že ty 3D modely jsou pevnou součástí mapy a tak by se muselo mezi mapama přepínat a to mude zase datově objemné.
4. Z toho mam docela strach. Pamatuju si, když začínali 2GB GPS, to jí chtěl bratránek koupit. Každej říkal, že takový objem dat nikdy nevyužiješ. Za pár let ale někteří lidé museli koupit novou GPS, protože se jim tam ty mapy nevešly. Prozatím jsou 4GB tak nějak standart ale otázka je, kdy bude standart 8GB? U map se už tolik nekouká na velikost, ale spíš na vzhled a možnosti (ale i totální blbosti). U navigátora se kouká na kvalitu hlasu, ale ne aby byl zrozumitelný, ale kvalitný a příjemný.

Tohle jsou tak nějak moje postřehy, ale jelikož jsem laik, tak pochybuji o jejich správnosti.
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod vilik 27. 2. 2011 12:10

Add. 1.
Mám dojem, že tady se bavíme o dvou věcech. Jedna je RDS-TMC, což se projevuje proužkem vpravo na displeji. Pokud na ní kliknu, mohu si vyvolat události, které jsou na trase (pokud tam jsou) a mohu zvolit objetí, tedy novou trasu. Zároveň vidím o jakou událost jde. Ale tady záleží na nastavení. RDS-TMC může být v nastavení konfigutováno tak, že trasu edituje automaticky. Pak se jen přepočítá trasa.

Ta druhá věc je IQ Route. Tady se stává, že během jízdy vyskočí podobná hláška. A to i u navigací, které nemají RDS-TMC. Ta hláška vyskočí na základě informací o čase průjezdu a hustotě provozu v jednotlivých úsecích. Už se mě mockrát stalo, že mě to za jízdy nabídlo jinou trasu. Vysvětlení je jednoduché. V navigaci jsou uložené údaje (ty se stahují po připojení k PC přes TT Home) a na základě toho se trasa upravuje. Ty můžeš souhlasit, nebo ne. Ty údaje jsou na základě statistiky, ne okamžité situace (tu by měl podchytit RDS-TMC), takže se klidně může stát, že ti to nabídně jinou trasu a ty ji odmítneš. Jenže na té své trase žádný problém nezjistíš, protože třeba zrovna dnes se valná část národa rozhodla, že nikam nepojede (třeba pondělí v 10 hodin dopoledne), na rozdíl od minulého pondělí v tu samou dobu.

Na každém je, zdali se rozhodne pro novou trasu, či ne. Z vlastní, několikaleté zkušenosti se to vyplatí.

Takže RDS-TMC by mělo podchytit okamžitou situaci na tvé trase a IQ Route vychází z statistických dat o hustotě provozu.
vilik
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod still_wolf 27. 2. 2011 14:45

Dobrý den,
rozdíl mezi TMC a IQ znám (teoreticky, ne prakticky). A to je právě ono. Jestli umožňuje každá GPS vybavena IQ router nebo TMC tyto volby a zobrazuje přehledně dotyčné údaje a možnosti (aby to neukazovalo mini políčko apod.). A také mě zajímá, které GPS efektivně přepočítavají dotyčné nové trasy. Přeci jen se vyplatí počkat si na semefórech než jeď přes rozmlácenou vozovku.
Děkuji
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 27. 2. 2011 19:52

Znovu a ještě jednou k RDS-TMC, HD Traffic a IQ Routes

1. RDS-TMC je aktuální stav dopravy podle údajů sezbíraných od řidičů, záchranky a policie, který je obsahem podobný tomu co je v Zelené vlně. Máte-li naplánovanou trasu a dodržujete-li ji, pak se (při zapojeném přijímači RDS-TMC) a zapnutých zprávách o dopravě (v nabídce GPS) indikují události na Vaší trase na t.zv. Liště dopravních informací, která může být podle Vašeho přání umístněna na zobrazovači GPS Navi horizointálně dole nebo vertikálně vpravo. To co se tam zobrazí bylo právě někým ohlášeno, dispečery prověřeno a přes ČR odvysíláno. Je to indikováno tehdy a jen tehdy, je-li to na Vaší trase. Na liště je uvedeno jak daleko je to před Vámi a obvykle i jak dlouho se předpokládá, že to bude trvat do odstranění. Kliknete-li si na ikonku s výstrahou, objeví se stránka s podrobnostmi o tom co se tam stalo a jak to tam vypadá (2D zobrazení). Podle své úvahy (je-li to vzdálené) počkáte a ono se to zpravidla vyřeší než tam dojedete v asi 20 - 30 % případů při vzdálenosti 70 až 90 km. Když se to nevyřeší do vzdálenosti cca 20 km, dáte si 2D zobrazení a podíváte se na okolí. Rozhodnete-li se pro objížďku, pak ji spustíte v nabídce. Nikde se nic nemůže ztratit ani splést. Chce to však praxi a tu získáte, když si koupíte tu GPS TT Via nebo jinou a začnete ji používat.

2. HD traffic a IQ Routes jsou založené na shromážděných údajích a z nich vypočítávaných statistikách. Takto založený systém funguje dobře tam, kde je stálá konfigurace silniční sítě a jejích předností, omezení a kolem je stabilní urbanistika (Londýn, Paříž, Dublin). Jestliže je například kolem Prahy vybudován nový obchvat, vnitřek Prahy je v permanentní přestavbě, radní páni si mění rychlostní omezení podle volebních preferencí a zima má netradiční průběh (15 cm sněhu) pak je takto založený systém nestabilní a je lépe jej nemít.

P.S.
Budete-li hledět na okrasné doplňky typu 3D reliéf, budovy, navádění do jízdních pruhů, je to Vaše věc, s navigací to však má pramálo společného. Mnohem užitečnější je použití t.zv. včasných upozornění nebo po sobě bezprostředně následujících povelů k odbočení. Protože občas 2 až 3 kráte do roka jezdím alpskými tunely, dost mi u TT GO 910 chybí "gyro". Jinak VŮBEC NIC!
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod still_wolf 28. 2. 2011 00:53

Dobrý den,
jestli sjem dobře pochopil, tak GPS, která by neposkytovala žádné informace prostřednictvým TMC a nebo která by neměla možnost dotazování a nebo která by při dotazování nezobrazovala informace o důvodech, neexistuje. Já právě celou dobu byl v domnění, že takovou jsou.
Ty 3D reliéfy neberu nijak vážně, spíš je beru jako příjemný bonus, ale podle nich GPS vybírat nebudu.
Co ymslíte tím "gyro"?
Děkuji
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod vilik 28. 2. 2011 05:40

Ne každá navigace je vybavena přijímačem RDS-TMC

Gyro, jinak správně EPT, je HW doplněk u nněkterých a dražších navigací (TomTom), které mají v sobě čidlo, které je schopno reagovat na změny rychlosti pohybu auta, takže navigace naviguje vesele dál, i když je v tunelu a nemá signál GPS. Takže i když v tunelu zrychlíš, nebo zpomalíš, navigace to registruje a po vyjetí z tunelu se nemusí hledat.
Navigace, které to nemají po vjezdu do tunelu nějakou chvíli navigují podle poslední zaznamenané rychlosti před ztrátou signálu. Po asi minutě se obraz zastaví a navigace čeká na signál. Po vyjetí z tunelu se začne hledat, což bývá někdy docela sranda, protože obraz se všelijak kroutí a chvíli trvá, než začne znovu navigovat. No a když je za tunelem odbočka, kterou se mělo odbočit, tak se většinou přejede.
vilik
Junior
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků