GPS do nepohody do 5.000Kč

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod audis 10. 3. 2011 00:58

hledáte problém / vlastnost tam kde není. počítejte s tím, že navigaci budete vlastnit 2 -5 let. a min. v první polovině této doby se tímto nebudete nucen zabývat. já vím že neříkám že 2+3 je 5, ale křištálovou kouli nemám, abych odhadl, jak se který výrobce v budoucnu zachová za 4 roky.

prostě jednoho krásnýho dne skončí ofic podpora a oficiálně konec aktualizacím. dobastlit do navigace (potom, nebo klidně i dříve) obvykle jde. A jak tu někdo psal myslím, jiný navig. soft nejde dobastlit do garminů a tomtomů. novější mapy do všech.

Ale to je věc, jako kdybste se ptal, co s vámi bude až vám bude 150 let. Troufám si odpovědět, že to vubec nemusíte řešit. A i kdby jste s eto dožil, řešení nějaké se vždy najde. i kdyby to mělo znamenat zahodit a koupit jinou.
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod still_wolf 10. 3. 2011 01:51

Takto jsem to nemyslel. Myslel jsem to tak, jestli Navigon a Navon dělá mapy pro všechny výrobky (jako Garmin) nebo přímo pro určité typy.
Taky by mě zajímalo, jeslti by bylo možné vložit mapy z Navonu do Navigonu tak, aby tam byly vidět zmíněné nájezdy, mosty atd. jsem ukazoval na obrázku.
Děkuji
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod anonymni 10. 3. 2011 08:13

Navigon má dva druhy map podle verze SW u navigací-pro starší typy které skončili zhruba před dvěma lety/SW 6xxx a novější kde je verze SW 7xxx.
Navíc Navigon vydává update pro starší navigace kde se jednoduše nahraje SW nových typů.Např.
já u původního N1200 používám oficiální update na verzi N20 plus což jsou nejnovější funkce použité v Navigonech.Vzhledem k tomu, že rozdíl verzí je zhruba 2 roky je to podstatný rozdíl.
Jinak zde:http://www.navigon.com/portal/cz/shop/index.html
se dají prohlédnou různé náhledy obrazovek a funkcí.
Naposledy upravil anonymni dne 10. 3. 2011 08:50, celkově upraveno 1
anonymni

Odeslat příspěvekod Zubr123 10. 3. 2011 08:44

Nejsem si jistý, ale myslím, že Navigon nezobrazuje nadjezdy.
Mapy jsou mezi různými navigačními programy nepřenositelné. Do Navigonu ale jde nahrát Primo včetně map a opačně to platí i pro Navon. Problémy jsou jen s funkčností TMC. Já třeba mám v Navigonu SmartMaps, Primo, iGO8, TomTom, Automapu, Sygic a další.
Zubr123
Junior

Odeslat příspěvekod still_wolf 10. 3. 2011 16:55

A ten problém s TMC je u Navonu, dkyž se tam nahraje Navigon? Nebo je to v podstatě obecný problém u Navigonu a Navonu, kdybych chtěl do nich dát jakýkoliv jiný navigační SW?
Děkuji
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod Zubr123 10. 3. 2011 20:14

Je to obecný problém. Komunikačních rozhraní pro TMC je víc typů, takže při podobném křížení programů jsou nejčastěji problémy s TMC. V každém případě si vybírejte navigaci tak, aby Vám vyhovoval originál program. Berte to jen jako informaci pro usnadnění rozhodování. Pokud si vyberete mašinku s wince a program se Vám třeba okouká, tak máte možnost vyzkoušet něco jiného.
Zubr123
Junior

Odeslat příspěvekod still_wolf 10. 3. 2011 21:35

Dobrý den,
mě osobně zaujal Navon, co se týká právě nájezdů atd. Avšak na http://navigovat.mobilmania.cz/video/navon-n750-igo-primo-se-predstavuje-video/sr-1-sc-145-a-1314653 je ve videu ukázka, že se GPSka docela pěkně seká a je docela pomalá. Což není vůbec pozitivní.
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod Zubr123 10. 3. 2011 21:57

Používám Navigon i Primo. Navigon je výrazně rychlejší jak při překreslování mapy, rychlosti výpočtu trasy a i přepočtu trasy při odbočení jinam. U Prima je ale rychlost srovnatelná s jinými navigacemi. Není to problém. Navíc je již novější verze 1.2, která je údajně rychlejší. Ideální by byla možnost kombinace z různých navigací. Mě třeba nejvíc vyhovuje jízdní režim (obrazovka a hlasová navigace) Navigonu, mapové zobrazení Automapy, plánování trasy z navigonu s funkcí MyRoutes, ale výpočet trasy TT atd. Pokud máte možnost půjčit si vytypované navigace, tak si vyzkoušejte alespoň naplánování trasy
Zubr123
Junior

Odeslat příspěvekod still_wolf 10. 3. 2011 23:21

JJ, tu kombinaci bych bral. Nejhorší je, že nemůžu ve svém okolí najít obchod, který by měl na skladě Navon. Takže jej nejspíš nebudu moc odzkoušet :-( Taky jsem našel pár videí, kde se snaží ukázat, jak je Navon citlivý na signál (že má velmi dobrý signál). Jenomže právě toto je relativný, jinak bude chytat signál tam, kde je výběr 6 druživ a jinak když budou 4.
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 10. 3. 2011 23:28

Akan píše:Budete-li hledět na ... navádění do jízdních pruhů, je to Vaše věc, s navigací to však má pramálo společného. Mnohem užitečnější je použití t.zv. včasných upozornění nebo po sobě bezprostředně následujících povelů k odbočení. Protože občas 2 až 3 kráte do roka jezdím alpskými tunely, dost mi u TT GO 910 chybí "gyro". Jinak VŮBEC NIC!


Uz delsi dobu mam pocit, ze jsi jenom uzivatel teoretik a navigaci v aute jsi v zivote nepouzil. Po tomto komentari jsem o tom presvedcen.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod still_wolf 10. 3. 2011 23:42

piErcE: Jsem vděčný za každý názor a každý člověk má nejrůznější a především často odlišné postřehy. Mam známého, který má TomTom. V podstatě na jeho doporučení to byla první značka, na kteruo jsem se koukal a zajímal se o ní. Dneska na ní nadává a chválí Mio. A důvod? TomTom mu způsobil poněkud větší zmatky a finanční ztrátu, od známého si půjčil Mio a ten v dotyčném případě neudělal. Jedná se o poněkud zdeformovaný pohled, ale i jeho pohled stojí k zamyšlení. Pokud někomu přijde k ničemu řazení do pruhů, jeho věc. Rozhodně je pravda, že je lepší propracované hlasové navigování, než řazení do pruhů.
PS: Navíc Akan byl ochotný mi poradit. Vy pouze kritizujete jeho názor a to dokáže opravdu každý, bez urážky.
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod anonymni 11. 3. 2011 09:47

No navádění do jízdních pruhů jde velice těžko označit za zbytečnou funkci-podle mne jedna s nejlepších funkcí.....
anonymni

Odeslat příspěvekod all in one 11. 3. 2011 12:49

still_wolf píše:piErcE: ...
PS: Navíc Akan byl ochotný mi poradit. Vy pouze kritizujete jeho názor a to dokáže opravdu každý, bez urážky.

Nechci nikoho urazit, ale takových "dědů radilů" je tady 80% přispěvatelů, jen jde o to zda radí dobře! Podívejte se jak třeba radil kolegovi:
viewtopic.php?f=27&t=1132361

P.S. nejsem specialista na TT a tak se ptám: má 910-ka navádění do pruhů a rada má reálný základ, nebo...?!
all in one
Junior

Odeslat příspěvekod still_wolf 11. 3. 2011 14:53

Dobrý den,
souhlasím s tím, že řazení do pruhů je velice dobrá věc. Ale to neznamená, že je to takto pro všechny. Nechci nikomu brát jeho názor, ale piErcE napsal pouze kritiku. Je pravda, že je lepší být zticha než říct totální blbost. Taky je pravda, že ne každému se toto daří :-D Ale rozhodně je lepší říct totální blbost, než jen a pouze kritizovat.
Mimochodem, dneska jsem byl v gpscentru a odzkoušel si Navigon 70 Plus (Premium budou mít až v pondělí). Osobně jsem byl velice překvapení. Sice jsem občas bloudil v nastavení, ale nebylo to nic strašného a rozhodně je to především o zvyku. Grafické zpracování atd. mi přišlo velice povedené. Sice tam nebylo zaznamenané stoupání silnic atd. nad úroveň země (nájezdy, mosty atd.) Avšak barevně to bylo natolik dobře zpracované, že mi to ani nevadilo. Dokonce bych i řekl, že u Navonu jsou tyto části vidět až při podrobnějším pozorování, jelikož dotyčné stíny atd. nejsou nijak extra jasné (pokud se na to mrkněte při jízdě, pochybuji, že to zaznamenáte, ale mohu se mýlit). Hlasová navigace byla velmi příjemná, jen jsem v nastavení nenašel volby upozorňování, resp. kolik metrů před zatáčkou upozornit řidiče na zatatáčku, křižovatku apod. nebo jestli řidiče upozornit na zatáčku, křižovatku apod. Také jsem chtěl otestovat navigování na křižovatkách, resp. že se měl objevit obrázek křižovatky a navigovat mě to podle ní. S prodavačkou jsme tam zadávali různé trasy, aby se tam vyskytla zmíněná složitější křižovatka, ale obrázek se neobjevil a ani nebyl potřeba. Rozhodně bych to rád viděl :-) Jen jsem se tam zakecal s vedoucím obchodu a ten mě od Navonu odrazoval. Jeho informace neberu na moc velkou váhu, jelikož Navon sami nenabízeli, takže možná to byla jen kachna. Rozhodně mluvil o tom, že Navon má nějakou podporu od nějaké firmy (názvy se nepamatuju :-D) a že tam je velice špatná spolehlivost aktulizací, resp. že nevychází včas a že jejich kvalita je dosti špatná. Prý i podrobnost map je prý docela špatná, oproti navigonu. Ale jak říkám, on Navon neprodává a tak mě od něj mohl chtít odradit.
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 11. 3. 2011 15:46

Srovnávací navigace je základem veškerého používání navigačních systémů

Srovnáváním očima viděné skutečnosti a přístrojových údajů se provádí to co je požadováno od pilotů letadel a kormidelníků lodí to jest určení vlastní polohy pro rozhodování k manévru. Od "šoférů" to nikdo nepožaduje a když dostanou do ruky GPS slzí radostí nad obrázky.

Jestliže přístroj (zde GPS Auto -Navi) dokáže dopředu upozornit hlasem a zobrazením na budoucí manévr a manévr bezprostředně následující, je to věc, která předchází navádění do pruhů, které nastoupí až při samotném provádění manévru. Umělé zobrazení jízdních pruhů není vždy a za všech okolností shodné s realitou. V zimě pod sněhem, za hustého deště, v těsném sledu vozidel, etc.

Předběžné upozornění dává možnost na rozvážení budoucí situace. Samotné koncové navedení je spíše pro potvrzení nebo opracu naší předběžné představy.V každém případu však odvádí pozornost při vlastním manévru, což při rychlosti běžné na dálnicích nevidím ve ztížených podmínkách jako vhodné. Na "exitech" je nutno hledět vpřed, abychom nedojeli zpomalující vozidla. Hlasové navádění a odpočítávání vzdálenosti do manévru je mnohem účinnější a bezpečnější pomůcka, protože to lze vnímat a přiřazovat k viděné realitě.
Akan
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků