Testujeme TomTom Go 910. Co vás zajímá?

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Platič 25. 6. 2006 13:03

Ad HF:
Zkoušel jsem se SonyEricsson K750i. Stručně řečeno, funguje to ale nepoužívám to, protože mám komfortnější BT sadu CK Parrot 3100, kterou ovládám POUZE hlasově.

Zajímavé je, že na rozdíl od Marka, kterému se zobrazuje číslo příchozího hovoru, mě se žádné číslo nezobrazuje, pouze velká tlačítka Odmítnout Přijmout. Že by hrál roli typ mobilu?
Přitom by neměl být problém zobrazovat jméno kontaktu z adresáře, holt nedomyšleno.

Přenášení kontaktů z mobilu do GO je nechutně dlouhé (minuty, není mi jasné, co tam řeší...), zdá se mi, že s novým firmwarem je to ještě delší. Ale funguje to.
Platič
Junior

Odeslat příspěvekod Platič 25. 6. 2006 13:10

Ad čas:
Ještě se zmíním o jedné nedomyšlenosti.
TomTom synchronizuje čas s GPS pouze na vyžádání, takže si musím neustále kontrolovat, zda je čas aktuální.

Synchronizace by měla být automatická na pozadí.

Zajímavé, je že několikrát po vyjmutí z držáku a vypnutí přes noc byl ráno čas totálně rozhozený, jindy ne.
Platič
Junior

Odeslat příspěvekod Platič 25. 6. 2006 17:53

Podle TomToma, je problém v nezobrazování čísla nebo jména kontaktu při příchozím volání způsoben mobily SonyEricsson, které prý nepředávají caller ID.
Platič
Junior

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 25. 6. 2006 20:41

Nový držák mi už TomTom neresetuje a neustále dobíjí, takže šlo o vadu kusu.

Velký a těžký TomTom už ale bohužel neudrží v požadované pozici. Nemusím ani čekat dvě hodiny, sleze už za deset minut :(
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pavdan 25. 6. 2006 23:50

Tak jeste jednou - dekuji za vyjadreni, proc mi nefunguje Hands free s telefonem S 55. Jenze pristroj tt910 je prodavan obecne jako pristroj spolupracujici s BT - nevite nekdo jak tedy primet muj telefon, abych mohl HF pouzivat - jinak se to celkem prodrazuje, nekupuji si kazdy rok novy mobil a spise cekam az bude lepe fungovat ta Geckova sit - Ci UMTS - pak zvolim telefon . Ted jsou jen predrazene a jeste stridave neco neumeji. Existuje nejaky firmvare, ktery to resi ? A jsou telefony, kde tt910 umi nacist adresar - telefonni seznam telefonu, ktery je logicky veden vetsinou lidi a jeho rozsah je parametrem mobili kdyz sim karta je omezena ?
Také co by klasický uživatel zase nechápu, proč mi podle tohoto fóra byl prodán TT 910 cca před dvanácti dny s firmware 6.020, když tam má být 6.11 . Jestli tam mám již úplnou - tzv 99 % mapu ČR a odpovídající doplnění u Polska, Maďarska a Slovenska, vůbec nepoznám .... Jinak ten strojek opravdu tvrdošíjně chce potvrdit, že chci jet po placených úsecích, když žádné v rozsahu zadané navigace nejsou - s rezervou dalších 20 km ....

Pavel D.
pavdan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 25. 6. 2006 23:55

S55 je už velmi starý telefon, obávám se, že tady vám už nic nepomůže. Pro kontrolu, které telefony s TomTom 910 spolehlivě pracují, doporučuji stránku na webu TomTomu.

Nový firmware si nainstalujte sám, z programu TomTom Home to je velmi jednoduché. Byl vydán zhruba právě před těmi dvanácti dny. Prodejci mají přístroje skladem, jsou zapečetěné, nelze čekat, že okamžitě začnou přehrávat firmware.

Pokrytí 99 % je pouze pro silniční síť. U dalších detailů, jako jsou ulice a popisná čísla, se udává číslo pod 50 %.

Odkud kam plánujete cestu, když se TomTom ptá na placené úseky? Zajímalo by mě to, podle mě tam opravdu jsou nějaké silnice pro motorová vozidla, kde je potřeba známka.
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pavdan 26. 6. 2006 00:47

Děkuji Marku L.,
Ty úseky jsou klidně v Ostravě, nejbližší placený úsek je cca 60 km odsud - je pravdou, že se staví dálnice, ale ta bude za dva roky snad. Jinak to dělalo i na trase zvolená nejkratší v okolí Šumperka a nebo také z Opavy do Ostravy - také nevím o povinnosti mít zde známku v dost velkém okolí.
Tam kde to znám, je to otravné - problém ale může být v zahraničí, kde třebe zbytečně pojedu dírami, aniž bych musel - otestuji uvidím - snad strojek obstojí -
Také jsem zjistil, že navigování na přesnou souřadnici je přesnější přestárlým Garminem III, než tím sirf strojkem. Je ale pravdou, že družice lapá už přes okno, ale jindy - při startu - někdy je družicově slepý. Třeba i deset minut.
Jinak pro čtenáře fóra - mé vzdechy jsou relativní - nerad bych někoho odrazoval celkem od zázraku techniky - ale jen nejsem přesvědčen, že strojek funguje jak má a že systém co do funkčnosti navrhovali lidé se zkušeností s praktickým užitím navigace. ....
A teď si jdu nahrávat ten firmvare, snad noc bude dost dlouhá ...
Přeji hezký večer.
Pavel D.
pavdan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Yngwie 26. 6. 2006 08:05

Tohle mi dělá i Tom Tom pro Symbian. Jel jsem tedka nedávno přes Havířov do Ostravy - je tam taková fajn rychlá cesta, ale dálnice to není. Snad by se to dalo nazvat silnicí dálničního typu. Nicméně, Tom Tom hned hlásil, zda se chci vyhnout placeným cestám. Zvolil jsem nikoliv, protože to opravdu placená cesta není.
What is the best? NOKIA is the best!
Nokia 720 NMT->6150->8210->3310->6210->6310i->6230->E60 & N95 + 2GB Kingston + Koss Porta Pro
Compaq iPAQ 3970 + Linux

Bavte se o Nokiích jen s Nokiisty :wink:

Symbian rulezz :wink:
Yngwie
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pavdan 26. 6. 2006 10:17

Problem s tim vynucenym souhlasem, ze mi nevadi placene useky je pomerne velky. Tam kde to znam, nebo mam alespon pribliznou orientaci, se nic nedeje. Pri ceste po zahranicnich mestech , kdyz se strojek bude chovat stejne, bude zcela znehodnocena funkce vyhnout se placenym usekum, protoze pak me to povede zbytecnymi objizdkami a nebo budu omylem vjizdet do placenych useku. Uvidim jak tento problem bude vazny - po velmi omezenem a zatim nezretelnem chovani k BT - plne funkce jsoou uvadeny jen u velmi omezeneho poctu telefonu / a to jeste nevim, zda bude nacitan adresar z telefonu i kdyz ze sim karty / - je chybna funkce placenych useku zavadou, ktera prudce snizi hodnotu strojku, jeho cenovou vyhodnost a budu uvazovat o vraceni a koupeni jineho systemu. Na CZ, kde to znam, si mohu koupit dost dobry strojek za polovinu a to nehovorim o omezene funkcni BT.
Zatim jsem jeste neprisel na funkcne dobry postup, jak naplanovat trasu nebo navigaci s prujezdnimi body, kde nechci zastavit, jen chci tudy jet - tudiz nepotrebuji na strojku omezeni udaju k tomuto bodu ale k celkove trase a jen k mistu odbocky jak je to obvykle. Zkousel to nekdo v praxi - mozna jsem tomtomove nevzdelan, ale jeste se mi to nepovedlo.

Pavel D.
pavdan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Platič 26. 6. 2006 14:40

Pavdane, nejsem si jistý, že Ti rozumím s tím potvrzováním neplacených úseků.

Předvolby mýtného máš nastaveny?
To řeší Tvůj problém, pokud ne, tak jsem Tě nepochopil.
(TomTom neřeší, jestli jsou v Tvé blízkosti placené úseky ale jestli má/nemá po nich navigovat nebo se má pokaždé zeptat.)

Protože Ti S55 komunikuje s GO přes BT, mohl by umět i přijmout hovor, zkus projít menu v mobilu a něco nastavit.

http://www.tomtom.com/phones/
V seznamu otestovaných mobilů sice není ale ještě to není diskvalifikace.
Platič
Junior

Odeslat příspěvekod pavdan 27. 6. 2006 08:41

Děkuji všem, kteří přispívají k Tomovi 910 - jeden všechno neví - a obávám se, že se ani všechno nedoví. Strojek je to pojetím úžasný, jeho spouštění a oživování v praxi je však přece jen náročné. Je také vidět, že bez praxe v navigaci se špatně rozumí i tomu co píšu : Platiči : můj strojek mě nutí k rozhodnutí, jaký úsek si vybrat - na základě sdělení, že mnou vybraná trasa obsahuje placené úseky i při situaci, že tomu tak prokazatelně nemůže být. Mé rozhodnutí - ano či ne pak ovlivní výběr silnic. V místě, kde cesty znám to nevadí, tam ale v podstatě strojek nepotřebuji - snad jen s velkou výhodou v noci, v mlze , dešti - tam bude neocenitelný třeba i na dálnici. Pakliže je tato chyba i ve trasách v okolních zemích, pak to strojek velmi znehodnocuje. Může to být znehodnocení relativní, nevím jak fungují v tomto ohledu jiné
systémy než tom-tom .
Další : pokud jde BT - komunikaci s telefony - tak má S 55 je vlemi omezena a jsem zklamán nestandardem i s ostatními telefony - viz přehled - pouze u jedné skupiny telefonů údajně fungují všechny funkce. Marketingová specifikace je v tomto ohledu zavádějící.
Nerozumím celkem zajímavé funkci fotografií - mě osobně by se tam hodilo uložení obrázkového katalogu : ale : vše funguje jen v jedné složce - možnost výběru a uložení pojmenovaných složek s fotografiem jsem nenašel. Vzhledem k tomu, že se pak prezentace dá spustit jen jedna - totéž o prohlížení jedné složky, pak vzhledem k možnosti nacucávání fotek jen přes počítač je tato funkce vhodná maximálně pro několik desítek fotografií - snad jen rodinných - nejlépe manželky v tvářích mnoha podob připomínajících se na cestě. No. - Zapomeňte na dobrý pocit při nákupu strojku - pokud jde o tuto funkci. Jestli někdo zná, jak tam dostat složky, umožnit výběr prezentace - pak budu rád a strojku se omluvím.
MP3 - nemám rád zejména v Německu rádio, protože pořád kecají a hudebnost našich rádií je na tomto historicky nepřátelském území jen tklivou vzpomínkou. Strčil jsem tam tedy včera pár set skladbiček v řadě albumů : 1,4 MB celkem - tuším asi 400 skladeb. Přes to, že jsem tam chtěl vše vybrané / složky, albumy / musel jsem otrocky, v nevelké rychlosti každou skladbu odkliknout. Rychlost na TT Home je omezena - doba trvání cca 40 minut, prst bolavý - pozdější nasávání do strojku myslím asi 40 minut. Při spouštění si pak strojek vždy něco řadí, nedomnívám se že bude únosné zvýšit počet skladeb nad tisíc. Nyní pozor : objevila se chyba : strojek hraje do doby, než se objeví hláška : chyba při přehrávání. Pak lze ještě při opakované hlášce spustit další písničku - no a pak se strojek blokne a nehraje. Navigovat ano, ale nehraje. Celkem deset hodin, již po rezignaci a mnohých vypnutích a zapnutích si to strojek rozmyslel. Kdy se zachová jako kréťanský osel nevím.
Připomínám, že mám již tu novou verzi 6.11 update - po které jsem musel udělat znovu některá nastavení a zmizel mi seznam itirenářů.
Jsem také rozčarován jen jedinou možností stanovení bodu průjezd přes - při přímé navigaci. To je zcela nedostatečné / při zadání dalšího se předchozí maže.
Řešením je těžkopádnější nastavení itirenáře s označením bodů jen jako průjezd - ale vše je velmi těžkopádné a zdlouhavé.
Asi bude lepší vyjíždět - dělat trasu na zcela jiných programech a teprve pak zadávat do itirenáře - ale tak jsem si to po oslavných recenzích blahoslavených nevědomostí nepředstavoval.
Strojek nepochybně dobře bude navigovat při akceptování placených dálnic a nejrychlejší trase. To ale umí mnoho strojků a systémů v pohodě, leckdy za třetinu ceny.
U nejkratších tras, díky pracnému stanovení chtěného úseku mohu garantovat, že u delších tras zažijete i větší překvapení - Z těch tzv. 99% je nějaké procento určitě špatně.
Jinak jen tiše doufám, že když češtinu umí předčítat Český telekom, že by neměl být brzo problém předčítat češtinu i v TomTomovi.
Ale je to zřejmě složitější, než satelitní navigace sama ...
Jinak na mě strojek po ukončení propojení s počitačem při samostatném spouštění křičí nějakou znělku, pak tam někdy prokmitává propojovací obrazovka, dlouho startuje - nemá satelity. Pak se ale chudák časem uklidní a do doby než si zamane, funguje.
Okruhy mých otázek : BT, složky JPG, zamrzání MP3 , možnosti průjezdních bodů na delší trase, ukládání - archivace více itinerářů,
No a pak mě ještě napadá, co se stane až strojek vydrží na baterii třeba jen 20 minut. To může být v době dohledné. Co pak, servis jen u prodejce ? Kolik to stojí - ?
Tato otázka není zbytečná : u Garminu -de luxe III mi došla vnitřní paměťová baterka v ceně desítek korun. Servis Garmin v CZ ji vyměňuje za cca dva týdny a téměř 1700.- Kč - alespoň tak jsem se dozvěděl v telefonu.
Jestli chce ode mě tento strojek někdo koupit / jinak funkční / může se přesvědčit sám. A až se mu uloupne kablík od nabíjení - stačí tak padesát delších cest, tak to stojí zas přes tisíc ... Ty kablíky od TT jsou ještě méně důvěryhodné - proto je také zrušeno ve firmvaru 611 to vypnutí při vypnutí auta. Brzy ale bude hůř. Při závislosti na strojku / nelze vyměnit baterie jako u Garminu / bude nutné mít další kablík již přikoupen. Toto důrazně doporučuji / ten do auta pro nabíjení / sám to udělám, až se rozhodnu, jestli bude únosné si strojek ponechat, nebo vrátit a koupit jiný systém. Nejsem totiž počítačový masochista, ale pragmatický a někdy i požitkářský uživatel.
Tam má zatím nový TomTom 910 ke mě ještě mnoho nesplněných závazků.
Přeji všem dobrý den / pak napíšu, co strojek udělal při cestě přes De, Be, Gb,Fr, odkud se vrátím po výročí upálení jednoho ze slavných našich myslitelů.
Pavel D.
pavdan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod venda2004 30. 6. 2006 21:01

Dobrý den. Uvažuji o koupi TT 910. Přiznám se, že poslední vzkaz vyvolal velké váhání.

Chtěl jsem se zeptat na informaci, kterou jsem o TT někde četl a to, že umi BT součastně komunikovat s 5 telefony. Zajimalo by mě, zda je realné součastné využití HF pro dva telefony.

Dále jaké jsou možnosti nahrávání dalších, podrobnějších map ČR či jiných a součastné použití.

Jak je to servisním místem a kde je možné uplatňovat záruční a pozáruční servis mimo prodejce?
venda2004
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 30. 6. 2006 23:18

Handsfree: je to možné s více telefony, ale ne najednou. Připojený může být vždy pouze jeden.

Podrobnější mapy ČR zatím neexistují. Pokud TomTom nabídne nějaký update, bude ho možné doinstalovat.

Servis byste měl uplatňovat u prodejce. Jinak lze kontaktovat TomTom Consumer Support.
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod venda2004 1. 7. 2006 08:11

Děkuji za odpověď.
HF pro více telefonů najednou se mi zdálo jako dobrá novinka a velký skok k lepšímu. Využil bych to. Jen mi nebylo jasné jak to technicky dokázat.

Servis je v době záruky pouze u prodejce. Jinak se v ČR není žádná možnost opravy? Co se stane v případě, že prodejce zkrachuje?

Update map je bezplatný a nebo je nutné koupit "nové mapy"?

Pokud tomu rozumím díky instalaci veškerých map na pevném disku mohu plánovat trasy z ČR až třeba do Kanady.
Pokud by se do TT dohrají další dostupné podrobné mapy (v budoucnu) nějaké země (například PL v součastné době 26% pokrytí) umí TT automaticky přepnout na podrobnější mapu a nebo musím na PL hranicích tuto mapu aktivovat?
Toto by se asi řešilo umazáním mapy staršího vydání,ale co u map států, které nejsou dosud obsaženy v knihovně?

Nevím zda popisuji otázku srozumitelným způsobem.
Předem díky za odpověď.

Omlouvám se za neodborné dotazy.
venda2004
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 1. 7. 2006 23:02

Když prodejce zkrachuje, obrátíte se přímo na TomTom. Pokud nechcete komunikovat se zahraničím (v EU to není problém), dá se obrátit na některého z distributorů.

Update map není, musíte koupit nové mapy.

Z ČR do Kanady plánovat nemůžete, protože mapy serverní Ameriky jsou samostatné. Můžete vybrat buď Evropu nebo Ameriku. To samé je nutné i u dohrávaných map. Samostatné Polsko ale asi nekoupíte, mapy se prodávají v balíčku, např. celá střední Evropa apod.

Možnosti a ceny map: http://www.tomtom.com/plus/services/mds.php
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků