Vrácení peněz při reklamaci

Srovnávání telefonů a hodnocení obchodů s telefony

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod zwan1 10. 1. 2010 08:42

Zdravím všechny znalé problematiky. Dokážš mi někdo poradit ohledně vrácení peněz.
Dne 28.12 jsem zakoupil MT Nokia, opár dnů později jsem objevil vadu. Čekal jsem tedy do 4.1 a telefon zanesl prodejci. Jelikož v místě bydliště mám několik zár.servisů čekal sem rychlé vyřízení.
V pátek 8.1 byl však telefon odeslán do dalšího servisu (zřejmě pro vyšší level oprav).
Jelikož mně čekání přestává bavit uvažuji o vrácení peněz.
Dle občanského zákoníku je li zboží vadné do půl roku od koupi považujese za vadné již při prodeji a jde tedy o rozpor s kupní smlouvou. Které lze řešit pravou,výměnou nebo vrácením peněz.

Reklamační podmínky prodejce praví :
Jestliže se během záruční lhůty projeví na výrobku závada způsobená chybnou konstrukcí, zpracováním nebo materiálem, bude při splnění následujících podmínek vadný výrobek bezplatně opraven nebo vyměněn za nový nebo vrácena kupní cena výrobku.

Můžu tedy i nyní když jsem v podstatě souhlasil s řešením formou opravy žádat dodatečně vrcení peněz???
Díky za infoa vše skušenosti s danou věcí.
zwan1
Kolemjdoucí


Odeslat příspěvekod zivan 10. 1. 2010 10:37

Podle me nemuzes, uz sis zvolil opravu. Ale pokud to nestihnou do 30 dni, tak muzes chtit penize.

Pokud se vyskytne chyba do pul roku a uplatnujes neshodu s kupni smlouvou, tak mas narok "jen" na opravu nebo vymenu (muzes si zvolit, co chces), pokud neni tvoje volba mozna (chces nove a zbozi se neda sehnat; chces opravit nefungujici procesor...atd.) tak mas teprve narok na odstoupeni od smlouvy.
Motorola Edge 20; HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP USB-C G5 Essential + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
zivan
Pokročilý

Odeslat příspěvekod MotoBob 10. 1. 2010 21:33

Já měl problémy s Motorolou Z10. Opakovaně jsem jí posílal do servisu a oni ne a ne potvrdit poslední opravu, abych mohl požadovat vrácení peněz. Nakonec mě servis ještě skásnul o 500,- za požadování opravit funkční přístroj ... Myslím, že se peněz nedočkáš ... alespoň ne cestou přes servis.
Panasonic GD35-->Siemens C25-->Siemens A60-->Motorola SLVR L7-->Motorola Rizr Z10-->Samsung S8000 Jét-->Samsung Galaxy Note II-->Samsung Galaxy S6 Edge+-->Apple iPhone 7 128GB<--

Život není zlej, to jenom lidi jsou sv*ině.
MotoBob
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ondraschoffka 12. 1. 2010 10:33

pokud byl zadán požadavek na opravu MT, peněz se nedočkáte, pouze v případě, že by telefon nebyl opraven v zákonné lhůtě 30 dnů

kdybste chtěl vrátit peníze, musel byste toto uvést již při upltnění reklamace na prodejně, takto jste požadoval pouze opravu/výměnu MT, pokud jsem tedy dobře rozuměl...
ondraschoffka
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bb5unlock 12. 1. 2010 12:46

@zwan1
veci sa maju asi takto, ano do pol roka je bremeno vady na strane vyrobcu a tak sa berie zavada vzdy ako vada vyroby, to ale neznamena ze mas narok okamzite na vratenie penazi

telefon musi ist vzdy na reklamaciu na opravu (alebo posudenie vady)
pokial ti telefon do 30dni opravia, tak ti ho vratia opraveny
-ak nestihnu telefon opravit v zarucnej lehote (do 30dni) mas pravo uz na -druhy den po uplynuti lehoty ziadat vyplatenie kupnej ceny naspat a odstupenie od zmluvy
-co sa tyka poctu reklamacii, tak na vratenie penazi mas tiez narok po 3 (uznanych) reklamaciach na rovnaku vadu, alebo po 4 (uznanych) reklamaciach na rozne vady
bb5unlock
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 14. 1. 2010 15:06

Primárně v prvním roce volíš mezi opravou a výměnou za nový kus (§616 Obč.zák.).
Pokud jsi tak při reklamaci neučinil, výběr řešení reklamace je na prodejci, v průběhu rekl.řízení již volbu provést nemůžeš.
Na vrácení peněz nárok není, pouze pokud by sis například vybral výměnu za nový kus a ten již nebyl na skladě, nebo naopak - pokud by ses vybral opravu a ta nebyla možná (ož vyplývá i z §623 Obč.zákoníku). Ty sis ale nic nevybral, takže v tuto chvíli nezbývá než počkat, zda prodejce dodrží lhůtu 30 dnů pro vyřízení reklamace - pokud ne, můžeš odstoupit od kupní smlouvy.
iwigirl
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků