Nákup telefonu v Německu

Srovnávání telefonů a hodnocení obchodů s telefony

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Hesperus 30. 3. 2020 13:42

Martine, tohle opravdu není v režii obchodu - pleteš si pojmy a dojmy. Ber jako fakta, co psali ostatní výše. Poskytnutí záruky a podpory je především vizitkou výrobce a nikoli obchodu. Pokud zařízení pošleš do servisu a VÝROBCE (případně distributor jakožto lokální zástupce výrobce) záruku uznává, servis dostane zaplaceno a je to vyřešeno.

Záruka se vztahuje k danému produktu a nikoli na obchod... samozřejmě každý obchod má povinnost vadný produkt nechat opravit, ale ty sám ho můžeš poslat do servisu.

Ad téma:
Neboj se toho, práva máš cca stejná po celé EU. V principu žádný rozdíl mezi nákupem v ČR a v zahraničí, kromě případné jazykové bariéry, není. Snad až na případnou cenu poštovného při reklamaci.
Samsung Galaxy S22 Ultra, Sennheiser Momentum 4
Fiio K9 Pro ESS, Sennheiser HD595, Focal Elear
Ryzen 9 5900X, RX 6700 XT, 32GB RAM, Samsung 980 M.2 1TB, MSI Tomahawk B550, Fractal Design Ion+ Platinum 660W,
Hesperus
Junior

Odeslat příspěvekod Martin-P 30. 3. 2020 14:27

Zákon na ochranu spotřebitele neřeší výrobce , ale prodejce. Obzvláště pokud je mimo stát, nebo i kontinent je to mnohdy logické. Takže řeší vztah mezi prodejcem a kupujícím.

Pokud jdete reklamovat zboží do obchodu to kdo a jak reklamaci posoudí je zákon neříká. Takže klidně může prodejce vrátit, že jsou jste ho utopil a hotovo. Není zákonem povinen ho nikam posílat. To jak se ale prodejce dohodne s výrobce je jiná.

Pokud ale výrobce udělá takovou službu jako je mezinárodní záruku je to čistě v jeho režii a měla by být jednak veřejně popsaná a druhá věc není zákonně vymahatelná , protože je nad rámec zákona. Může stanovit za jakých přesně podmínek platí či ne.

Pokud taková záruka na Samsung existuje určitě je někde uvedená na jeho stránkách . A nevycházel bych z jedna paní povídala , nebo něčí zkušenosti.
Martin-P
Junior

Odeslat příspěvekod Hesperus 30. 3. 2020 16:01

Citace z webu Samsungu:
"SPOLEČNÁ EVROPSKÁ ZÁRUKA

Spotřebitelé mohou uplatnit nárok (reklamaci) na záruční servis kdekoliv na Územích tak, že kontaktují příslušný místní tým služeb pro zákazníky Samsung. Nároky na Záruku (například záruční doba a poskytované služby) budou ty, které jsou platné pro Území, kde byl záruční nárok vznesen."

Jinak máš pravdu, záruka se opravdu vztahuje ke kupní smlouvě spotřebitel-prodejce. Takže povinnost opravit a vyřešit má ze zákona jen prodejce. Na druhou stranu snad všechny globální značky podporu poskytnou i bez účasti prodejce. Zákon pouze říká, že zamítnutí reklamace musí být písemně odůvodněno. Pokud by ovšem prodejce přistoupil na zamítnutí reklamace z vymyšlených důvodů, tak si vždy lze nechat udělat posudek od soudního znalce a postupovat dále. Všechny výlohy je pak prodávající povinen zpětně uhradit. Naštěstí jsem o podobných praktikách již dlouhou dobu neslyšel.

Obecně je dobré řádně pročíst podmínky záruky. Například Dell, HP, Samsung, Apple a další poskytují záruku uplatnitelnou po celém světě. Jen to má, bohužel, i své výjimky a nevztahuje se na všechny produkty.
Samsung Galaxy S22 Ultra, Sennheiser Momentum 4
Fiio K9 Pro ESS, Sennheiser HD595, Focal Elear
Ryzen 9 5900X, RX 6700 XT, 32GB RAM, Samsung 980 M.2 1TB, MSI Tomahawk B550, Fractal Design Ion+ Platinum 660W,
Hesperus
Junior

Odeslat příspěvekod Izibia 30. 3. 2020 17:23

Nejsem právník, ale na 98% si myslím, že je třeba rozlišovat tyto záruky:

  1. Záruka ze zákona, která upravuje vztah mezi prodávajícím a kupujícím. V EU jsou to dva roky. Záruka se uplatňuje v provozovně prodejce nebo poštoou na adresu prodejce.
  2. (Dobrovolná) záruka na základě smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím, která rozšiřuje záruku uvedenou v bodě A)
  3. (Dobrovolná) záruka poskytovaná spotřebiteli výrobcem. Samsung se konkrétně hlásí k tomu, že v rámci EU poskytne záruku v rozsahu záruky A, ale obecně to vůbec nemusí platit, a se zárukami A a B nemusí mít záruka C vůbec žádný vztah: Řada firem dává spotřebiteli záruku v jakémkoli servisním středisku po celém světě, ale jenom roční, nezávisle na tom, že v EU je záruka A dvouletá.

Otázka:
Víte někdo, jestli EU vynucuje minimální dvouletou záruku pouze pro smlouvy s koncovým zákazníkem, nebo jestli to platí i pro smlouvy výše v prodejním řetězci?

Martin-P píše:měla by být jednak veřejně popsaná a druhá věc není zákonně vymahatelná , protože je nad rámec zákona.

Já si myslím, že právně vymahatelná je: výrobce je svým veřejným příslibem právně vázán.
Ale věřím, že záruka ná základě zákona o ochraně spotřebitele je vymahatelná snáze.
Izibia
Junior

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků