S platností od 1.3.2006 přestala společnost BenQ Mobile uznávat jako důvod k odstoupení od kupní smlouvy výskyt vícenásobné záruční vady odlišného charakteru (tzn. více než 3 různé závady uznané autorizovaným servisem po sobě jdoucí).
Žádost o dobropis z důvodu výskytu více násobné záruční vady odlišného charakteru (tedy na přístroji se nevyskytla 3x stejná vada), nemá oporu v Občanském zákoníku ani v Zákoně o ochraně spotřebitele, a tudíž není nutné ji uznávat ani Vašim koncovým zákazníkům. Neměla by Vám tedy vznikat žádná škoda z důvodu neuplatnitelných reklamací.
Z výše uvedených důvodů budou žádosti o dobropis u výrobků značky SIEMENS a BenQ, přijaté na našem reklamačním oddělení po 21.4.2006, vráceny zpět jako neoprávněné.
Dále, též s platností od 1.3.2006, přestala společnost BenQ Mobile kompenzovat oprávněné žádosti o dobropis formou finančního vyrovnání (dobropisu), ale kompenzuje pouze formou výměny zboží. Z tohoto důvodu budou výrobky značky SIEMENS a BenQ, zaslané k nám po 1.4.2006, kompenzovány vždy jen výměnou za nové zboží stejného nebo vyššího typu tak, aby odpovídal pořizovací ceně reklamovaného přístroje.
Společnost BenQ Mobile také pozastavila jakékoliv kompenzace i u oprávněných žádostí o dobropis, přijatých před datem 21.4.2006. Z tohoto důvodu jsme i my nuceni prozatím pozastavit i kompenzace vůči Vám, až do obdržení rozhodnutí o způsobu vyřízení těchto žádostí společností BenQ Mobile.
Se společností BenQ Mobile intenzivně nadále jednáme o schůdném řešení pro nás všechny.
Oprávněné požadavky pro odstoupení od kupní smlouvy přístrojů a příslušenství značky Siemens BenQ tedy jsou:
1.nedodržení 30-ti denní lhůty na opravu
2.výskyt třetí stejné vady, která byla již 2x odstraněna autorizovaným servisem – potřetí nutný pouze posudek o projevené vadě ze servisu
3.neodstranitelná vada – potvrzená servisem
Poznámka: Výskyt tří a více vad najednou se neuznává (v praxi u MT nemůže nastat, protože se jedná o symptomy způsobené jednou vadou – vadnou základní deskou).
K žádosti o výměnu je třeba doložit:
-kompletní, mechanicky nepoškozený MT s dodávaným příslušenstvím (baterie, nabíječka, kryt AKU, datový kabel, sluchátka, MMC karta, CD, ...), nemusí být originální obal, ale příslušenství musí být originální a rovněž mechanicky nepoškozené
-kompletní dokumentaci, tzn. záruční list s potvrzenými opravami, všechny servisní protokoly, protokol o uspokojení zákonného nároku zákazníka (nesmí být s datem starším, než je datum na servisním protokolu se závěrečným posudkem, musí obsahovat typ a výrobní číslo přístroje, jméno a adresu koncového uživatele, způsob uspokojení zákonného nároku, podpis koncového uživatele a razítko prodejce – prodejce uvedeného na ZL) a číslo nákupní faktury.