Šedé dovozy mobilů - problémy, zkušenosti

Srovnávání telefonů a hodnocení obchodů s telefony

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod bigdoc 1. 4. 2005 09:38

Jaké máte kdo zkušenosti s "šedivkami":
a) jak je poznáte od autorizovaného dovozu?
b) jaké máte zkušenosti s reklamacemi a servisem - jsou odmítány?
bigdoc
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Asspenn 1. 4. 2005 15:22

a) oficiální dovoz je opatřen originál záručním listem, který vystavil
- výrobce
- oficiální dovozce/distributor pro ČR
- operátor
zatímco "šedivka" má záručák vystavený prodejcem.
b) záruční reklamaci lze u "šedivky" uplatnit výhradně prostřednictvím prodejce.

K tomu ovšem pro úplnost nutno doplnit, že se vstupem do EU pojem šedivka ztratil svůj původní smysl a existuje díky pouze více či méně (ne)pochopitelné strategii výrobců ještě stále nás vydělujících z jednotného trhu a určujících který telefon (model) přijde či nepřijde do prodeje v ČR.
Dva příklady: že "oficiální" dovoz lze donést přímo do autorizovaného servisu je čistě dobrá vůle servisu a jeho vztahu k výrobci/značce, která může den ze dne skončit, protože záruku ze zákona drží prodejce. Vždy.
Individuálně dovezený přístroj s dokladem o nákupu v zahraničí lze taky donést přímo do značkového servisu, vezmou ho. Čili "problém" může nastat pouze u hromadného "individuálního" dovozu, kdy kupující nedostane originál zahraniční kupní doklad - tzv. problém ovšem spočívá jen v tom, že s takovým telefonem nelze přímo do značkového servisu.
Skutečný problém je v tom, že prodejce oficiálně dovezených telefonů je obvykle dá do skutečně značkového servisu, zatímco ten druhý může být domluvený s kdejakým bastlířem či jiným neumětelem.

Závěr: z mnoja diskusí na MM na toto téma usuzuji, že skutečné riziko nespočívá v tom, jak sem byl telefon dovozen, ale jen a jen v (ne)solidnosti prodávajícího.
Prý je chytré učit se z vlastních chyb. Přijde mi chytřejší učit se z chyb jiných, nejlíp pak z chyb těch chytrých, a vlastní radši nedělat.
Asspenn
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Driver 1. 4. 2005 15:46

Zaruka by mela bejt mezinarodni. Tzn. ze kdyz si koupis mobil napr. v Nemecku u oficialniho distributora a dejme tomu by ses pak prestehoval do CR, tak by ti zaruka platila i tady v autorizovanym servisu. Jenze ti, co tady prodavaj "sedivky" je vetsinou nejak "sede" koupi uz v zahranici. Dost casto z akce nejakeho operatora, nebo z kradeze nebo jinejch pochybnejch akci, pri kterejch se prehrava FW atd.

A v zarucnich podminkach je napsano, ze zasahem neautorizovaneho servisu zanika zaruka na vyrobek. A kdyz se do prehrani FW pusti nejakej bazar (samozrejme neni autorizovanej servis), tak okamzite ztraci zaruku a tim padem pak prodava to zbozi uz BEZ OFICIALNI zaruky. Takze mu nezbejva, nez vydat svuj vlastni zarucak, aby na to byla aspon zaruka stanovena nasim zakonem, ktera je 2 roky.

S takovejma mobilama je pak problem v pripade nejaky poruchy. Protoze prodejce ma ze zakona narok na reklamaci po dobu 30 dni, bude delat cokoliv, aby telefon opravil sam. Nekdy ho posle tam, kde ho koupil (v pripade, ze ho tam koupil oficialne), ale to se pak protahne jeste vic.
Das Auto
Driver
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slávek 4. 4. 2005 13:24

KDYŽ SI KOUPÍTE TŘEBA NOKII V NĚMECKU A TADY BUDETE CHTÍT UPLATNIT REKLAMACI, JE TO MOŽNÉ, ALE PŘI NAHRÁNÍ NOVÉHO FW TAM BUDE JAZYKOVÝ BALÍČEK JAKO PŘI KOUPI - VĚTŠINOU TAM NENÍ ČEŠTINA A MÁTE ZÁDRHEL.
Slávek
Mírně pokročilý


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků