prodejci šedivek- jak jim znepřijemnit život?

Srovnávání telefonů a hodnocení obchodů s telefony

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod šimi 8. 4. 2005 21:19

Jak to tak vypadá, tak prodejci šedivek dělají všechno legálně, že?
šimi
Junior

Odeslat příspěvekod dejvidek 8. 4. 2005 21:37

Tak nějak nechápu postoj obecně distributorů, zastoupení výrobců či orgánů k tomu určených (živnostenský úřad, ČOIka). Vždyť by stačilo udělat jeden nákup a hned má prodejce průšvih. Vždyť to je až do očí bijící, nikde CZ návod, prohlášení o shodě, telefony pomalu ještě s polštinou, atd..
dejv
dejvidek
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Luke 8. 4. 2005 21:44

iwigirl píše:Luke:netusim,proc to pises v 2.osobe mnozneho cisla,jako bychom my byli ti neznalci a zenouci se za cenou.Pusobi to na me jako kazani s piedestalu.
promin, napsal jsem to tak asi automaticky jako reakci na to ze chce nekdo podnikat neco proti nejakym prodejcum, ale nevim jestli si uvedomuje ze ten problem je z vetsi casti nekde jinde...
Luke
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luke 8. 4. 2005 21:48

dejvidek píše:Tak nějak nechápu postoj obecně distributorů, zastoupení výrobců či orgánů k tomu určených (živnostenský úřad, ČOIka). Vždyť by stačilo udělat jeden nákup a hned má prodejce průšvih. Vždyť to je až do očí bijící, nikde CZ návod, prohlášení o shodě, telefony pomalu ještě s polštinou, atd..
dejv /quote]
hodne zalezi na prodejci, nekteri se snazi udelat maximum proto aby doboz byl srovnatelny ve vsech ohledech. JA si spis myslim ze vetsim problemem jsou primo dovozci nez samotni prodejci (pokud se nejedna zrovna o osobu ktera je obojim zaraz - tj. napr. Satron)
Dovozci obvykle delaji obrovske danove uniky, coz je vetsi problem nez nejake prohlaseni o shode. Ostatne pokud prodejce splnuje vetsinu podminek, tak se na nej COIka vykasle, maji spoustu jinych a horsich pripadu nez nejake administrativni problemy....
Luke
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr_Novak 9. 4. 2005 00:38

iwigirl píše:Petre,ale to ti nikdo nebere-jasne jsem tu nastinila,ze problem je jinde.


Já jsem to nemyslel jako reakci na Tvůj komentář, ale jako odpověď, jak "šedivákům" zkomplikovat život.

Bohužel se to zařadilo na takové místo, kde to vypadá jako reakce na Tvůj příspěvek :)
Petr_Novak
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Asspenn 9. 4. 2005 03:19

rado píše:A proč to chceš dělat? Máme tržní prostředí. Nechť si každý zákazník vybere toho svého dodavatele a rizika s nimi spojená....m/quote]


Naprostý souhlas. Naopak je spíš třeba tlačit na zrušení nesmyslného systému telefonů určovaných pro národní trhy. Stará se snad někdo o to, pro jaký trh je určená televize? Nestará. Každá umí PAL, SECAM, NTSC apod. a má OSD menu nemíň ve 30 jazycích, a jestli je mezi nima čeština, to si holt musím ohlídat, jestli ji nutně potřebuju.

Východoevrospký trh .... tss ... zase jsme pro někoho podhůří Uralu ...
Prý je chytré učit se z vlastních chyb. Přijde mi chytřejší učit se z chyb jiných, nejlíp pak z chyb těch chytrých, a vlastní radši nedělat.
Asspenn
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Asspenn 9. 4. 2005 03:39

iwigirl píše:a v tom je ten nejvetsi problem.Pro me,za me,at si klidne prodavaji,ale meli by na to jasne a zretelne upozornovat(ze prodavaji sedivky+co to znamena v praxi),ne vyuzivat blbosti a neznalosti lidi. :pozor2


A co to prosím pěkně znamená v praxi? Prodej tzv. "šedivek" je naprosto legální věc. Z hlediska zákona je úplně jedno, jak se sem telefon dostal, kdo vystaví záruční list, kdo ho prodává atd. atd. Výrobek musí být opatřen záručním listem, návodem v českém jazyce, v případě MT dokladem o homologaci vystaveným ČTÚ a musí mít vlastnosti deklarované v těchto dokumentech, případně v nabídce prodejce. Nikde není psáno, že musí umět česky (pokud to výrobce nebo prodejce nedeklaruje), a jestli to vyžaduju, musím se zeptat. Když to nemá, musím jinam. Na videu, CD, DVD a jinde taky na displeji nesvítí "Přehrát" ale "Play". Od toho je CZ návod. Jistě, mobil je z hlediska obsluhy poněkud komplikovanější, ale proč někoho, kdo si vystačí s angličtinou, nutit ke koupi drahého "oficiálního" dovozu? Individuální dovoz taky není nelegální.

Nikoliv, vážení, není to v tom kde se telefon vzal, ale kdo a jak ho prodává, jaké zajistí doklady a hlavně servis a případné reklamační řízení. V tom je zakopanej pes. Nebavme se o tom, jak zlikvidovat prodej "šedivek", ale o tom, jak tyto prodejce donutit ke kvalitě prodeje a služeb odpovídajících legislativě.
Prý je chytré učit se z vlastních chyb. Přijde mi chytřejší učit se z chyb jiných, nejlíp pak z chyb těch chytrých, a vlastní radši nedělat.
Asspenn
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod skoroandel 9. 4. 2005 10:13

S tím se asi nedá nic dělat, myslím nějak plošně. Každej zákazník dělá svoje rozhodnutí a nese za něj odpovědnost. Spíš myslím, že by pomohla osvěta na téma práva a povinnosti zákazníka, aby si byl každej vědom toho, co si může nechat líbit a co ne....Jinak taky jsem o tom příliš nevěděl a po zkušenostech s firmou Mobilkurýr jsem vyškolen. Nelituji toho, už vím, co a kam až můžu. A rada pro pochybovače: rozhodně se vyplatí připlatit si nějaký dva litry a koupit mobil u autoriz. dealera, nebo přímo u operátora, to mi věřte....
skoroandel
Junior
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků