Reklamacia

O slovenských operátoroch a ich službách (Orange, T-Mobile SK, O2 a ďalší)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod miko3891 12. 4. 2006 08:25

Ja som to tak urobil v T-Mobile. Naschval som si vzal peniaze za vadny telefon, aby som mohol zrusit dodatok na dva roky ktory ma viazal.

Napisal som aj ziadost do Bratislavy. Po mesiaci mi prisla odpoved. Ze aj ked som odstupil od zmluvy a boli mi vratene peniaze. Som stale viazany dodatkom. A pausal mozem zrusit len ked zaplatim pokutu. Prislo mi to doporucene.

Mal som SE T630 na Student Viac.

Je tu dilema:
Takze neviem ci su schopni klamat aj pisomne?
Alebo ty co prispievaju do tochto fora maju skreslene informacie?
T10 --> M50 --> T630 --> Z520i
miko3891
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SOPHIA 12. 4. 2006 10:48

Ak sa niekomu podarilo tieto veci riešiť inak ako ti odpovedali písomne,tak mal štastie,pretože aj v našich oficialnych prac.postupoch je to tak ako ti odpísali!Naozaj sa viažeš využívať služby op.a na 12/24 mesiacov,a ako bonus získávaš mobil za dot. cenu!
SOPHIA
Junior

Odeslat příspěvekod frito22 12. 4. 2006 12:57

Lenze oni su svine! Mobil by som dosatl tak ci tak ak by som si predlzil pausal.dufam ze vodafone bude lepsi
6610i,N70,Hiphone,HTC tytn II,N73,HTC touch diamond
frito22
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CeCo 12. 4. 2006 13:26

frito22:

A odkial beries tu istotu, ze sem pride Vodafone?

C.
CeCo
Junior

Odeslat příspěvekod Quo 12. 4. 2006 18:07

mobtech píše:Ale, ale prosím Vás. Vsetci trepete okrem Janna. Má pravdu. Musíš mať v servise fón 3x s tou istou servisnou závadou. Ak máš fón na akciu, tak máš nárok na odstúpenie od zmluvy a to na zrušenie záveznosti na 2 roky, nakoľko si sa iba kôli fónu zaviazal na 2 roky.
Alebo Ti vymenia tento fón za nový, alebo ak niesi s týmto typom spokojný, máš nárok na iný typ podľa vlastného výberu a zaplatíš, resp. doplatíš do tej sumy, aká je v tom čase cena za ten fón na akciu. Napr. ak si zobral 3220 za korunu a mal si ho v servise 3x dajú Ti nový 3220, alebo ak chceš iný a je na akcu za 399, tak doplatíš iba 398.
Záruka na fón je dva roky. A keď prídeš jeden ďeň pred ukončením záruky a máš potvrdenie zo servisu o 3och tých istých vadách, tak Ti vymenia fón za nový. Niekedy sa vyhovárajú a presviedčajú, ale ako sa hovorí "nevedomosť zákona sa neospravedlňuje"!!!
A čo sa týka predlžovania zmluvy, tak to je blbosť a dobre ťa oklamali. Oni Ti dajú podpísať, že súhlasíš s predĺžením zmluvy a si v tom.
Informácie z prvej ruky. Robím s tým.Len sa treba dožadovať svojích práv, alebo ako napísal globalplayer, kontaktovať SOI!!!!e/quote]



ALE ALE...
Asi evidentne nevies co stoji v zakone! V zakone SLOVENSKEJ REPUBLIKY.
Nikde sa v tom zakone neuvadza, ze musis mat mobil 3 x vyreklamovany s tou istou chybou, NIKDE. Si prestuduj platne zakony a nie "zakony" platne v ramci 1 spolocnosti. Uz x krat som sem daval cele znenie zakona, ste si ho mali prestudovat a riadit sa podla toho. Ziadna spolocnost si nemoze upravovat zakon podla vlastneho uvazenia - pokial ju k tomu neprinil sud!
Hmm, ak s tym robis, musis vediet, ako zakaznikov okaslavas, lebo zakon jasne hovori nieco ine - tak isto ako kravinu tvrdil Jann!

Kúpa a predaj tovaru v obchode, záručné doby

Predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám. Pri potravinách musí byť vyznačený dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti. Ak to povaha veci pripúšťa, má kupujúci právo, aby sa vec pred ním prekontrolovala alebo aby sa mu jej činnosť predviedla.

Všeobecné ustanovenia o kúpnej zmluve, aj osobitné ustanovenia o predaji tovaru v obchode, tzv. spotrebiteľské kúpne zmluvy, upravuje zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.

Na základe kúpnej zmluvy vzniká predávajúcemu povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú cenu.

Kúpa tovaru v obchode je špecifickým prípadom kúpnej zmluvy.

Prevzatie kúpenej veci

Podľa § 614 OZ, ak je predávajúci

* podľa dohody s kupujúcim alebo
* podľa povahy veci

povinný dodať vec na miesto určené kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať vec pri dodaní. V ostatných prípadoch je kupujúci povinný prevziať vec pri predaji, ak sa s predávajúcim nedohodne inak.

Ak kupujúci neprevezme vec v čase uvedenom v predchádzajúcom odseku, predávajúci je oprávnený požadovať poplatok za uskladnenie. Nakoľko výška poplatku nie je ustanovená osobitným predpisom, mala by byť určená dohodou medzi účastníkmi. Ak dohoda neexistuje, má predávajúci právo žiadať obvyklú výšku poplatku.

Prevzatím veci prechádza na kupujúceho vlastníctvo kúpenej veci. Pri zásielkovom predaji prechádza vlastníctvo na kupujúceho prevzatím veci kupujúcim na mieste dodania ním určenom. Pri samoobslužnom predaji dochádza k prevodu vlastníctva ku kúpenej veci okamihom zaplatenia ceny za vybraný tovar. Do tohto okamihu môže kupujúci vybraný tovar vrátiť na pôvodné miesto.

Ak kupujúci svojím zavinením poškodí alebo zničí vybraný tovar pred prevodom vlastníckeho práva, je povinný škodu nahradiť.

Akosť a množstvo predávanej veci

Predávaná vec musí mať (v súlade s § 616 OZ) požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám. Pri potravinách musí byť vyznačený dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti.

Ak to povaha veci pripúšťa, má kupujúci právo, aby sa vec pred ním prekontrolovala alebo aby sa mu jej činnosť predviedla. Toto právo je spotrebiteľom často upierané, napr. s odvolaním sa na nedostatok personálu, alebo nedostatočné technické vybavenie predajne.

Ak je potrebné, aby sa pri užívaní kupovanej veci zachovali osobitné pravidlá, najmä ak sa užívanie riadi návodom alebo je upravené technickou normou, je predávajúci povinný kupujúceho s nimi oboznámiť, ibaže ide o pravidlá všeobecne známe. Ak predávajúci nesplní túto povinnosť, je povinný nahradiť kupujúcemu škodu, ktorá z toho vznikla (§ 617 OZ). Toto právo býva v praxi tiež veľakrát porušované. Predávajúci s poukazom na určité pravidlá pri zachádzaní s kupovanou vecou, ktoré kupujúci nedodržal, odmietajú uznať reklamáciu. Spotrebiteľ však, v zmysle uvedeného, musí byť s osobitnými pravidlami, ktoré musí pri používaní veci dodržiavať, oboznámený (napr. v prípade rôznych druhov obuvi).

Predaj vadbých vecí

Veci, ktoré majú vady, ktoré nebránia, aby sa mohla vec užívať na určený účel, musia sa predávať len za nižšie ceny, než je obvyklá cena bezvadnej veci; kupujúceho treba, v súlade s § 618 OZ upozorniť na dve veci:

* vec má vadu a
* o akú konkrétnu vadu ide.

Jedinou výnimkou, kedy upozorňovať nemusí je prípad, ak to, že vec má určitú konkrétnu vadu je zrejmé už z povahy predaja veci.

Zodpovednosť za vady

Predávajúci zodpovedá, v súlade s § 619 OZ, za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim.

* Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením.
* Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za tiež vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).

Záručná doba
Záručná doba je 24 mesiacov (§ 620 OZ). Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. V praxi to znamená, že záručná doba môže byť len dlhšia.

* Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.

Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.

Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v tomto zákone. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky. Tip: uvedené neznamená, že predávajúci môže stanoviť určité obmedzujúce podmienky i pre zákonnú záručnú dobu (24 mesiacov); podmienky si môže určiť len v prípade a na čas, keď poskytuje záruku presahujúcu rozsah zákonnej záruky.

Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky veci.

Záručné doby začínajú plynúť, podľa § 621 OZ, od prevzatia veci kupujúcim. Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.

Vyskytnutie sa vady v záručnej dobe

Odstrániteľné vady
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola:

* bezplatne, včas a riadne odstránená (§ 622 OZ).

Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci (alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti), ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Tip: Ide o nové právo patriace spotrebiteľom (od vstupu SR do EÚ). Je potrebné odporúčať, aby sa spotrebitelia tohoto svojho práva domáhali, nakoľko neprimeranosť, najmä v prípade tovarov bežnej spotreby, resp. drobných bytových zariadení, je prakticky neodôvodniteľná.

Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

Neodstrániteľné vady
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tip: Ide o právo prináležiace spotrebiteľovi, preto má on právo voľby. Predávajúci mu nemôže niektorú z možností uprieť.

Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže

* pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo
* pre väčší počet vád

vec riadne užívať.

Tip: Uvedené právo je spotrebiteľom často upierané, pričom predávajúci sa dovolávajú (je potrebné priznať, že všeobecne zaužívaného) argumentu, že tá istá vada sa musí vyskytnúť aspoň po jej dvoch predchádzajúcich opravách. Takéto zdôvodnenie však nemá vôbec oporu v zákone, ktorý jednoznačne hovorí o "opätovnom vyskytnutí sa vady po oprave" a nepoužíva množné číslo. Bolo by preto vhodné, aby sa uvedená nezrovnalosť medzi praxou a znením zákona jednoznačnejšie zakotvila v Občianskom zákonníku. Je však jednoznačne právom spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy už pri prvom (opätovnom) vyskytnutí sa vady po jej odstránení formou opravy veci.

Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.


Podľa § 624 OZ, ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu. Tip: Kupujúci si môže uplatniť zodpovednosť za vady len za také vady, ktoré sa nesúvisia s nižšou cenou – viď začiatok textu pri Zodpovednosti za vady.

Kde reklamovať?
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú, v súlade s § 625, vždy u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená.

Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy. Podnikateľ určený na opravu je povinný opravu vykonať v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi predávajúcim a kupujúcim. Tip: Toto právo býva v praxi opäť často dezinterpretované zo strany predávajúcich. Ak je v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, uplatňuje si kupujúci reklamáciu u tohoto podnikateľa, ale len v prípade, ak sa tento nachádza v mieste predávajúceho (rozumej zväčša rovnaké mesto), alebo v mieste, ktoré je bližšie pre kupujúceho, ako miesto, na ktorom sídli, resp. má predajňu, predávajúci.

Zánik práv

Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe (§ 626 OZ).

Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musia sa uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú.

Ak ide o použitú vec, zaniknú práva zo zodpovednosti za vady, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia použitej veci kupujúcim alebo do doby, na ktorej sa predávajúci a kupujúci dohodli podľa.

Spočívanie záručnej doby

Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

Niektoré ďalšie dôležité skutočnosti

* Ak nie je medzi zmluvnými stranami dohodnuté inak, znáša náklady spojené s odovzdaním predmetu kúpy, najmä náklady merania, váženia a balenia, predávajúci a náklady spojené s prevzatím kupujúci. Ak sa vec odosiela na miesto, ktoré nie je miestom splnenia, znáša náklady odoslania kupujúci (§ 593 OZ).
* V prípade, že si kupujúci uplatní právo zo zodpovednosti za vady (t.j. reklamácia), môže tiež žiadať, aby mu boli uhradené náklady, ktoré mu v súvisloti s uplatnením si tohto práva vznikli (§ 598 OZ). Tip: Kupujúci si teda môže uplatniť všetky náklady vynaložené v súvislosti s reklamáciou, samozrejme za predpokladu, že reklamácia je oprávnená (aj keby ju predávajúci neuznal) - napr. poštovné, náklady na vypracovanie znal. posudku a pod.
* V prevádzkárni musí byť po celú prevádzkovú dobu prítomný pracovník poverený vybavovať reklamácie. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi doklad o reklamácii a o spôsobe jej vybavenia, a to aj vtedy, ak reklamácii nevyhovie na mieste a v celom rozsahu.

Ukaz mi odstavec v zakone, kde sa uvadza 3 x ta ist chyba!!!
3x ta ista chyba platila v minulosti, nie teraz!!!
:pozor2
quongo
Quo
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Quo 12. 4. 2006 18:17

Mobtech, ides ludi poucovat, bez toho, aby si si nieco nastudoval!
Mas medzeru v zakone a Jann detto!
PS: Ani "vam"nevies napisat v spravnom tvare.
Si laskavo precitajte aktualizacie zakona a potom mozete nieco hodnotit a komentovat!
quongo
Quo
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod frito22 13. 4. 2006 10:50

CeCo píše:frito22:

A odkial beries tu istotu, ze sem pride Vodafone?

C.
Dakto pride! a stavim sa s tebou aj o 5kilo ze tu daky novy operator pride! :twisted: :twisted: pravdaze ak sa nebojis!! a ak sa bojis tak uz vies ze odkial mam tu istotu ze tu dakto pride. ak dovtedy sa nebudu pouzivať vysielacky :D :D
frito22
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fofo82 13. 4. 2006 13:53

Ked sa MT vrati tretí krát z opravy s tou istou POTVRDENOU závadou dostane zákaznik na vyber 1 variantu (2 možnosti):
1. Odstupenie od dodatku k zmluve o pripojeni = zrusenie viazanosti, vratenie povodneho MT a moznost vyberu noveho MT z AKTUALNEJ ponuky.
2. Vymenu telefonu toho isteho druhu kus za kus, pokial sa takyto nachadza na centralnom sklade.
Ak už nie je na sklade bude zakaznikovi automaticky ponuknuta možnosť storna dodatku. Nakupna cena MT (akciova) sa mu bud:
a.) dobropisuje vo fakture,
b.) na vlastnu ziadost sa prevedie na bankovy ucet, ktory zada na predajni.

HAWK.
fofo82
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jurajda 22. 4. 2006 02:22

frito22 píše:Dakto pride! a stavim sa s tebou aj o 5kilo ze tu daky novy operator pride! pravdaze ak sa nebojis!! a ak sa bojis tak uz vies ze odkial mam tu istotu ze tu dakto pride. ak dovtedy sa nebudu pouzivať vysielacky :D :D>/quote]


Prepáč, ale že "dakto pride", to je teda argument... no ja tiež mám tušáka, na základe ktorého nikomu nedoporučujem sa staviť, ale ten má od tvojej istoty veľmi ďaleko. Obávam sa však, že aj keby si vyhral, to 5kilo uz nebude sk, ale euro.
To je už veľmi výhodný kurz, keď prakticky nejde prehrať, pretože čakať na tretieho operátora sa dá do alelúja (popr. do príchodu vysielačiek).
Navyše si treba uvedomiť, že pre tvoju pozíciu je finančne najvýhodnejšie, aby sem do prijatia eura nikto nevstúpil.
Jurajda
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod matoosh 7. 12. 2006 14:14

hmm... a s roznymi vadami tam mozem chodit do nekonecna a s vadou, ktora sa neda odstranit???????????... dik
matoosh
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod matoosh 22. 2. 2007 14:11

to frito22: sranda, ako si to mohol odhadnut tak skoro
matoosh
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod smobil 22. 2. 2007 15:00

odporucav Vam precitat toto:
Kód: Vybrat vše
http://www.soi.sk/files/rspotreb/zoznam/reklamacie_telefonov2.doc

je to zo SOI-ky cize nie je to vymysel
Podpis editován administrátorem. Do podpisu nevkládejte odkazy, webové či e-mailové adresy ani obrázky, nepoužívejte formátování – změnu velikosti, řezu a barvy písma, podtržení a jakékoli jiné značky BBCode.
smobil
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 1som? 23. 2. 2007 00:05

to Quo..... je mi ťa veľmi ľúto, ale nemáš absolútne pravdu, ten zákon, čo tu tak vystrkuješ píše totiž presane opak, čo tvrdíš ty, teda v súlade z právnou praxou. Nebudem ťa tu presviedčať, lebo vidím, že si nepresvedčiteľný a nie je tu na to priestor. Pozri si Občiansky zákonník v platnom znení s komentárom a nečítaj len paragrafy ale aj judikatúru. Tam je to jasne napísané, možno to pochopíš aj keď si právo neštudoval. Ak sa vada zakúpenej veci vyskytne 3 x je nárok na v zákone uvádzané možnosti. Zákon nestačí len prečítať a vedieť vypísať ho modro ( a to tebou modro tu skopírované vôbec zákon nie je ale nejaký novinový článok , to si si asi ani nevšimol, zákon vyzerá trošku inak, ešte si asi zákon v živote nevidel), treba mu aj rozumieť a poznať aj judikatúru. Preto doporučujem tým sebavedomím trošku šetriť a nezavádzať tu ľudí a urážať ich a obviňovať z nevedomosti len preto, že TY myslíš, že to VIEŠ. Musíš sa s tým, zmieriť, že aj právo je veda a kto ho chce ovládať, musí viac rokov študovať a aj tak všetko ešte nevie. pa pa
P.s. čím niekto menej vie, tým skôr je schopný niečo tvrdiť s presvedčením o svojej neomylnosti .... neviete kto to napísal??? ... niečo na tom určite bude xi xi xi
1som?
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jann 23. 2. 2007 00:37

Uzivatel Quo rad uviedol populisticku informaciu, ohladne reklamacie na jeho sposob :) som zvedavy ci aj v predajni by sa tak rozkrikoval a ukazoval im jeho vystrihnuty clanok, ktorym sa ohanal :) a som zvedavy, ci by si dokazal nakoniec priznat svoj omyl..
> Dobrí umelci kopírujú, najlepší kradnú... <
jann
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod multi1 23. 2. 2007 10:03

Ono záleží aj ako sa vyjadrí servis napr. mobil bol 3x v sevise vždy bola závada s nabíjaním (mimo iných) 2x bol vymenený diel a 1x len prečistený. Hoci bol 3x v servise s tou istou závadou nie je tam nárok na výmenu lebo prečistenie nie je servisný zásah (to netvrdím ja ale reklamačné oddelenie operátora). Podľa mňa ak sa prečistením odstránila chyba nabíjania tak by sa to malo považovať za riadnu opravu.
K téme neviem ako orange ale v t-mobile ak máš nárok na výmenu - vrátenie kúpnej ceny DODATOK sa neruší. Ak si vyberieš ten istý typ dodatok pokračuje, ak iný spisuješ nový dodatok na 24 mesiacov, alebo ti vrátia peniaze a pokračuješ bez mobilu.
multi1
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků