Prach pod displayem

O mobilních telefonech značek Sony i Sony Ericsson

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod karmy 4. 5. 2009 15:45

Co s tím...? Předpokládám že v servisu by to měli vzít ne? Jedná se konkrétně o W910i.
karmy
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jacktalking 4. 5. 2009 16:11

ano, nevidím důvod proč by servis neměl přijmout pozáruční opravu (tedy on vlastně nemusí vůbec přijímat pozáruční, ze zákona mu žádná povinnost nevystává, ale jelikož z toho mají peníze, vezmou to ;) )
jacktalking
SEkáč

Odeslat příspěvekod karmy 4. 5. 2009 16:38

v mém případě záruční ;) :D Jenom jsem se chtěl ujistit zda to vezmou.. dík
karmy
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kvok 4. 5. 2009 17:14

Mám stejný mobil a stejný problém. Nevím, jestli to tam poslat na opravu - nevím jak dlouho bych to bez něj vydržel :D .
kvok
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jacktalking 4. 5. 2009 17:40

karmy: W910i? Nebo myslíš prachotěsnou C702? W910i nikde nebyla inzerována jako prachotěsná, tudíž záruka se na to nevztahuje - záruka se dle občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení běžným používáním. Tak jenom abys věděl jak na tom budeš ;) Pokud ale prokážeš že W910 prachotěsná je a dostal se ti tam prach, pak rozhodně uspěješ. Ale pamatuji si moc dobře situaci před rokem s Nokií 6300 kdy na jednom fóru někdo měl stejný dotaz. Hnal to údajně k soudu přes soudního znalce, ale znalec mu nedal za pravdu.

edit: něco k nastudování, abych vyvedl z omylu:
občanský zákoník,

§ 619
(1) Nejde-li o věci, které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za
vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době (záruka).

(2) Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U
věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.
jacktalking
SEkáč

Odeslat příspěvekod karmy 4. 5. 2009 17:57

W910i

prachotěsná není, ale není normální aby se ti dostal na tekutý krystaly prach...
karmy
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod seterwohipikule 4. 5. 2009 17:59

Stává se to u mnoha telefonů, různých značek. Hodně štěstí při reklamaci :lol:
Bablbam.
seterwohipikule
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod obluda zelená 4. 5. 2009 18:36

Ale je to na nic. Nejhorší je, že přes to moc na displej nevidíš a nemůžeš to ani sám odstranit. Telefony s celými výměnými kryty jsou totiž velmi vzácné.
Snaha ze strany výrobců by být mohla, ach jo.
Motorola T180-> Nokia 3410-> SE Z600-> Nokia 3410-> SE K750i-> SE K790i-> Nokia N8-00 -> Xperia SP -> Nokia 6

Nějak nemám čas.
obluda zelená
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jacktalking 4. 5. 2009 19:33

karmy píše:W910i

prachotěsná není, ale není normální aby se ti dostal na tekutý krystaly prach...

1) Tekuté krystaly? :shock: Víš co to vůbec je? A nebo ti prasknul displej? Na tekuté krystaly se displej těžko dostane. To už je na 200% pozáruční oprava, jelikož prasklý displej a následné zaprášení samo od sebe nedostane
2) normální to opravdu není, to máš pravdu. Nosím telefon po kapsách a vše OK. Chovám se k němu normálně (pády na zem nepočítám, to je můj problém a ne problém telefonu a gravitace)
3) opět si přečti citaci z občanského zákoníku (pokud máš na firmu, tak z obchodního). Záruka je pouze na závady které byly v době prodeje a na výrobní zmetky. Ne však na běžné používání. Abych to nějak vysvětlil, tak: a) výrobní zmetek = praskající tlačítka u S500. b) koupíš telefon a za minutu po koupi zjistíš že telefon nemá to co mít má dle specifikací. Při běžném používání by mimochodem sám od sebe písek či zrnka písku pod displej nedostaly. To by se asi musely reklamovat všechny W910. Pokud je to jen u tvé nebo u pár lidí, asi je to tím jak se to používalo. I samo o sobě, zrnka prachu či písku v kapse běžně nebývají.
4) je škoda že jdeš na reklamaci ale neznáš svoje práva. To bys měl, protože pak tě někdo těžko podvede.
5) technik ti jistě snadno prokáže, že prach v době prodeje nebyl a jedná se tudíž o běžné používání, případně by ti mohl i dokázat že jsi telefon používal v rozporu s příručkou (W910 není prachotěsná)
6) můžeš i nadále zkoušet různé konstrukce a kombinace, ale platí občanský zákoník a to je vše. Různé teorie sice jsou fajn a potěší, ale jsou to jen teorie. Písek se tam sám nedostane pod kryt, v době prodeje nebyl a W910 není prachotěsná.
7) pokud to je záruční oprava, tak to zkus zanést prodejci a co ti na to řekne ;)

obluda zelená: takhle se dá argumentovat vše. Prach pod čipem - "to je na nic, má to být sundatelné". Takhle to naštěstí není (naštěstí pro obě strany). Víš kdy bylo nejvíce problémů s reklamacemi? U telefonů s vyměnitelnými kryty (uživatelsky). Uživatel měl přístup takto k celé desce a servis se pak často točil že poškození vlastní chybou. Pamatuji z doby N3310 :) Přístup dovnitř telefonu by neměl být vůbec.
jacktalking
SEkáč

Odeslat příspěvekod Deleted user 4. 5. 2009 19:43

Osobně bych se tedy taky raději vrátil do éry výměnných krytů, když, jak se ukazuje, výrobci mají problém vyrobit telefon nehumpolácky. Dobře si to pamatuju z K750, kdy se mi postupem času dostal pod displej nános prachu a já to neměl jak ovlivnit (samozřejmě řešením by bylo koupit si příslušný šroubováček). Nebylo nic lepšího, než sundat kryty, pročistit a zase složit. Otázka max. dvou minut, kdykoliv, kdekoliv.
Deleted user

Odeslat příspěvekod karmy 4. 5. 2009 19:44

1) jo, špatně jsem se vyjádřil... samozřejmě tam je něco jinýho, neumím to definovat.
2) nosím ho taky jenom po kapsách, v neobvykle prašným prostředí jsem s ním nebyl
3)zrnka prachu budou určitě i ve vzduchu,,, každopádně ten servis zkusím
karmy
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jacktalking 4. 5. 2009 19:53

karmy: jenom mi nedochází, proč jsi se tady vlastně ptal :D Dostal jsi odpověď zápornou, ta se ti nelíbila. Čekal jsi tedy odpověď kladnou. V tom případě proč jsi sem ale psal? :-O Pokud jsi čekal že se něco odpovědí změní, tak nezmění ;)

Zrnka prachu jistě ve vzduchu jsou. Ale to by ses musel pohybovat v nadměrně prašném vzduchu a nebo by při normálním používání museli mít všichni s W910 ten samý problém jako ty. A pochybuji že jsi jediný kdo ho nosí po kapsách..

Jinak servis ti telefon vrátí nazpátek. Záruční opravy se řeší s prodejcem. Servis vezme pouze pozáruční opravu a nebo záruční opravu ale přes prodejce a HUB SE.

Majkl vP.: jenomže jak bys poté vyřešil problém, kdy zákazník reklamuje telefon kvůli vadě A a servis mu řekne že vada je na desce způsobená jím při výměně krytu? A toto se skutečně stalo. A to právě jde..
jacktalking
SEkáč

Odeslat příspěvekod Deleted user 4. 5. 2009 19:54

jacktalking píše:Majkl vP.: jenomže jak bys poté vyřešil problém, kdy zákazník reklamuje telefon kvůli vadě A a servis mu řekne že vada je na desce způsobená jím při výměně krytu? A toto se skutečně stalo. A to právě jde..

Neznám zatím jediný telefon, ktede bys po sejmutí krytu měl přístup přímo k základní desce.
Deleted user

Odeslat příspěvekod jacktalking 4. 5. 2009 20:18

Majkl vP.: pardon, ne přímo k základní desce. Ale už k tlačítkovému modulu (N3310 a ostatní telefony kde lze vyměnit kryt pouhým vycvaknutím). A pokud by to bylo v jakési kapse, pak by to bylo stejné - pokud by se cosi dostalo do té kapsy, hned by se říkalo "má se to udělat vyměnitelné".
jacktalking
SEkáč

Odeslat příspěvekod Deleted user 4. 5. 2009 20:40

A přístup k té tlačítkové ploše vadí čemu? Obyčejně stejně ještě bývala krytá dalším průhledným plastem, takže k ní přímý přístup nebyl, třeba zrovna ta tvá 3310 je ten případ.

Obrázek
Deleted user

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků