MobilMania.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

Jak utratit kredit na nepoužívaném čísle? (+ Přehled)

Offline - Pokročilý Profil 
20. 5. 2021 18:26 Odeslat příspěvek
Ještě reakce na odkaz od vpe velká trojka zrušila opravdu poplatek za navrácení kreditu po přenosu čísla https://www.idnes.cz/mobil/mobilni-oper ... ratori_LHR
Poslední příspěvek


Offline - Junior Profil 
24. 5. 2021 10:09 Odeslat příspěvek
to jsem studoval před položením dotazu a má otázka směrovala právě na větu: Zmizel i z ceníků některých virtuálních operátorů.

Tedy není tam napsáno, že je to dané zákonem a tedy plošně, proto můj dotaz


Offline - Kolemjdoucí Profil 
21. 10. 2021 17:17 Odeslat příspěvek
Nedávno jsem řešil vrácení kreditu z T-mobile po přenesení čísla k jinému operátorovi. Vrátili celou zbývající částku. Je potřeba poslat žádost písemně poštou, uvést tel. číslo, číslo SIM karty, PIN, PUK a samozřejmě číslo bank. účtu.


Offline - Junior Profil 
26. 10. 2021 03:32 Odeslat příspěvek
T2000: tedy vrátili bez poplatku? A můžu se zeptat, o jakou částku se řádově jednalo?


Offline - Moderátor Profil 
26. 10. 2021 04:58 Odeslat příspěvek
Pro zákazníky T-Mobilu by mohla být rozumnou alternativou útrata zbývajícího kreditu za HBO GO.


Offline - Pokročilý Profil 
26. 10. 2021 07:18 Odeslat příspěvek
Na co když klasický kredit vrátí celý bez poplatku na účet? A bonusový pochybuju že půjde použít na HBO Go...
To že velká trojka zrušila poplatek za navrácení kreditu po přenosu čísla je už nějaký pátek hledej článek třeba na iděsu.


Offline - Moderátor Profil 
26. 10. 2021 14:12 Odeslat příspěvek
Nevím proč by to nemohlo jít. Služba jako služba. Je to služba se slevou přímo od T-Mobilu a o žádnou prémiovku se nejedná.
Btw mám v plánu provozovat HBO GO na 23 měsíců právě jen z bonusového kreditu, takže doufám, že to půjde :D


Offline - Moderátor Profil 
26. 10. 2021 17:00 Odeslat příspěvek
Tak evidentně nebude problém :D

Přílohy

Screenshot_20211026-175944_Messenger.jpg
Screenshot_20211026-175944_Messenger.jpg
[ 224.72 | Zobrazeno 59 krát ]




Offline - Pokročilý Profil 
26. 10. 2021 17:03 Odeslat příspěvek
Jako vypotřebování bonusu moc hezký smekám :tleskani


Offline - Moderátor Profil 
26. 10. 2021 17:53 Odeslat příspěvek
Pár měsíců zpět jsem koupil 10 SIMek s 200 Kč kreditem po 7 Kč a minulý týden 9 dobíjecích 100 Kč kuponů, taktéž po 7 Kč, vše v Datartu. Takže na tohle využití mi to přijde jako ideální. Plus ještě něco zbyde na případné volání, SMS či denní data.


Offline - Junior Profil 
12. 1. 2023 19:02 Odeslat příspěvek
hauzz píše
To že velká trojka zrušila poplatek za navrácení kreditu po přenosu čísla je už nějaký pátek hledej článek třeba na iděsu.


jojo dohledal jsem, ze z duvodu povinnosti prokazovat naklady na vraceni, radeji poplatky zrusili... ono pak spoustu lidi ani nenapadne, ze maji na vraceni nevyuziteho kreditu, ale az po vyslovne pisemne zadosti, narok :-)


Offline - Junior Profil 
5. 2. 2023 18:12 Odeslat příspěvek
Jenže celé to vracení kreditu je operátory stavěno tak, aby to bylo pro běžného (čti slušného, bojácného) člověka co nejkomplikovanější. Je to specifikováno v zákoně 127/2005 Sb.Zákon o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), konkrétně v § 34 Přenositelnost čísel:

Citace
(10) Opouštěný poskytovatel služby na žádost spotřebitele využívajícího předplacené služby podanou nejpozději do 30 dnů ode dne zániku závazku ze smlouvy vrátí zbývající zůstatek předplatného. Je-li to ujednáno ve smlouvě, má opouštěný poskytovatel služby právo na náhradu nákladů ve výši, které mu prokazatelně vznikly vrácením zůstatku předplatného.


Z toho vyplývá, že opravdu uživatel musí opustit operátora, když jenom zapomene dobít kredit a číslo propadne, tak smůla. Respektive možná, třeba Mobil.cz ve svých VOP uvádí:

Citace
6.6 O proplacení nevyčerpaného kreditu může Účastník
požádat do 1 měsíce ode dne ukončení Smlouvy, jinak
toto právo zaniká. Proplacení není zpoplatněno. Operátor
může odmítnout kredit proplatit v případě podezření na
zneužití tohoto procesu. Nevyčerpaný Bonusový kredit při
ukončení Smlouvy zaniká bez nároku na náhradu, není
tedy nárok na jeho proplacení. Operátor vyplatí zůstatek
kreditu na příslušné Předplacené kartě do 30 dnů od
obdržení příslušné písemné žádosti.

Čímž operátor říká, že bude kredit vrace při každém zániku služby, tedy i při zániku čísla. Nicméně, dle mého názoru operátor může odmítnout kredit proplatit v případě podezření na zneužití tohoto procesu pouze v případě zrušení čísla, při jeho přenesení mu tuto možnost zákon nedává a říká jasně, že předplacený kredit má vrátit. Bez ohledu, jestli uživatel jen dobíjel kredit a využíval odměny za dobití, či číslo využíval běžným způsobem.

Vodafone pak taky jasně mluví o vrácení kreditu při přenesení čísla:

Citace
2.3 Na vaši žádost vám na částku uhrazeného kreditu vystavíme vyúčtování. Kupony pro dobíjení můžete využít nejpozději do data, které je na
nich uvedeno a není možné je vrátit. Peníze vám nemůžeme vrátit ani v případě nevyužití kuponu nebo nevyčerpání kreditu ve stanovené lhůtě,
nebo pokud dojde k ukončení smlouvy. Jste-li spotřebitel, můžete do 30 dní od přenesení telefonního čísla požádat o vrácení nevyčerpaného
zakoupeného kreditu, což může být zpoplatněno podle ceníku služeb


T-Mobile je podobný jako Mobil.cz (stejná firma):

Citace
Chcete-li využít předplacené Služby, nejprve musí být
složena finanční částka určená k čerpání Služeb (dále jen
„kredit“). Způsoby složení kreditu (dále jen „Dobití“) jsou
uvedeny na http://www.t-mobile.cz (sekce Volání – Předplacená
karta – Dobít kredit). Operátor po provedení Dobití navýší
kredit Vaší předplacené Služby o složenou finanční část-
ku a následně z tohoto kreditu strhává částky za využité
Služby (vč. Služeb třetích stran a Mobilních plateb). Kredit
musíte využít ve lhůtě 12 měsíců od posledního Dobití či
aktivace předplacené Služby. Vykáže-li Vámi užívaná před-
placená Služba záporný kredit, jste povinen/povinna bez-
odkladně provést Dobití a dluh vyrovnat. O proplacení ne-
vyčerpaného kreditu můžete požádat do 1 měsíce ode dne
ukončení Smlouvy, jinak toto právo zaniká. Operátor může
odmítnout kredit proplatit v případě podezření na zneužití
tohoto procesu. Poskytne-li Vám Operátor kredit převyšu-
jící Vámi uhrazenou finanční částku (bonusový kredit), mů-
žete jej využít pouze k běžnému čerpání základních Služeb
a nemáte nárok na jeho proplacení. Smlouva na předpla-
cenou Službu zaniká z důvodů uvedených v čl. 2.6 a rovněž
v případě, že není provedeno Dobití ve lhůtě 12 měsíců od
posledního Dobití či aktivace předplacené Služby.


O2 naopak taky mluví o vrácení kreditu pouze při přenesení čísla:

Citace
Účastník, který je spotřebitelem, může způsobem, který O2 zveřejní na Internetových stránkách pro tento účel
(zejména na prodejně O2), požádat do 30 dnů od ukončení Smlouvy přenesením telefonního čísla o vrácení
zaplaceného Kreditu nespotřebovaného k okamžiku ukončení Smlouvy („Zůstatek“). O2 je oprávněna podmínit
vrácení Zůstatku identifikací žadatele z jeho dokladu totožnosti, ověřením jeho postavení jakožto Účastníka služby
na telefonním čísle, jehož se žádost týká, a tím, že žadatel potvrdí svou žádost vlastnoručním podpisem či jiným
způsobem, nahrazujícím průkaznost podpisu. O2 vrátí Zůstatek bez prodlení, nejpozději do 21 dnů po obdržení
úplné žádosti Účastníka, a to dle jeho volby jednorázovým bezhotovostním převodem na bankovní účet v žádosti
nebo poštovní poukázkou na adresu v žádosti k výplatě hotovosti Účastníkovi. Za vrácení Zůstatku je O2 oprávněna
požadovat poplatek dle Ceníku, odpovídající skutečným nákladům vzniklým O2 při vracení Zůstatku, včetně nákladů
na převod peněz do zahraničí (je-li požadován). Tento poplatek bude vypořádán zápočtem, který O2 provede
jednostranně proti Zůstatku před poukázáním platby podle žádosti.

Nicméně si přidávají různé podmínky pro "ověření" zákazníka.

A fakt, že Velká Trojka zrušila poplatky za vrácení kreditu ještě neznamená, že tento poplatek neúčtují virtuálové. (Kde těch předplacenek je dneska asi nejvíce.) Třeba Tesco Mobile chce 99 korun.

Někteří operátoři mají speciální formuláře vyžadující pomalu i číslo bot pro vrácení kreditu, což taky může lidi odradit. Někteří nemají nic.

Osobně si ale myslím, že žádost se jménem, bydlištěm a číslem bankovního účtu zákazníka a jednoznačnou identifikací účtu pomocí telefonního čísla, OKU a výrobního čísla SIM karty musí být dostatečná.

Vždycky je třeba si stav zjistit pto konkrétní situaci. Univerzální řešení neexistuje.


Offline - Junior Profil 
6. 2. 2023 08:44 Odeslat příspěvek
Myslím že univerzální řešení existuje právě proto, Že musela patrně evropská unie potažmo zákon tuto problematiku vyřešit.

i u mobil cz musis UKONCIT SMLOUVU, zrovna těch jsem se na to ptal, a smlouva se ukončujeme buďto přenosem jinam a nebo výpovědi se zrušením (V případě třeba energii je to demontáž měřidla)..

Tak to nekomplikuj a do 30 dnu pozadej, nejlepe datovkou (vloni za 5,- letos za 10,- Kc) a vyreseno. Odmítnout může ale musí to prokázat, v praxi to nehrozí. Musel by totiz prokázat podvod, domnenka nestaci.

Pokud požadují nějakou úhradu, tak musí doložit, na co tu úhradu potřebují. Můžeš je dobře vyprudit s tím, že budeš požadovat položkový rozpočet úhrady této služby, pravděpodobně než by ti ho sestavili, tak ti poplatek odpustí.

A žadateli stačí doložit pouze IMSI = číslo sim karty a / nebo její puk (Pro jistotu do té žádosti bych uvedl oba údaje včetně čísla telefonního samozřejmě). Číslo bot určitě dokládat nemusíš. Pro případ, že by požadovali něco platiti, tak bych tam dopsal: V případě, že žádáte nějaké další ověření a nebo úhradu, tak mne kontaktujte. Ostatně, pokud požadují úhradu, tak si strhnou z toho převáděného kreditu.

Pokud někdo hovoří o přenosu čísla, vyřešil bych to tak, že do té žádosti bych uvedl výpověď se zrušením čísla, že nic převádět nehodlám a v tom případě podle mého názoru se s tím musí vypořádat, číslo zrušit a peníze vrátit

Bohužel, na klasickou expiraci kreditu po 6 měsících typicky, že toto nevztahuje, protože operátor vždycky může tvrdit, že má náklady s udržováním aktivní simky v systému (což může být pravda, a nemusí). Proto je ze zákona podmínka ukončit smlouvu, a včas si o NEvyužitý kredit požádat.

——-
* co se týče toho ověřování, tak to je právě podle mne nedostatečné, protože u O2 vám vymění simkartu i s pouhým číslem IMSI, tedy tím, co je vyražená fyzické sim kartě, takže když vám někdo ukradne telefon, půjde si vyměnit předplacenku, tak máte docela smůlu :-) A i puk dostanete přes operátora po telefonu taky, takže zabezpečení žádné… inu platí, že předplacená karta je srovnatelná s penězmi v hotovosti v peněžence, když vám někdo ukradne peněženku, máte také smůlu… váhal jsem, jestli tohle zde mám veřejně takzvaně prozradit, ale co už, je to tak.


Offline - Kolemjdoucí Profil 
25. 2. 2024 03:48 Odeslat příspěvek
kcpkos píše
Dobrý den, nedávno jsem narazil na projekt http://www.mobilsek.cz a zde můžete koupit dárkové kupóny různých firem (např. alza, mall, tsbohemia) a za ně si pak v těchto obchodech koupit co Vás napadne. Je to výhodnější než GOPAY.

Kupony asi uz neprodavaji, a ziskat 350 Kc za 776 Kc kreditu se mi jevi dost nevyhodne.
https://www.mobilsek.cz/produkt/castka-na-ucet/


Offline - Pokročilý Profil 
25. 2. 2024 09:23 Odeslat příspěvek
Proč v dnešní době někdo uvažuje že ho jiný subjekt obere o půlku kreditu? To je takový problém nechat si poslat předplacenou SIM zdarma klidně od velké trojky (ale třeba i Kaktus...), na ní si přenést stávající číslo a nechat si kredit poslat na účet?
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Další stránka
Stránka 20 z 21 [ Příspěvků: 303 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies