MobilMania.cz |
Přihlásit se |
Superfórum » Obsah fóra » Mobilní operátoři a jejich služby » Síťoví operátoři v ČR |
|
O2 - snížení ceny tarifu s úvazkem (HW bonus) |
---|
![]() ![]() |
15. 4. 2021 15:53 ![]() |
Info pro ty, co si u O2 v minulosti vzali nějaký tarif s úvazkem (typicky HW bonus)...
HW bonus byla sleva na zařízení (telefon, tablet, notebook) až 8300 Kč. Ale musel se k tomu vzít na dva roky nový tarif (často se k tomu nabízely nějaké čistě datové tarify) s úvazkem na dva roky. I když pokuty za odstoupení od úvazku byly zrušeny, tak podle podmínek akce trvá povinnost zaplatit celou (!) poskytnutou slevu v případě předčasného odstoupení od smlouvy nebo snížení tarifu. Přitom cena tarifů šla výrazně dolů: 10 GB dat bylo za 800 Kč, nyní je za 400. 4 GB byly za 350, dnes jsou za 200... O2 samozřejmě neoslovuje uživatele s nabídkou aktualizace tarifu na novou cenu. Ale aktualizace možná je! (setrváte na původním tarifu, jen si "aktualizuje" jeho cenu). Mně to O2 nabídlo, až když jsem chtěl tarif zrušit... s novou cenou to vyšlo výhodněji než s doplatkem slevy. Takže... kdo máte HW bonus se starou cenu tarifu, zkuste si říci o lepší. Je možné, že budete platit o polovinu méně (po dobu až jednoho roku). |
Poslední příspěvek |
![]() ![]() |
15. 4. 2021 19:57 ![]() |
...."podle podmínek akce trvá povinnost zaplatit celou (!) poskytnutou slevu v případě předčasného odstoupení od smlouvy nebo snížení tarifu"...
Pochopil jsem to tak, že pokud budu mít dejme tomu např. 33% slevu na tarif a následně poskytnutou slevu na zařízení (HW bonus), budu muset při předčasném ukončení smlouvy doplatit slevu u tarifu i slevu na hardware? |
![]() ![]() |
15. 4. 2021 19:59 ![]() |
První a asi jediný vstřícný krok k zákazníkům od O2.
![]() |
![]() ![]() |
15. 4. 2021 20:02 ![]() |
Poslední dobou na retenčním v O2 začali trošku makat. Možná větší odliv zákazníků. Záleží, ale na koho narazíte. Oproti T-Mobile, ale musí ještě zabrat.
|
![]() ![]() |
15. 4. 2021 21:05 ![]() |
davsopl píše ...pokus bud mít dejme tomu např. 33% slevu na tarif a následně poskytnutou slevu na zařízení (HW bonus), budu muset při předčasném ukončení smlouvy doplatit slevu u tarifu i slevu na hardware? S tím bych si nebyl jistý. HW bonus ale byla podpora prodeje zařízení, o slevě na tarif v jeho podmínkách nic nebylo. Odhaduji, že při předčasném ukončení tarifu uzavřeného na HW bonus budete doplácet jen slevu zařízení. A sleva tarifu se bude řešit podle podmínek slevy tarifu. Pokud jde o "slevu" tarifu ve smyslu "se závazkem levněji, bez něj dráž" jak to bylo běžné do loňského dubna, tak to nehrozí. I když máte levnější variantu tarifu se závazkem, tak závazek vám už nehrozí pokutou za předčasné ukončení. |
![]() ![]() |
29. 11. 2021 19:30 ![]() |
davsopl:
Mám tu po dlouhé době stanovisko ČTÚ k této problematice (doplacení slevy HW bonus v případě, kdy se zákazník rozhodne odstoupit od smlouvy, jejíž podmínky mu změnil operátor (O2): https://drive.google.com/file/d/1IYZrpy ... sp=sharing Stručně: ČTÚ říká, že riziko doplatku slevy na zařízení (při změně podmínek smlouvy na straně operátora) nese zákazník. |
![]() ![]() |
29. 11. 2021 20:55 ![]() |
@5uch: Problém je v tom, že HW bonus má samostatné smluvní podmínky, se kterými by měli zákazníka seznámit.
|
![]() ![]() |
30. 11. 2021 02:38 ![]() |
davsopl:
Pokud vím, sleva HW bonus se pevně vázala a dávala jen k novému tarifu. A člověk se k němu musel zavázat na dva roky. Skutečně na dva roky - pokud by ho člověk zrušil třeba jen měsíc před koncem úvazku, nebude doplácet jen nějako poměrnou zbývající část... ale celou slevu (klidně 90% ceny zařízení). Není to jako vázanost k samotnému tarifu, kde se doplácí 5% zbývajícího úvazku a to jen při odstoupení zákazníka od smlouvy během prvních tří měsíců... pak už se nedoplácí nic. To, že operátor může libovolně měnit cenu takového tarifu, ke kterému byla sleva poskytnuta - to je podpásovka. V tomto konkrétním případě úprav cen tarifů Spolu (typicky +50, max. +150 Kč/měsíc na jedno číslo) to asi zásadní problém není, to se dá vydržet, navíc vázanost tarifů zřízených k HW bonusu bude brzy končit. Ale ten princip je špatný: Zákazník si vezme slevu výměnou za úvazek na dva roky, ale je v podstatě rukojmím operátora - operátor mu může podmínky tarifu změnit tak, že ta sleva "nebude zadarmo" (zadarmo není ani tak, ale může být svým způsobem pro zákazníka výhodná, po změně podmínek nevýhodná). |
Nahoru |
Odeslat nové téma | Odeslat odpověď |
Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 8 ] Předchozí téma | Následující téma |
Verze pro tisk |
Superfórum » Obsah fóra » Mobilní operátoři a jejich služby » Síťoví operátoři v ČR |
Hledat |
Zobrazit v normálním vzhledu |
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies |