Nové tarify O2 od 15.9.2021

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod jenik3 13. 9. 2021 21:53

Proč zrovna se slevou 40%?
jenik3
Junior

Odeslat příspěvekod JayDeeSq 13. 9. 2021 23:18

tu dávají na IČO
JayDeeSq
Junior

Odeslat příspěvekod davsopl 17. 9. 2021 09:08

40% je max. možná sleva. Na webu mají napsáno: Sleva až 40 % s O2 Profi. Čím víc služeb využíváte, tím větší slevu dostanete.​
davsopl
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 23. 9. 2021 19:15

O2 má v PDF ceníku nové tarify i pro O2 Spolu a poznámky k časovému plánu jejich nasazení.
Zjednodušeně - jak se změní mobilní tarify v O2 Spolu a jaký to bude mít vliv na cenu:

FREE+ 2 GB -> FREE+ Modrý 3 GB + 0 Kč
FREE+ 4 GB -> FREE+ Bronzový 10 GB + 50 Kč
FREE+ 7 GB -> FREE+ NEO Modrý 10 Mbit/s + 150 Kč (opravdu? nezapadá do schematu)
FREE+ 14 GB -> FREE+ Stříbrný 20 GB + 50 Kč
FREE+ 60 GB -> FREE+ Zlatý 60 GB + 0 Kč

NEO 5 Mb/s -> NEO Bronzový 20 Mb/s + 0 Kč
NEO 20 Mb/s -> NEO Stříbrný bez omezení rychlosti - 100 Kč
NEO 4G+ -> NEO Zlatý bez omezení rychlosti + 0 Kč
NEO 4G+ Premium -> NEO Platinový bez omezení rychlosti + 0 Kč

Lidem s FREE+ tarify v O2 Spolu tedy služba zdraží (s výjimkou FREE+ Modrý a Zlatý).
Lidem s NEO tarify v O2 Spolu se cena služby nemění, v jednom případě klesne (NEO 20 Mb/s).

Zákazníci s tarify O2 spolu pořízenými před 15.9.2021 dostanou do svého vyúčtování oznámení o změně a budou automaticky převedeni na nové verze tarifů v zúčtovacích obdobích po tomto oznámení (ze zákona musí po oznámení změny dostat alespoň měsíc čas na odmítnutí změny). Změny patrně nastanou v zúčtovacích obdobích po 15.11.2021, není však vyloučeno, že se převod na nové tarify potáhne déle.

Zákazníci, co si původní variantu tarifu Spolu aktivovali po 15.9. jsou o zamýšlené již zřejmě informování a budou v zúčtovacím období po 15.11. 2021 automaticky převádeni na nové tarify.

Není jasné, zda převod na nové tarify bude možné uspíšit na žádost zákazníka. V tuto chvíli se aktualizované verze balíčků O2 Spolu ještě nenabízejí.

Každopádně - nyní je vhodná chvíle na výpověď. ;-)
Pokud operátor změní podmínky smlouvy (technické parametry a/nebo cenu - bez ohledu na to, zda ve prospěch nebo neprospěch zákazníka), pak je možné vypovědět smlouvu operátorovi (musí se stihnout v přechodném období, mezi oznámením změny a okamžikem, kdy kdy se změna začne uplatňovat).
Podle striktního výkladu zákona je možné odejít bez jakékoli sankce - tedy nejen saknce za "nesetrvání na smlouvě", ale i bez doplatků slev, které byly poskytnuty v souvislosti se závazkem na tarif (u O2 typicky tzv. HW bonus, který se ještě v loňském roce dával při aktivaci nového tarifu se smlouvou s úvazkem).

Upozornění: O2 tvrdí, že není možné odejít bez doplatku HW bonusu.
Nicméně formulace zákona je zde nejednoznačná, duch zákona hraje spíš ve prospěch výkladu výhodného pro zákazníka.
5uch
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 5uch 19. 11. 2021 15:49

Zdá se, že O2 má nějaké "technické" problémy s přechodem na nové tarify u balíčků O2 Spolu.

Na facebooku O2 se objevilo několik lidí hlásících, že jim nový (a dražší) tarif byl aktivován dříve, než bylo oznámeno. O2 zřejmě přechod plánovalo tak, že bude lidi s tarify O2 Spolu převádět postupně - od začátku jejich prvního zúčtovacího období, které nastane po 15.11. Takže první lidé jsou právě teď převáděni.

Nicméně již více lidí hlásí, že změna tarifu se projevila již v období předchozím:
Joe Comanche (facebook)
O2 změnilo tarif v rozporu s jejich informací (veřejným příslibem) o den dříve (v poslední den účtovacího období) a na základě toho za celé předchozí období účtují plnou palbu za celý tarif. Tarif, který si zákazník neobjednal


https://www.facebook.com/o2cz/posts/468 ... 2997462926

A to není jediné vlákno, kde někdo vyúčtování za předchozí období rozporoval.

Ale předpokládám, že ty stížnosti pár lidí na FB jsou jen špička ledovce. Protože taková chyba při hromadném přechodu na nový tarif není záležitost nějaké ojedinělé chyby operátora, který by jeden zákaznický účet nastavil špatně. Prostě někdo hromadně "střelil" do systému nějaký záznam, který měl efektivně spustit novou tarifikaci... ale netrefil datum, od kdy se tak stane. A vyúčtování se už spočetla a vystavila podle špatných podkladů. Bude veselo. 8-)

Chyby:
a) Nové tarify O2 Spolu (v některých případech dražší) byly aktivovány dříve, než bylo oznámeno.
Ne od začátku prvního zúčtovacího období následujícího po 15.11. (včetně), ale někdy o den, dva dříve (14.11...). A byly aktivovány i lidem, kterým začíná to "správné" zúčtovací období později (u mne například 1.12., ale podle Moje O2 mám "vylepšenou" službu už nyní.

b) Přestože nová a dražší služba byla (nesprávně!) aktivována jen v krátké části zúčtovacího období (pár dní na jeho konci), platí se za ní jako by byla platná celý měsíc. Neplatí se jen jako poměrná část.

Doporučuji zákazníkům O2 pečlivě kontrolovat vyúčtování vystavená po 15.11.2021.

Aktualizace:
I za sebe mohu potvrdit, že parametry tarifu mi byly upraveny dříve, než bylo oznámeno. Podle oznámení jsem měl být na nové tarify převeden počínaje zúčtovacím obdobím začínajícím 1.12., nicméně data mi v tarifu podle plánu byla navýšena již nyní, uprostřed předcházejícího zúčtovacího období!
Nicméně zatím nemám za toto období vyúčtování, tak nemohu potvrdit, zda a jak bude toto předčasné navýšení účtováno (příplatek... a zda i u mne to bude příplatek za celé období, nebo jen poměrnou, ale stále nevyžádanou část).

Aktualizace od O2:
Po hovoru se zákaznickou linkou... O2 si je vědomo toho, že vystavilo nesprávné faktury. Přeplatky bude kompenzovat v následujícím vyúčtování. Předčasně aktivovanou "lepší" službu budou mít zákazníci jako bonus (zůstane aktivovaná, ale bude se platit podle původního oznámení).
V zákaznickém portálu Moje O2 by mělo být oznámení o vzniklé situaci a jejím řešení (já ho tam nemám, ale to může být tím, že jsem ještě nedostal tu "špatnou" fakturu).
Na sociálních sítích a na webu o2.cz je ze strany O2 ticho.
Mohli si nasypat na hlavu víc popela, ale alespoň to nějak řeší.
5uch
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dohny69 21. 11. 2021 16:43

Jsem jeden z těch případů. Změna tarifu měla proběhnout od 16.11, ale vyfakturovali mi ji již za říjen. O nový tarif nemám zájem. Již jsem podal reklamaci, vyřešení oznámím. Jsem připraven podat podnět na Telekomunikační úřad.
Dohny69
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 21. 11. 2021 17:04

Dohny69:

Dík, dejte vědět, jak to dopadlo.

Podívejte se, jestli nemáte nějaké to oznámení o řešení situace v Moje O2. Údajně by ho tam měli mít ti, co jim byla služba vyfakturována špatně.
Samozřejmě reklamaci můžete podat (O2 si nic jiného než reklamační pakárnu za jejich právní "skrčky" zakončené touhle zjevnou chybou nezaslouží... řešit desítky, stovky tisíc reklamací před vánoci... paráda!). O2 tvrdí, že situaci vyřeší kompenzací přeplatku v následujícím vyúčtování. Pokud se s reklamací nechcete zatěžovat, je možnost počkat ještě měsíc na další vyúčtování a zařídit se až podle toho, jak to dopadne. Mělo by se to "vyreklamovat" samo.

Pokud jde o to, že nemáte zájem o nový tarif...
To je právě ta "skrčka" od O2, které vám změnu (na kterou má podle svých podmínek právo) korektně podle zákona oznámilo ve vyúčtování a dalo vám měsíc a něco na rozmyšlenou, jestli ji přijímáte. Moc se ale nesnažili, aby se zákazníci o změně skutečně dozvěděli - mohli poslat samostatný mail, sms (kdo si stahuje a studuje vyúčtování, dokud na něm není nějaká nečekaná částka).
Ochrannou lhůtu do 16.11. pro odstoupení od měněných podmínek bez sankce jste ale prošvihl.
Nicméně i když O2 stále rozdává smlouvy s úvazkem na 2 roky, tak v řadě případů je úvazek "papírový tygr" (podle zákona lze pokutu za předčasné odstoupení od úvazku vymáhat jen za první 3 měsíce trvání úvazku... pak už lze odstoupit bez pokuty).
Sporná věc je ale doplatek dotovaných zařízení. V případě změn na straně operátora je v tomhle zákon nejednoznačný, dotaz na ČTÚ k jeho výkladu jsem v termínu na řádnou odpověď nedostal. V případě odstoupení mimo "ochrannou lhůtu" je jisté, že se slevy na zařízení doplácet budou muset.
5uch
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dohny69 21. 11. 2021 17:53

V Moje O2 zatím řešení nemám. V mém případě to bylo trochu složitější. Sotva jsem se domluvil s O2 na relativně dobrých podmínkách pro 3 čísla (a O2 TV sportovní balíček), přišla mi ve vyúčtování za září písemná změna smluvních podmínek, která nastane od 16.11. Volal jsem na operátorskou linku a chtěl jsem předělat tarify. Řekli mi, kolik za to budu platit (dokonce méně než před změnou), ale že ty tarify jsou moc nové, že ještě přesně neví co a jak. Za 14 dnů jsem volal znova (monitorovaný hovor), finanční podmínky mi řekli stejné, ale že jeden tarif mi ještě nemohou zadat (nemají ho v systému), mám si zavolat 15.11. To jsem udělal a domluvili jsme se na nových tarifech. Ale finanční podmínky již byly jiné, chtěli po mně o 50,- Kč víc. Protože vyšší objem dat nevyužiji, předělali jsme kompletně tarify na všech třech číslech na nižší, za menší peníze. Za mě docela spokojenost. Za dva dny přišlo vyúčtování s vyššími tarify a za větší peníze na dvou číslech. Proto si myslím, že jsem žádnou lhůtu neprošvihl a budu se s nimi hádat. O 50,- Kč mi nejde, o vyjebávání se zákazníkem ano.
Dohny69
Junior

Odeslat příspěvekod davsopl 21. 11. 2021 17:57

Zákazník má několik možností…
1) Pokud je změna avízována zákazníkovi dostatečně dříve, má možnost odstoupit ze smlouvy bez poplatku i když má službu smluvenou na dobu určitou. A to klidně ihned ke konkurenci a bez jakéhokoliv poplatku. I kdyby měl dotaci na mobil (změna podmínek k horšímu)
2) Pokud zákazník tuto změnu smlouvy akceptuje a naúčtují mu neprávem něco navíc, ať podá reklamaci a rovnou v reklamaci uvede, že pokud bude zamítavé stanovisko, že se obrátí na ČTÚ.
davsopl
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 21. 11. 2021 18:15

Dohny69:

OK, z předchozího popisu nebylo jasné, že jste o změně dopředu věděl a dělal i nějaké úpravy služeb tarifu.
V tom případě raději sám reklamujte, tohle nebude ten "triviální" případ, který bude O2 muset řešit hromadně (což nevylučuje, aby si lidé navíc podávali reklamaci).

davsopl:
Nebyl bych si jistý s tím, že v případě změny podmínek ze strany operátora je možné odejít bez doplácení dotace na zařízení. V podání O2 guru se musí sleva doplatit vždy, a to celá (nejen zbývající poměrná část). Jak jsem říkal, zákon v tomto není jednoznačný, ČTÚ k výkladu mlčí (už mám potvrzená dvě podání dotazu na toto téma, obě bez odpovědi). Možná jde opět o nějakou "skrčku" O2 v mezích zákona a znalosti zákazníků toho zákona (zkusíme si říct o peníze s matoucím zdůvodněním... a když to zákazník akceptuje, je to jeho blbost).
5uch
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod davsopl 21. 11. 2021 18:27

Pochopil jsem z dotazu, že zákazník o změně věděl dostatečně dopředu, ale nebyl asertivní a nezažádal o přenosový kód. A tím mohl vše hned vyřešit. To je podle mě zásadní a vyjednávací chyba. Co se týká doplatku za HW bonus, ano je zde hodně odlišných názorů. Někdo to doplatit nemusel, někdo ne. Každopádně ty podmínky HW Bonus má O2 každý měsíc jiné a pro každou akci. Je třeba si vše do posledního písmenka přečíst.
davsopl
Junior

Odeslat příspěvekod Dohny69 22. 11. 2021 14:04

Tak reklamace uznána, zaslán dobropis k dokladu o vyúčtování a platím původní částku.
Dohny69
Junior

Odeslat příspěvekod JayDeeSq 22. 11. 2021 19:39

tenhle operátor se koukám nikdy nezmění..pořád zkouší co si kdo nechá líbit..těm 20% co se ozvou se velkoryse omluví a vrátí dobropisem a na zbytku se vydělá..
JayDeeSq
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 22. 11. 2021 19:51

JayDeeSq:

Tady se bude chyba fakturace vracet automaticky všem... nejen těm, co budou reklamovat (prý - vyjádření pracovníka na O2 lince).
Podle čerstvých informací O2 zasílá omluvný/informační email a SMS lidem postiženým chybou.

Ale jinak si také říkám, zda za všemi těmi pochybeními O2 je obyčejná neschopnost, chaos, chyby v komunikaci... nebo záměr maskovaný za předstíraný chaos a chyby v komunikaci.
5uch
Junior
Uživatelský avatar

Předchozí stránka