MobilMania.cz |
Přihlásit se |
Superfórum » Obsah fóra » Mobilní operátoři a jejich služby » Síťoví operátoři v ČR |
Předchozí stránka | Další stránka |
Zneužití účtu zákazníka O2 k nevyžádaným mobilním platbám |
---|
jjrr - osobne |
11. 11. 2022 19:58 |
Pokud to nebude v hlavních zprávách, tak to bude voničem.
|
Poslední příspěvek |
perseus.p - Junior |
12. 11. 2022 10:14 |
Díky za podporu Jako snažím se, co to jen jde. Nemohu si diktovat, co kam půjde. V rukávu mám ještě jednu věc, ale dokud nebude jistá, nebudu ji zveřejňovat.
|
5uch - Moderátor |
12. 11. 2022 19:56 |
O2 pro jistotu na svém FB přestalo reagovat na má upozornění na firmy, které nemají podmínky atd. v pořádku. Už se ani nezkoušejí vymlouvat a odpovídat mi na něco jiného, než na co se ptám.
Celkem jsem čekal, že nakonec na mou otravnost nasadí jako hlavní zbraň ignoraci. Doufám, že se jim to (v dlouhodobém horizontu) vymstí. |
jjrr - osobne |
12. 11. 2022 20:58 |
Ti co ti odpovídali, jsou malí páni. Nemůžou sami nic změnit. Možná o problému referovali svým nadřízeným a čekají na pokyny, jak se k problému dál stavět, proto zatím nereagují.
|
5uch - Moderátor |
12. 11. 2022 21:18 |
Tak samozřejmě.
O2 guru toho tady sami toho moc nezmůžou (pokud jde o ovlivnění technické a obchodní strategie a procesů v O2). V tomhle musí držet "lajnu" a správně ji komunikovat (a i mlčení, záměrné mlžení nebo odpovídání na jiné otázky je forma komunikace a druh "mitigation"). Celkem je obdivuji (ale neoceňuji - to je něco jiného!) za jich komunikační schopnosti - "správné" dávkování informací (a to "správné" je míněno nejen z hlediska volby způsobu a detailnosti komunikace na úrovni tazatele, ale i z hlediska toho, co O2 chce/nechce pustit na veřejnost) a v rámci toho jasné formulace a asertivitu. Jinak jsou ale celkem dobře informováni. A když jim nějaké informace schází, tak si o ni dovedou říci. Co se řešení problému týká, zmůžou se jen na trochu silnější a "pokročilý" přístup do správy zákaznických účtů a vyšších pravomocí administrativně řešit sporné případy. Osobně se divím, že O2 guru a operátoři řešící tyto reklamace ještě nepropleskali toho managora, co si tohle vymyslel a má za to prémie. |
jjrr - osobne |
13. 11. 2022 07:37 |
O2 je ve výhodné pozici, tvrdí, že je jen zprostředkovatel plateb za služby, odkazuje své zákazníky, ať si to reklamují u jiné firmy támhle někde v zahraničí. 99,99 % postižených zákazníků nebudou reklamovat nikde nic, zaplatí a budou držet krok.
|
peta809 - Moderátor |
14. 11. 2022 17:01 |
Stali jste se obětí neférové obchodní praktiky skrze m-Platby?
Došlo u vás k neoprávněnému stržení částky za údajné zřízení některé z "prémiových" služeb a měli byste zájem se o svou negativní zkušenost podělit s veřejností. Pak máte možnost se vyjádřit v reportáži pro investigativní pořad České televize Černé ovce. Máte-li zájem, pak pro podrobnější info pište na e-mail premysl.vaculik@dotekomanie.cz Společně to zvládneme! |
5uch - Moderátor |
14. 11. 2022 17:15 |
Super! Velké díky Přemkovi za jeho vytrvalost!
|
5uch - Moderátor |
20. 11. 2022 19:49 |
Na dTestu jsem se díval, kolik je stížností na nevyžádané mobilní platby u našich operátorů.
A výsledek jsem svěřil i O2 na Facebooku: https://www.facebook.com/o2cz/posts/5813073562064525 (i se screenshoty) Když jsem procházel stížnosti vázané na jednotlivé operátory, vyšlo mi toto: U operátorů VF a TM za období od začátku dubna 2022 ani jedna stížnost tohoto typu. Oproti tomu u O2 17 stížností: Playwing 1, Mobbile Gaming 8, Gamemine 1, ESR Live Game Service 1, neidentifikované 6. Všechny stížnosti cílené na O2 jsou zde (nejde jen o nevyžádané předplatné): https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost ... public-a-s 17 stížností za 8 měsíců - to nevypadá zase tak zle... (i když je to jen špička ledovce). Ale to jsem udělal chybu - nepodíval jsem se na jiné další subjekty, které jdou do tohoto byznysu zapletené a objevují se ve stížnostech (platební brány, samotné firmy poskytující předplatné). Takže tady je pár dalších příkladů, pravá frekvence hlášení je mnohem vyšší: https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost ... urope-gmbh https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost ... for-mobile https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost ... le-maestro https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost-7043/playwing https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost ... teplus-sas https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost ... atform-s-l https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost ... utions-s-l https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost-5681/gamemine Takže toho jsou stovky (d-Testu hlášených) případů ročně. Kolik toho může být celkem? A to jsem se podíval jen na pár firem, které mají s O2 spolupráci o mobilním předplatném. A abych byl fér - ne u všech těch stížností se dá identifikovat, že jde o zákazníky O2. Ale co jsem si pročetl - pokud byl operátor uvedený, byl to operátor O2. O2 - máte pocit, že je to zanedbatelné množství? A zase - tohle je jen špička ledovce - jen ti, co si stěžovali dTestu. A nejde jen o peníze. Jde i o čas, který ti lidé (zákazníci a pracovníci dTestu a asi i O2) věnovali vyřizování těch stížností a reklamací s firmami, které si hrají na schovávanou. Děsivý bizár. |
peta809 - Moderátor |
21. 11. 2022 15:05 |
No, ale kdyby jim to za to nestálo, tak to nedělají. A to platí jak pro O2, tak i pro ty jejich spřízněné firmy.
|
5uch - Moderátor |
22. 11. 2022 22:25 |
O2 našlo nové dno.
Podvodná služba Moxigames napojená na mobilní platby obrala dalšího zákazníka O2. Vtip je v tom, že tato služba měla být (podle slov samotného O2) pro nedostatky od plateb odstavena. https://www.facebook.com/o2cz/posts/5814729998565548 Asi před měsícem mi O2 to pozastavení spolupráce potvrdilo jako reakci na mé upozornění na chyby webu Moxigames. A potvrdilo to i v článku, co vyšel na Lupě. Chyby webu Moxigames nebyly odstraněny. https://www.lupa.cz/aktuality/mplatby-u ... C3%A1pravy |
Jan Krasicky - Kolemjdoucí |
30. 11. 2022 11:48 |
Zdravím,
sdílím stejnou zkušenost jako ostatní. V září jsme přešli k O2 od T-M. V zaří se samo aktivovali bez kliknutí na jakýkoliv banner nebo potvrzení na jednom čísle předplatné Gamemine, zrušeno blokací obchodníka na čísle, nechcem rušit mPlatby. Telefon v době aktivace v kapse během řízení. Zajímavé je, že jsem si všiml až druhé SMS po týdnu, původní ne. Během listopadu to stejné, jiné firemní číslo, jiný obchodník, tuším že to ale bylo už předplatné po 250 Kč, obchodník blokován. Telefon v době aktivační SMS nepoužívaný. Dnes zase další, třetí firemní číslo, opět zaznamenána až druhá SMS při druhé stržené plabě po týdnu, jiný poskytovatel - "Mobbile". Telefon v době aktivace v kabelce během návštěvy u lékáře.. Příští měsíc očekávám stejný scénař v čísle pro zabezpečovačku.. O2 nezajímá, "klikli jste si na banner, zruště si mPlatby" |
5uch - Moderátor |
30. 11. 2022 12:17 |
Jan Krasicky:
O2 odmítá uznat, že je to celé zpackané. Potíž je už v tom, že proces "objednávky" je zcela mimo kontrolu O2, probíhá v infrastruktuře nějaké pochybné firmy. Ta firma má samozřejmě zájem nabízet předplatné "hlava nehlava", chce ulovit co největší počet předplatitelů. A O2 prostě věří této firmě, se kterou má smlouvu o zprostředkování plateb (a provizi z těch plateb). V tomhle nastavení není absolutně dohlédnutelné, zda ta firma hraje alespoň trochu fér: a) zda skutečně uživatel pro potvrzení objednávky projde dvěma kroky s kliknutím + seznámením se se službou a potvrzením jejích podmínek. Nebo v horším případě: b) firma zneužije jeho pouhou návštěvu na svých stránkách, nebo dokonce jen zobrazení reklamního banneru k tomu, aby získala identifikaci "návštěvníka" a prohlásila ho za předplatitele. A nejhorší možnost: c) Firma naslepo "tipuje" identifikace návštěvníků (mobilní čísla), nebo čísla někde vytěžuje (telefonní kontakty uváděné na firemních webech...) a zkouší žádat mobilního operátora o platby. To už by byl vrchol - ale tady by mělo O2 pojmout podezření, že ho firma podezřele často žádá o platby i z neexistujících čísel. Systém c) by mohl být zneužit i u jiných operátorů co neposkytují "header enrichment" (tj. identifikaci návštěvníka webu ID různým od telefonního čísla) - v takovém případě proces objednávky a identifikace klienta visí na jeho skutečném telefonním čísle . Nicméně u jiných operátorů k těmto problémům nedochází - buď jsou "vybíravější" a nemají smlouvy o zprostředkování plateb s podvodníky... nebo k tomuto způsobu zneužití nedochází. Ten vámi popsaný scénář by mohl znamenat tu poslední možnost c). Nicméně lze to vysvětlit i jinak - třeba, že platba předplatného proběhla s odkladem od objednávky (firma dala několik hodin/dní na "odzkoušení" služeb zdarma). Tj. na stránkách firmy jste byl a možná i odsouhlasil podmínky předplatného nějakou dobu před tím, než bylo předplatné aktivováno a přišly vám o tom SMS. Nebo máte na těch telefonech nainstalovanou nějakou podvodnou aplikaci, která nepozorovaně na pozadí navštěvuje pochybné weby a dělá objednávky předplatného. Nebo jste "zdědil" číslo po někom, kdo měl to předplatné aktivované a třeba ošetřené jen zákazem mobilních plateb a vy v něm "jen" pokračujete. A protože při nové aktivaci starého čísla O2 nastavila mobilní platby do výchozího stavu, tj. jako povolené... tak to padlo na vás. O2 samozřejmě nemůže a nebude rušit to předplatné jako takové (i když má šanci o něm vědět). Trapné je, že O2 o tomhle všem ví a nic s tím nehodlá dělat. Každopádně, zde O2 jedná hrubě proti zájmům svých zákazníků. Stížnosti nepomáhají. Pak nezbývá, než mu dát nespokojenost najevo odchodem k jinému operátorovi. Telefonování stížností na O2 linku a psaní O2 guru na Facebook má jen doplňkový efekt (vytížení "živé síly" O2, zvýšení nákladů na podporu a tím snížení jeho zisku z podvodu). Ale s chováním O2 to (zatím) nepohnulo. Ale i tak vám doporučuji tuhle zkušenost na FB O2 napsat. Uvidíme, jak vám odpoví. Třeba mnoho kapek jednou prorazí kámen. Ale mne už nechtějí odpovídat, prý mi už "všechno řekli"... a navíc já s tím nemám konkrétní problém (nejsem napálený, sám nejsem s mobilním voláním a daty u O2). |
Jan Krasicky - Kolemjdoucí |
30. 11. 2022 13:59 |
Každá vlna dobrá..
O2 kolovrátek dnes na Twitteru Citace Na partnery klademe vysoké nároky. Objednání musí proběhnout nejméně dvěma kroky včetně uvedení ceny a potvrzení nákupu. Pokud se o jakémkoli porušení těchto požadavků dozvíme, ihned jednáme s provozovatelem o nápravě nebo pozastavení služby. Anička, O2 Guru https://twitter.com/O2GuruCZ/status/159 ... nHjrLxqf4Q Citace Jedná se o nejméně dva kroky. Jak jsem uvedla, pokud se o nějakém porušení požadavků dozvíme, ihned jednáme s provozovatelem o nápravě nebo pozastavení služby. Anička, O2 Guru https://twitter.com/O2GuruCZ/status/1597899726657314817 Mezitím O2 Chat https://twitter.com/johnnypernik/status ... 4707981314 Mimochodem, přepis chatu z jejich strany "zmizel" -- 30. 11. 2022 15:18 -- 5uch píše Jan Krasicky: Nicméně lze to vysvětlit i jinak - třeba, že platba předplatného proběhla s odkladem od objednávky (firma dala několik hodin/dní na "odzkoušení" služeb zdarma). Tj. na stránkách firmy jste byl a možná i odsouhlasil podmínky předplatného nějakou dobu před tím, než bylo předplatné aktivováno a přišly vám o tom SMS. To mě taky napadlo, horší je že se nám to děje na všech firemních číslech, moje bylo první... na žádné náhodné stránky v mobilu nechodím, v Gmailu neklikám.. kdyby se to stalo komukoliv jinému, tak mu řeknu to stejné, ale doslova se živím tím, chránit lidi před podobnými věcmi, aby se tohle nestávalo. Phising dokáže dnes být supersofistikovaný, nechci tvrdit že jsem neomylný, ale stejně si prostě nepřipouštím, že bych zrovna já na "špatný odkaz" naletěl. Spíš se klaním k tomu, že to číslo visí všude na webu. 5uch píše Jan Krasicky: Nebo máte na těch telefonech nainstalovanou nějakou podvodnou aplikaci, která nepozorovaně na pozadí navštěvuje pochybné weby a dělá objednávky předplatného. Citace Nestahuju náhodné appky, mám iPhone - imho ne moc příznivé prostředí pro viry. 5uch píše Jan Krasicky: Nebo jste "zdědil" číslo po někom, kdo měl to předplatné aktivované a třeba ošetřené jen zákazem mobilních plateb a vy v něm "jen" pokračujete. A protože při nové aktivaci starého čísla O2 nastavila mobilní platby do výchozího stavu, tj. jako povolené... tak to padlo na vás. O2 samozřejmě nemůže a nebude rušit to předplatné jako takové (i když má šanci o něm vědět). Číslo mám dlouho, třeba 15 let? U O2 je 2 měsíce, že se to děje jen u něj už víme, spíš je zajímavé to, že mobilní platby máme jako "POVOLENÉ, KROMĚ PŘEDPLATNÝCH" a přesto se na těch číslech tyto předplatné aktivují... a O2 pak lže, že to tak není... to ještě uvidíme, další reklamace mě čeká s listopadovým vyúčtováním. |
5uch - Moderátor |
30. 11. 2022 14:54 |
Citace na žádné náhodné stránky v mobilu nechodím, v Gmailu neklikám.. Pořád je tu možnost, že se vám to zobrazilo ve vložené reklamě vložené do nenáhodné stránky. Něco mi říká, že když si ti podvodníci s předplatným dovedou zjistit vaše ID z hlavičky http komunikace po přistání na jejich stránce, mohou to zvládnout i z vložené reklamy (pokud je ta reklama vložená dostatečně šikovně a nestahuje se celá jen ze serveru prostředníka - agregátora reklamy). Ve spojení s tou odloženou aktivací předplatného by tu pořád byla šance, že to proběhlo jak popisujte, bez bezprostřední předchozí aktivity telefonu, ale stále na základě nějaké vaší interakce (byť ta následná aktivace je čistý podvod, to na tom nic nemění). Další možná věc je to zjištění vašeho klasického telefonního čísla z veřejných zdrojů nebo tipnutím. Tam už pak ta aktivace v podstatě musí přijít asynchronně od nějaké aktivity telefonu. Citace Číslo mám dlouho, třeba 15 let? U O2 je 2 měsíce Tak to vylučuje tu možnost předplatného "zděděného po někom". Nicméně si říkám, že se to u tzv. recyklovaných telefonních čísel klidně může stát. Záleži na tom, jak dlouho podvodníci podnikají neúspěšné pokusy o stažení předplatného, než to vzdají, a zda O2 tyhle pokusy nějak monitoruje a čísla s takovouto historií nerecykluje. Citace spíš je zajímavé to, že mobilní platby máme jako "POVOLENÉ, KROMĚ PŘEDPLATNÝCH" a přesto se na těch číslech tyto předplatné aktivují... Raději se na nastavení blokací podívejte ještě jednou. Jestli to náhodou nemáte nastaveno na blokaci všeho, kromě předplatného. UI tohoto nastavení je v samoobsluze uděláno (záměrně?) docela nesrozumitelně. Takhle to vypadá, když je zakázáno vše. Když jedete zrakem po nadpisech a barevně zvýrazněných sekcích, můžete mít pocit je naopak vše povoleno. Příloha V možnostech blokací nevidím možnost "zakázat jen předplatné", ale naopak jen "povolit vše kromě předplatného"... a kdoví, zda jsou to v pojetí O2 ekvivalentní podmínky : Příloha Ale výsledek je podobný, jako u vás: Příloha |
Nahoru |
Odeslat nové téma | Odeslat odpověď |
Přejít na stránku Předchozí stránka 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11 Další stránka Stránka 9 z 11 [ Příspěvků: 158 ] Předchozí téma | Následující téma |
Verze pro tisk |
Superfórum » Obsah fóra » Mobilní operátoři a jejich služby » Síťoví operátoři v ČR |
Hledat |
Zobrazit v normálním vzhledu |
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies |