MobilMania.cz |
Přihlásit se |
Superfórum » Obsah fóra » Mobilní operátoři a jejich služby » Síťoví operátoři v ČR |
Předchozí stránka | Další stránka |
Výpověď smlouvy s operátorem |
---|
NinaK - Kolemjdoucí |
20. 11. 2022 22:18 |
Ahojte, riešim práve výpoveď služieb spoločnosti Metronet, jedna sa o sprostredkovateľa internetového pripojenia v Česku.
Výpoveď služby som posielala poštou v júny s jednomesačnou výpovednou lehotou. Volala som na linku s tým že operátorka mi povedala “zapíšem si že podávate výpoveď”. Služby budú odpojené teda na konci júla 2022. Od 1.8. Sme sa totiž sťahovali. V októbri mi zo spomínanej spoločnosti napísali výhrazny mail že nemám od augusta zaplatené faktúry a že mi čoskoro odpoja služby. Samozrejme som volala na infolinku s tým že výpoveď bola podaná už pred 4 mesiacmi tak neviem čo odomňa chcú. vyjadrenie: výpoveď im poštou neprišla, mám teda doložiť doklad z pošty. Úprimne, po 4 mesiacoch a sťahovaní som doklad už fakt nemala. Výpoveď bola teda zadaná až keď som ju poslala elektronicky. Čiže odpojili nás oficiálne až teraz v novembri. Narástla tam fakturacia na 1998 czk. Na reklamáciu podaní mailom nereagujú. (Už prešlo 30 dní) Čo robiť? |
Poslední příspěvek |
5uch - Moderátor |
20. 11. 2022 23:53 |
V prvé řadě se pokusit slušně domluvit s poskytovatelem služby. Někdy úsměv, spořádanost a slůvko "prosím" dělají kouzla.
Pokud nemáte v ruce doklad o zaslání výpovědi (měla být pro jistotu zaslána doporučeně), je tu apel na váš telefonický hovor s operátorem, na to, že po odstěhování na lince nebyl provoz. A pomohl by nějaký doklad, že jste bydleli jinde. Poskytovatel služby by mohl uznat, že když jste v místě nebyla, nemohla jste používat jeho služby, a tudíž je možné je neplatit/ukončit zpětně. Pokud to nepomůže, změnit strategii a začít hrozit ČTÚ a ČOI. Ale pokud nemáte v ruce důkaz té podané výpovědi, bude to spíš jen pokus o takové "bububu"! Z pohledu poskytovatele... pokud mu výpověď nebyla doručena a nelze prokázat, že se někde ztratila... nemá důvod vám věřit a nabízet tu zpětnou výpověď. To je jen jeho vstřícnost. Další věc - i když vám bude věřit a rád by to udělal, nemusí to umět udělat (nemá na to "proces"). A pokud máte pocit, že výpověď ztratil sám poskytovatel (možná schválně) - pak to budete muset nějak prokázat. Tolik můj laický názor. |
Elnc - Poslední varování |
21. 11. 2022 08:16 |
Pokud v ruce nemá vůbec nic, pak může hrozit čím chce a je to houby platný. I ten ČTÚ rozhoduje jenom na základě konkrétních podkladů a ne dojmů. Takže podat řádnou výpověď znovu (klidně přes DS) a doplatit dluhy. Aspoň je to zkušenost pro příště.
|
5uch - Moderátor |
21. 11. 2022 08:29 |
Ano, jak jsem psal - bez důkazů to bude jen strašení. Poskytovatel neví, co má nebo nemá zákazník v ruce.
|
drabeczek - Kolemjdoucí |
22. 3. 2023 11:48 |
Zdravím, zkusím dotaz zde, vypovídali jsme dnes službu u O2, na lince nám pouze sdělili, že zašlou OKU kód do 24 hodin a přenos čísla cca 3dny. Dotaz je, zda O2 vystavuje poslední fakturu na celé účtovací období, i když to bude je pár dnů nebo je částka poměrná ? Díky předem za odpověď.
|
Milos - Pokročilý |
22. 3. 2023 21:42 |
Měla by ti přijít faktura s částkou jen za poměrnou část účtovacího období.
|
Uživatel77 - Junior |
6. 8. 2023 10:28 |
Ahoj vespolek, asi pro vetsinu z vas znalych blba otazka, ale dlouho jsem to neresil tak se radsi zeptam.
Mam jeste nejaky cas u vodafonu uvazek kvuli sleve na zarizeni a v navaznosti na to, nejake minimalni mesicni plneni MSL. Kdyz ted odejdu jinam, je mi jasne, ze mi dopocitaji pomernou cast slevy na zarizeni, kterou budu muset doplatit, to se udajne uctuje po dnech. Jak to ale ve skutecnosti je s tim MSL do konce uvazku? Mohou mi napocitat celou dobu do konce platnosti smlouvy, nebo se vsechny ty zbyvajici MSL sectou a ja budu hradit jen nejake procento? Vim, ze pred nekolika lety probehla zmena v legislative, ale nevim jak to je v tuto chvili. Predem diky za odpoved. |
Milos - Pokročilý |
6. 8. 2023 12:44 |
Po třech měsících lze smlouva vypovědět zcela bez sankcí a doplácení MSL. Pouze se doplácí cena zvýhodněného zařízení.
|
5uch - Moderátor |
6. 8. 2023 13:17 |
Tak, jak řekl Miloš.
Úvazky tarifu se již nevedou, zákon fakticky zrušil i ty na smlouvách uzavřených před jeho platností. Minimální měsíční plnění je jen skryté splácení nějakého zařízení "se slevou". Při ukončení tarifu s minimálním měsíčním plněním se doplácí jen výše poskytnutých slev zařízení: U VF je to poměrná část slevy. U O2 (které tuším nepoužívá termín "minimální měsíční plnění", ale dává/dávalo k vybraným tarifům slevy na zařízení), záleží na tom, zda jde o slevu na zařízení nebo zařízení na splátky. U splátek chtějí doplatit jen zbývající část, u slev chtějí doplatit celou poskytnutou slevu. Netuším, jak to má TM. |
Uživatel77 - Junior |
6. 8. 2023 15:21 |
Perfektní, díky. Zkusím k tomu dohledat ještě příslušný paragraf a v týdnu podám výpověď.
|
5uch - Moderátor |
6. 8. 2023 15:34 |
Uživatel77:
Hledat paragraf můžete, ale nečekal bych tady zásadní problém. Nová úprava úvazků platí již dlouho, VF na to bude mít zavedené postupy. Prostě oznamte výpověď (prodejna, možná i zákaznická linka), a oni vám řeknou, jak to bude probíhat a co budete doplácet. Paragraf a smluvní podmínky bych hledal pouze v případě, že by vás překvapili něčím jiným, než doplácením slevy zařízení. |
oldschooltrancer- - Junior |
6. 8. 2023 15:37 |
Čistě teoreticky je 2 letý úpis u O2 jen na 3 měsíce. Mají to i ve smlouvě:
|
Uživatel77 - Junior |
6. 8. 2023 15:54 |
Ted jsem prochazel podminky ve smlouve a je pravdou, ze o doplaceni MSL do konce uvazku pisou pouze v pripade, ze je smlouva uzavrena s pravnickou osobou. O fyz. osobe nikde ani zminka.
|
5uch - Moderátor |
6. 8. 2023 16:50 |
oldschooltrancer- píše Čistě teoreticky je 2 letý úpis u O2 jen na 3 měsíce. Mají to i ve smlouvě: To je podle zákona. Zákon nezakazuje úvazky a neupravuje jejich délku, ale omezuje doplatek na 5% ze zbývajících paušálů - ovšem je možné to chtít jen u výpovědí do třetího měsíce úvazku. Pak už ne. Vtipné od O2 je, že místo 5% napsali do podmínek "jednu dvacetinu" (je to tak i v zákoně). Vzhledem k tomu, že dříve se platilo 20%... to při nepozorném čtení svádí k většímu strachu. O2 ještě přes rok po novele zákona přednostně rozdával a na webu měl jen smlouvy s úvazkem na 24 měsíců (paušál byl u nich o 100 Kč nižší než u bezúvazkových, cenově zcela nekonkurenčních variant). A O2 těžilo z léta pěstovaného strachu lidí úvazek předčasně ukončit. Spousta lidí v diskusích dodnes evidentně netuší, že už úvazek fakticky nemají. VF a TM přestali nabízet úvazkové smlouvy velmi rychle po novele zákona a začali je dávat za stejnou cenu, jakou měly dřív ty úvazkové. Uživatel77: Ano, novela zákona o elektronických komunikacích upravila pravidla úvazků pro fyzické osoby a operátoři museli zareagovat změnou svých všeobecných podmínek. |
oldschooltrancer- - Junior |
6. 8. 2023 17:26 |
Jasný, já to myslel tak, že kdyby člověk nechtěl platit "nic navíc", měl by vydržet aspoň ty 3 měsíce. Jinak byl jsem mezi těmi, kteří to nevěděli... resp. o novele jsem věděl, ale myslel jsem, že když mám smlouvu na 24 měsíců, musím doplatit 1/20 ze zbytku... v jiným vlákně jsem byl poučen a děkuji za to
|
Nahoru |
Odeslat nové téma | Odeslat odpověď |
Přejít na stránku Předchozí stránka 1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 Další stránka Stránka 97 z 100 [ Příspěvků: 1490 ] Předchozí téma | Následující téma |
Verze pro tisk |
Superfórum » Obsah fóra » Mobilní operátoři a jejich služby » Síťoví operátoři v ČR |
Hledat |
Zobrazit v normálním vzhledu |
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies |