MobilMania.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

Výpověď smlouvy s operátorem

Offline - Kolemjdoucí Profil 
20. 11. 2022 22:18 Odeslat příspěvek
Ahojte, riešim práve výpoveď služieb spoločnosti Metronet, jedna sa o sprostredkovateľa internetového pripojenia v Česku.

Výpoveď služby som posielala poštou v júny s jednomesačnou výpovednou lehotou.

Volala som na linku s tým že operátorka mi povedala “zapíšem si že podávate výpoveď”.

Služby budú odpojené teda na konci júla 2022.

Od 1.8. Sme sa totiž sťahovali.

V októbri mi zo spomínanej spoločnosti napísali výhrazny mail že nemám od augusta zaplatené faktúry a že mi čoskoro odpoja služby.

Samozrejme som volala na infolinku s tým že výpoveď bola podaná už pred 4 mesiacmi tak neviem čo odomňa chcú.

vyjadrenie: výpoveď im poštou neprišla, mám teda doložiť doklad z pošty. Úprimne, po 4 mesiacoch a sťahovaní som doklad už fakt nemala.

Výpoveď bola teda zadaná až keď som ju poslala elektronicky. Čiže odpojili nás oficiálne až teraz v novembri.

Narástla tam fakturacia na 1998 czk. Na reklamáciu podaní mailom nereagujú. (Už prešlo 30 dní)

Čo robiť?
Poslední příspěvek


Offline - Moderátor Profil 
20. 11. 2022 23:53 Odeslat příspěvek
V prvé řadě se pokusit slušně domluvit s poskytovatelem služby. Někdy úsměv, spořádanost a slůvko "prosím" dělají kouzla. O:-)
Pokud nemáte v ruce doklad o zaslání výpovědi (měla být pro jistotu zaslána doporučeně), je tu apel na váš telefonický hovor s operátorem, na to, že po odstěhování na lince nebyl provoz. A pomohl by nějaký doklad, že jste bydleli jinde.
Poskytovatel služby by mohl uznat, že když jste v místě nebyla, nemohla jste používat jeho služby, a tudíž je možné je neplatit/ukončit zpětně.

Pokud to nepomůže, změnit strategii a začít hrozit ČTÚ a ČOI. Ale pokud nemáte v ruce důkaz té podané výpovědi, bude to spíš jen pokus o takové "bububu"! Z pohledu poskytovatele... pokud mu výpověď nebyla doručena a nelze prokázat, že se někde ztratila... nemá důvod vám věřit a nabízet tu zpětnou výpověď. To je jen jeho vstřícnost. Další věc - i když vám bude věřit a rád by to udělal, nemusí to umět udělat (nemá na to "proces").
A pokud máte pocit, že výpověď ztratil sám poskytovatel (možná schválně) - pak to budete muset nějak prokázat.

Tolik můj laický názor.


Offline - Poslední varování Profil 
21. 11. 2022 08:16 Odeslat příspěvek
Pokud v ruce nemá vůbec nic, pak může hrozit čím chce a je to houby platný. I ten ČTÚ rozhoduje jenom na základě konkrétních podkladů a ne dojmů. Takže podat řádnou výpověď znovu (klidně přes DS) a doplatit dluhy. Aspoň je to zkušenost pro příště.


Offline - Moderátor Profil 
21. 11. 2022 08:29 Odeslat příspěvek
Ano, jak jsem psal - bez důkazů to bude jen strašení. Poskytovatel neví, co má nebo nemá zákazník v ruce.


Offline - Kolemjdoucí Profil 
22. 3. 2023 11:48 Odeslat příspěvek
Zdravím, zkusím dotaz zde, vypovídali jsme dnes službu u O2, na lince nám pouze sdělili, že zašlou OKU kód do 24 hodin a přenos čísla cca 3dny. Dotaz je, zda O2 vystavuje poslední fakturu na celé účtovací období, i když to bude je pár dnů nebo je částka poměrná ? Díky předem za odpověď.


Offline - Pokročilý Profil 
22. 3. 2023 21:42 Odeslat příspěvek
Měla by ti přijít faktura s částkou jen za poměrnou část účtovacího období.


Offline - Junior Profil 
6. 8. 2023 10:28 Odeslat příspěvek
Ahoj vespolek, asi pro vetsinu z vas znalych blba otazka, ale dlouho jsem to neresil tak se radsi zeptam.

Mam jeste nejaky cas u vodafonu uvazek kvuli sleve na zarizeni a v navaznosti na to, nejake minimalni mesicni plneni MSL.

Kdyz ted odejdu jinam, je mi jasne, ze mi dopocitaji pomernou cast slevy na zarizeni, kterou budu muset doplatit, to se udajne uctuje po dnech. Jak to ale ve skutecnosti je s tim MSL do konce uvazku? Mohou mi napocitat celou dobu do konce platnosti smlouvy, nebo se vsechny ty zbyvajici MSL sectou a ja budu hradit jen nejake procento? Vim, ze pred nekolika lety probehla zmena v legislative, ale nevim jak to je v tuto chvili.
Predem diky za odpoved.


Offline - Pokročilý Profil 
6. 8. 2023 12:44 Odeslat příspěvek
Po třech měsících lze smlouva vypovědět zcela bez sankcí a doplácení MSL. Pouze se doplácí cena zvýhodněného zařízení.


Offline - Moderátor Profil 
6. 8. 2023 13:17 Odeslat příspěvek
Tak, jak řekl Miloš.

Úvazky tarifu se již nevedou, zákon fakticky zrušil i ty na smlouvách uzavřených před jeho platností.
Minimální měsíční plnění je jen skryté splácení nějakého zařízení "se slevou".

Při ukončení tarifu s minimálním měsíčním plněním se doplácí jen výše poskytnutých slev zařízení:
U VF je to poměrná část slevy.
U O2 (které tuším nepoužívá termín "minimální měsíční plnění", ale dává/dávalo k vybraným tarifům slevy na zařízení), záleží na tom, zda jde o slevu na zařízení nebo zařízení na splátky. U splátek chtějí doplatit jen zbývající část, u slev chtějí doplatit celou poskytnutou slevu.
Netuším, jak to má TM.


Offline - Junior Profil 
6. 8. 2023 15:21 Odeslat příspěvek
Perfektní, díky. Zkusím k tomu dohledat ještě příslušný paragraf a v týdnu podám výpověď.


Offline - Moderátor Profil 
6. 8. 2023 15:34 Odeslat příspěvek
Uživatel77:

Hledat paragraf můžete, ale nečekal bych tady zásadní problém. Nová úprava úvazků platí již dlouho, VF na to bude mít zavedené postupy. Prostě oznamte výpověď (prodejna, možná i zákaznická linka), a oni vám řeknou, jak to bude probíhat a co budete doplácet. Paragraf a smluvní podmínky bych hledal pouze v případě, že by vás překvapili něčím jiným, než doplácením slevy zařízení.


Offline - Junior Profil 
6. 8. 2023 15:37 Odeslat příspěvek
Čistě teoreticky je 2 letý úpis u O2 jen na 3 měsíce. Mají to i ve smlouvě:

Obrázek


Offline - Junior Profil 
6. 8. 2023 15:54 Odeslat příspěvek
Ted jsem prochazel podminky ve smlouve a je pravdou, ze o doplaceni MSL do konce uvazku pisou pouze v pripade, ze je smlouva uzavrena s pravnickou osobou. O fyz. osobe nikde ani zminka.


Offline - Moderátor Profil 
6. 8. 2023 16:50 Odeslat příspěvek
oldschooltrancer- píše
Čistě teoreticky je 2 letý úpis u O2 jen na 3 měsíce. Mají to i ve smlouvě:


To je podle zákona. Zákon nezakazuje úvazky a neupravuje jejich délku, ale omezuje doplatek na 5% ze zbývajících paušálů - ovšem je možné to chtít jen u výpovědí do třetího měsíce úvazku. Pak už ne.
Vtipné od O2 je, že místo 5% napsali do podmínek "jednu dvacetinu" (je to tak i v zákoně). Vzhledem k tomu, že dříve se platilo 20%... to při nepozorném čtení svádí k většímu strachu.

O2 ještě přes rok po novele zákona přednostně rozdával a na webu měl jen smlouvy s úvazkem na 24 měsíců (paušál byl u nich o 100 Kč nižší než u bezúvazkových, cenově zcela nekonkurenčních variant). A O2 těžilo z léta pěstovaného strachu lidí úvazek předčasně ukončit. Spousta lidí v diskusích dodnes evidentně netuší, že už úvazek fakticky nemají. VF a TM přestali nabízet úvazkové smlouvy velmi rychle po novele zákona a začali je dávat za stejnou cenu, jakou měly dřív ty úvazkové.

Uživatel77:
Ano, novela zákona o elektronických komunikacích upravila pravidla úvazků pro fyzické osoby a operátoři museli zareagovat změnou svých všeobecných podmínek.


Offline - Junior Profil 
6. 8. 2023 17:26 Odeslat příspěvek
Jasný, já to myslel tak, že kdyby člověk nechtěl platit "nic navíc", měl by vydržet aspoň ty 3 měsíce. Jinak byl jsem mezi těmi, kteří to nevěděli... resp. o novele jsem věděl, ale myslel jsem, že když mám smlouvu na 24 měsíců, musím doplatit 1/20 ze zbytku... v jiným vlákně jsem byl poučen a děkuji za to ;-)
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100  Další stránka
Stránka 97 z 100 [ Příspěvků: 1490 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies