MobilMania.cz

Přihlásit se




Reklamace Iphone X při poškození vodou

Offline - Junior Profil 
13. 7. 2022 21:29 Odeslat příspěvek
Máte někdo zkušenost, jak se Apple staví k reklamacím telefonů při poškození vodou. Iphone X, kterého se se týká můj případ má v katalogu IP67 (tj. dočasné zaplavení).
Je to telefon mladýho, kupovaný z druhý ruky ve stavu A1+. Následně doško k poškození v promočeném batohu, rozhodně ne zaplavení, prodejce se škube, že ani Apple neuznává záruku při poškození vodou.
Poslední příspěvek


Offline - Junior Profil 
14. 7. 2022 04:54 Odeslat příspěvek
Nevyreklamujes. A u iPhonu z druhe ruky a nebo u repasu muzes vzdy na nejake IPxx rovnou zapomenout a absolutne s nim nepocitat.


Offline - Junior Profil 
14. 7. 2022 06:40 Odeslat příspěvek
Zkusím napsat jinak. Modelová situace:
Koupím nový telefon, který má podle specifikace IP67, tj dočasné zaplavení do hloubky 1m, zmoknu s ním, přestane něco fungovat. Konkrétně FaceID. Uzná Apple jako záruku?
Tohle potřebuji jen jako argument.

Moje situace je: telefon koupen jako A+, od odborne se tvariciho prodejce (Apple market, Iphone market). V mokrém batohu odešlo FaceId. Na záruku se netvarili, bral jsem to, jako že ok. Ale dali termín na opravu a cenu dost šílený, tak jsem zkusil nedaleko člověka, co servisuje telefony a vždy jsem u něj byl spokojen. Ten se na to mrknul a zjistil, že telefon nemá originální displej a jeho výměna byla dost zfusovana. Součástky, který mají být lepený volně, chybějící nějaké manžety...což mohl byt duvod, proč to odskakal uz ve vlhkym batohu.Tedy teď sbírám argumenty pro to jim to omlatit o hlavu.


Offline - Junior Profil 
14. 7. 2022 07:18 Odeslat příspěvek
"Koupím nový telefon, který má podle specifikace IP67, tj dočasné zaplavení do hloubky 1m, zmoknu s ním, přestane něco fungovat. Konkrétně FaceID. Uzná Apple jako záruku?"

V servisu se rozebere telefon a podívají se na indikátory vlhkosti. Pokud jsou nedotčené, k průniku vody nedošlo a opraví to. Pokud jsou barevné, neopraví, protože na poškození komponent vodou, byť je telefon voděodolný, se záruka nevztahuje.


Offline - Administrátor Profil 
14. 7. 2022 08:20 Odeslat příspěvek
Já opět nechci působit negativisticky, ale tebe vlastně vůbec nezajímá postoj Apple k záručním opravám. Ty jsi koupil použitý iPhone X s neoriginálním displejem, tzn. konečná, vůbec se o záruce nebavíme. To si musíš řešit s prodávajícím - pokud ti zamčel skutečnost, že telefonu byl neodborně vyměněn displej, můžeš mu pohrozit (PÚ, soudní posudek, zpráva ze servisu), ať to na vlastní náklady opraví. Nebo dej podnět na ČOI, co já vím :-)


Offline - Junior Profil 
14. 7. 2022 09:50 Odeslat příspěvek
musíte prodejci prokázat, že Vám prodal telefon v jiném stavu než deklaroval. Pak je to totiž podvod a pokud to bylo za cenu větší než 5.000,- Kč je to trestný čin. Klidně na ně podejte trestní oznámení pro podvod, protože ta "zfušovaná oprava" neoriginálním náhradním dílem a bez obnovení původních těsnění jednoznačně vedla k následnému poškození vodou. Navlhnutí v batohu by totiž každý normální telefon v pohodě zvládl.
Musíte udělat následující:
1. přečíst si pozorně kupní doklady od toho telefonu, jestli tam náhodou někde neuvádějí, že telefon může být v neorigo stavu;
2. pokud je bod 1 OK pro Vás, tak
3. navštivte znovu prodejce a natvrdo mu řekněte, že Vás podvedli a že na ně buď dáte trestní oznámení nebo civilní žalobu, ideálně obojí
4. pokud Vám nevrátí peníze, pak podejte trestní oznámení pro podvod a taky civilní žalobu na náhradu škody (potřebujete soudního znalce na telefony, který napíše posudek, že tam jsou neorigo díly a chybí tam těsnicí prvky, což vedlo k následnému snadnému poškození vodou a že kdyby tam bylo vše uděláno, jak má, tak by k poškození vodou nedošlo (soudní znalec nebo alespoň porada s ním je vhodná i před bodem 3));
... a hotovo.

Ale situaci tady jste popsal až v tom druhém mailu, tak se nedivte, že první odpověď byla mimo a až admin si přečetl, co vlastně píšete. Ano, takové reklamace u telefonů neuznává nikdo. Váš problém je v tom, že kdyby byl Váš telefon pořádně opraven, ke vniknutí vody by nedošlo. A to je příčina té vady, tudíž za ni ručí prodejce.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
14. 7. 2022 10:13 Odeslat příspěvek
Sry, ale mluvit si muzes co chces. Ale apple proste a jasne ma napsane, ze neuznava zaruku vytopenim. Takze muzes nadavat, rvat, bit se, na hlavu stavet a neudelas nic.
Pokud chces mit jistotu IP, kup si novy mobil.

Pokud to chcete i tak resit, reste to s prodejcem. Sice vas posle nekde..... ale jo, muzete pokracovat pres soudniho znalce, soudcem atd. Nikdo nevidel ten inzerat, tak mluvime jen z vody. Ale pripravte se na rocni a delsi handrkovani.


Offline - osobne Profil 
14. 7. 2022 17:42 Odeslat příspěvek
lrotrekl píše
Zkusím napsat jinak. Modelová situace:
Koupím nový telefon, který má podle specifikace IP67, tj dočasné zaplavení do hloubky 1m, zmoknu s ním, přestane něco fungovat. Konkrétně FaceID. Uzná Apple jako záruku?
Tohle potřebuji jen jako argument.

Moje situace je: telefon koupen jako A+, od odborne se tvariciho prodejce (Apple market, Iphone market). V mokrém batohu odešlo FaceId. Na záruku se netvarili, bral jsem to, jako že ok. Ale dali termín na opravu a cenu dost šílený, tak jsem zkusil nedaleko člověka, co servisuje telefony a vždy jsem u něj byl spokojen. Ten se na to mrknul a zjistil, že telefon nemá originální displej a jeho výměna byla dost zfusovana. Součástky, který mají být lepený volně, chybějící nějaké manžety...což mohl byt duvod, proč to odskakal uz ve vlhkym batohu.Tedy teď sbírám argumenty pro to jim to omlatit o hlavu.

Sorry, ale tvrdit nám tu, že jsi koupil nový, když oni prodávají jen použité? :D
https://www.iphonemarket.cz/


Offline - Junior Profil 
14. 7. 2022 17:54 Odeslat příspěvek
Kde tvrdím, že jsem koupil nový?
Kde tvrdím, že chci řešit záruku u Applu?
Jediné co jsem chtěl vědět, jak se Apple staví k záruce u nových telefonu v případě poškození vodou, protože to byl jeden z jejich argumentů, proč se se mnou o nějaké záruční opravě vůbec nebudou bavit, že to Apple taky neuznává.


Offline - Administrátor Profil 
15. 7. 2022 10:42 Odeslat příspěvek
Teď vidím, že tu nepadl link a kde lze najít dané LCIs (liquid contact indicators):
https://support.apple.com/en-us/HT204104

Teď trochu teorie: kontektory pro FaceID jsou na stejné straně jako je ten SIM šuplíček, kde je umístěno LCI (nicméně je tam nějaký prostor). Koukni na LCI dle návodu výše. Pořád existuje možnost, že voda pronikla skrze špatné lepení nebo horní část a konektory jsou vlastně netkuté (není tam oxidace) a LCI nálepka je v původním stavu (barvě). Pokud by tomu tak bylo, můžeš to prodejci omlátit o hlavu a opřít se o příspěvěk @BukCZ.


Offline - Junior Profil 
21. 8. 2022 11:53 Odeslat příspěvek
Po dořešení problému se vrátím, s tím jak to dopadlo.
Konzultoval jsem se soudním znalcem, ten mi řekl, že u bazarového telefonu nemám v podstatě šanci cokoliv, protože i když telefon donesu za půl hodiny, s tím, že na něm není originál displej, tak mi klidně můžou tvrdit, že už jsem jej vyměnil já. Takže maximálně na ně zkusit habaďůru se znaleckým posudkem, ale že ne ni nejspíše budou připraveni. No, tak zkusím, no...
Čili návrat na prodejnu s tím, že mi prodali něco jiného než deklarovali. Odpovědí, tisíce keců, že oni za to nemůžou a že to taky vykoupili, a že pokud to někdo rozebral nemá šanci poznat, jestli to bylo dobře slepeno atd..a kdo to rozebíral, když říkám, že člověk, co se servisem živí a je i soudním znalcem v oboru, tak následoval dotaz na znalecký posudek, říkám, že není problém jej nechat zpracovat, ale že to bude nakonec někoho stát peníze a že bych se rád domluvil bez toho.
V ten moment nastal obrat, nabídnuta výměna displeje za originální zadarmo a oprava face ID za polovinu s odhadovanou cenou opravy 2-4tKč. Nakonec celková cena opravy 2000Kč, tedy za mnou 1000Kč, Oprava face ID za půl bylo to co bych si představoval na začátku jako kompromis snad přijatelnej pro obě strany a výměna displeje za originál je bonus navíc.
Tedy za mě se k tomu nakonec postavili docela čelem, jen otázkou je nakolik k tomu vedlo potenciální mávání kulatým razítkem a nakolik snaha nemít silně nespokojeného zákazníka.
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď

Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 11 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies