MobilMania.cz |
Přihlásit se |
Superfórum » Obsah fóra » Specializované diskuze » Navigace a mapy |
Předchozí stránka | Další stránka |
GPS v letadle |
---|
warhead_cz - Junior |
6. 8. 2010 08:00 |
Jaka data po mobilnim netu co je to zase za zplacanici ?
|
Poslední příspěvek |
myšpulín - VIP uživatel |
6. 8. 2010 08:06 |
V těch letadle zakazují i fotoaparáty a kamery už proto že nemohou vědět čím je jaké zařízení vybaveno a kolikrát to nevědí ani jeho vlastníci. Třeba i GPS nebo foťák mohou být vybavena Bluetooth či jinou vysílací technologií.
|
piErcE - Junior |
6. 8. 2010 09:17 |
warhead_cz píše Jaka data po mobilnim netu co je to zase za zplacanici ? Akan si nekde precetl co je to A-GPS .... takze tuto znalost ihned zapojil... Ale tentokrat vyjimecne se docela trefil |
warhead_cz - Junior |
6. 8. 2010 09:19 |
Jasne ja jen ze se diskutuje o gps obecne a A-GPS maji jen telefony a pripadne jeste treba zminit 1% specialnich modelu s GSM modulem. Ale pokud se bavime o normalni tak nema lautr nic
|
Akan - Junior |
6. 8. 2010 10:41 |
A-GPS jsem měl na mysli jen okrajově. Můj TT GO 910 si tahá data přes spárovaný mobil. Používám to jen při zkouškách a jsou to docela slušné balíčky. Znám ovšem kolegy, kteří si tyto služby (Počasí, provoz, služby Plus a další) platí jako firemní paušál. Že by je napadlo někdy něco vypínat, to jsem si věru nevšim. Letadel spadlých zdánlivě bez příčiny je v posledním desetiletí čítáno v procentech asi o 40 až 48 více než předtím. Jsou to srážky z nedbalosti posádek (US Hecules a GER Tu-154); jsou to pády vlivem střihu větru (JAP Boing); jsou to vměšování do činnosti posádky (POL Tu-154); a jsou to elektrické výboje a vniknutí energií do palubních datových přenosů, které se s ohledem na potřebné rychlosti zpracování odehrávají na prvcích s krátkou reakční dobou a tím i na nízké napěťové diverzitě (jsou "háklivější"). Posledně jmenované záležitosti se nedají prokázat z "černých" oranžových skříněk, letového a nouzového záznamu. Konkrétní projevy jsou u každého výrobce jiné.Obecně platí, že starší An-26 je vniknutím elmg rušení méně ohrozitelné (prakticky vůbec) než moderní CASA naší armády či Airbus páně presidenta.
P.S. Neměl jsem na mysli, žádné výtky, osočování a jiné nedůtklivosti. Je to zkušenost nabytá v raketovém a leteckém provozu od 16 do 66 let. Je-li tu někdo (v této zemi) kdo vyloží na stůl víc, sem s ním. Rád si jej poslechnu. |
piErcE - Junior |
6. 8. 2010 11:12 |
Mily Akane, prosim , venuj se necemu, cemu rozumis. Letecke nehody to, zda se, nejsou. Prekvapuje me, jak vis, co bylo pricinou padu polskeho Tu 154, kdyz tato udalost jeste neni ani zdaleka vysetrena a uzavrena.
|
cosmicboy - Junior |
6. 8. 2010 12:12 |
Pořád ale nechápu, jak může vyloženě pasivní navigace (která se k ničemu neváže) cokoliv ohrozit. Konkrétně v mém případě (jak jsem uvedl) to byla Garmin Nüvi 250, což je skutečně jeden z nejzákladnějších modelů, který kromě navigování neumí nic (žádný bluetooth).
|
myšpulín - VIP uživatel |
6. 8. 2010 12:24 |
A jak to má asi letuška poznat co ten který model umí?
|
cosmicboy - Junior |
6. 8. 2010 13:04 |
Je jasný, že to letuška nepozná... Spíš jsem se pozastavil nad Akanovo příspěvkama, které na mě působí jako by kvůli mě mělo spadnout letadlo.
|
piErcE - Junior |
6. 8. 2010 13:34 |
Akana moc neres... on vetsinou neco o problemu vi nejaky zaklad, nekde si k tomu precte milion veci nekde na internetu, a smicha to pak paty pres devaty... bohuzel.
... zakladnem jeho prispevku bylo, ze si precetl, ze nektere navigace (ale v podstate jen v mobilech apod.) stahovat nejaka data pres gsm sit .. bla bla bla... a udelal z toho takovy elaborat. samotna navigace v letadle vicemene nema co ohrozit, nicmene se neni co divit, ze to poletuchy zakazujou, protoze (a imho celkem opravnene) nikdo po nich nemuze chtit, aby resily, jestli ta navigace v sobe nema gsm, jestli ten fotak v sobe nema navigaci, atd... |
Akan - Junior |
10. 8. 2010 12:36 |
Proč je osobní GPS navigace v kabině dopravního letadla někdy aktivní a jindy ne.
Signál vysílaný družicemi GPS může do kabiny dopravního letadla vnikat okny kabiny cestujících a některými úseky potahu trupu, které jsou vyrobeny z plastů. Intenzita elektromagnetického pole signálu GPS se může v bezprostředním okolí trupu letadla několikanásobně zvýšit vlivem tzv. „koutového odrazu“. Průchod elmg pole oknem může mít zeslabující, ale i zesilující účinek. Vše záleží na pozici přístroje GPS vůči okennímu rámu a na vzájemném úhlu trati letu letadla s orbitami družic. Hlavním „koutovým“ zdrojem je na letounu uspořádaném jako dolnoplošník kořen křídla a přilehlá partie trupu. Letí-li dolnoplošný letoun ve směru západ – východ nebo naopak, nevybudí se „koutový odražeč“ jen signálem těch družic, které jsou nízko nad obzorem na opačné straně trupu než je pozice pozorovatele s GPS navigací. Koutový odražeč (termín užívaný v radiolokaci) vytvořený kořenem řídla a trupem se velmi dobře uplatní pro zachycení signálu družic, které jsou momentálně v pozici za zádí letounu. Je tomu tak proto, že křídlo je vůči trupu (v konstrukční rovině „waterline“) „nastaveno“ a celý letoun je za letu mírně „natažen“. Je rovněž možné, že se na intenzitě pole projeví „hranový“ jev vlivem náběžné hrany stabilizátoru (vodorovná ocasní plocha) a to u družic v zadní poloze, které jsou pod nadhlavníkem (mezi horizontem a zenitem). Průnik oknem obsahuje dvě půlkruhové hrany, které se svým účinkem projeví při šikmém umístění GPS tak, že bude směrem k zádi letounu. To znamená, že úplné přiblížení k oknu není nutné. Celá tato konstelační „úprava“ příjmu má také svou dynamiku a nemusí vyjít hned naponejprv. Opravdu výrazný vliv má pozice sedadla na kterém je pozorovatel. Tím se míní pozice sedadla vzhledem ke kořenu křídla. Druhý výrazný vliv je vzdálenost od okna a úhel normály antény GPS a plochy otvoru okna. Přitom se jedná o úhel prostorový, který vypadá jako kužel a podílí se na něm jak poloha do strany, tak poloha dolu nebo nahoru. Je to složité? Ano. A proto jsou hrátky s GPS v kabině civilního dopravního letounu zdlouhavé, výsledek nahodilý a obtěžování palubních cestujících zbytečné. Dělá se to (pokud nejsme výzkumníci) v podstatě z „plezíru“. P.S. Pokovení okna se při silném koutovém odrazu neprojeví, tlumení cca -3 dBm má význam při všeobecně slabém signálu. |
shevy - Junior |
10. 8. 2010 14:40 |
akan...ty ale umis veci popsat |
piErcE - Junior |
10. 8. 2010 14:54 |
ovsem zuajimalo by me, jak ten elaborat souvisi s legalnosti pouziti navi v letadle
|
shevy - Junior |
10. 8. 2010 15:03 |
piErcE píše ovsem zuajimalo by me, jak ten elaborat souvisi s legalnosti pouziti navi v letadle ti to reknu...nesouvisi.... |
myšpulín - VIP uživatel |
10. 8. 2010 15:33 |
piErcE píše ovsem zuajimalo by me, jak ten elaborat souvisi s legalnosti pouziti navi v letadle S legálností je to tak, jak si daná letecká společnost určí pravidla takové jsou. Při startu a přistání většinou zakazují veškeré elektronické přístroje (i když baterku z hodinek jsem ještě nevyndaval ) a během letu je to jak kde. Tyhle věci ty jako cestující k životu na palubě většinou nepotřebuješ a tak proč rozlišovat která věc něco vyzařuje a která ne. |
Nahoru |
Odeslat nové téma | Odeslat odpověď |
Přejít na stránku Předchozí stránka 1, 2, 3, 4, 5, 6 Další stránka Stránka 2 z 6 [ Příspěvků: 88 ] Předchozí téma | Následující téma |
Verze pro tisk |
Superfórum » Obsah fóra » Specializované diskuze » Navigace a mapy |
Hledat |
Zobrazit v normálním vzhledu |
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies |