MobilMania.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka 

Peklo s O2 - účetní podvod nebo jen klamání zákazníka?

Offline - Moderátor Profil 
14. 10. 2020 14:35 Odeslat příspěvek
Doplnění tématu - mám tu výsledek reklamace.

Reklamace byla částečně uznána (v zásadě jsem s výsledkem spokojen), ale zdůvodnění mi hlava nebere.

O2 - mail pracovníka reklamací:
"Dovoluji si Vás informovat, že Vaše reklamace, číslo požadavku xxxx týkající se vystavených vrubopisů VS xxxx45 a xxxx46 byla vyřízena.

Ve Vašem podání nesouhlasíte s vystavením výše uvedených dokladů. Dovolte mi podat k celé situaci následující vysvětlení.

Na základě šetření jsem prověřila, že u telefonního čísla xxx xxx 589, u kterého byla provedena výměna telefonního čísla dne 2.9.2019 bylo původně telefonní číslo xxx xxx 678, na které evidujeme podepsanou smlouvu majitelem účtu ze dne 2.5.2019 s využitím akce HW bonus na koupi zvýhodněného zařízení.

Vzhledem k tomu, že výše uvedená služba byla zrušena ke dni 29.9.2019 došlo k porušení podmínek akce HW bonus. Podpisem bylo odsouhlaseno, že účastník se seznámil s podmínkami.

Uvedený vrubopis VS xxxx46 na částku 8.295,00 Kč byl vystaven Z duvodu porušení podmínek marketingové akce HW bonus vám úctujeme cenu za zarízení (napr. mobilní telefon, tablet, notebook) ve výši poskytnuté
slevy. Za porušení podmínek je považováno napr. zrušení služby, nedokoncení aktivace služby, zmena na tarif s nižší ceníkovou cenou nebo prevod služby na jiného zákazníka.

Jak vyplývá z výše uvedených skutečností, Vaši reklamaci týkající se vystaveného vrubopisu VS xxxx46 vůči naší společnosti nelze považovat za oprávněnou.

Dále si Vás dovoluji informovat ve věci reklamace vrubopisu VS xxxx45 na částku 8.295,00 Kč.

Z důvodu zjištěných administrativních nesrovnalostí ve smlouvě ke službě s telefonním číslem xxx xxx 975, jsme na provedli finanční vyrovnání a vystavili daňový doklad - dobropis VS xxxxxx98. Částka 8.295,00 Kč Vám bude vrácena zpět na bankovní účet.

Věřím, že výše uvedené vysvětlení přijmete s pochopením"

Já:
"Jako správce účtu děkuji za reakci a vyřízení reklamace.
Již rezignuji na další řešení, ale vašemu zdůvodnění nerozumím.

Moje reklamace vycházela z toho, že oba dva případy jsou úplně stejné:
- 2x využita akce HW Bonus - notebook Lenovo IdeaPad + přenosný wifi router TP Link
k novým číslům s tarify Data 10 GB (na číslech xxx xxx 589 a xxx xxx 975, pořízeno v květnu a srpnu 2019),
- vydán doklad o využití slevy (v obou případech 4000 Kč) - viz přílohy
- na konci srpna 2019 obě čísla zrušena (a zaplacena kompenzace za nesetrvání na úvazku)
- O2 po roce vystavuje vrubopis, kterým vyžaduje vrácení slevy nikoli ve výši 2x4000 Kč (podle dokumentace) ale 2x8295 Kč
- Nevím, kolik majitel účtu za notebooky doplácel - vzhledem k jeho neschopnosti si v těchto věcech udržet pořádek a přehled... to od něj s jistotou nikdy nezjistím, takže se držím online dokumentace.

A absolutně netuším, kde se ve vaší odpovědi vzalo číslo xxx xxx 678 (od března 2019, kdy se majitel účtu stal tarifním zákazníkem, žádné takové číslo neměl).

Z mého pohledu měl majitel účtu doplácet za porušení akce HW Bonus jen 2x4000 Kč (je na to doklad) místo 2x8295 Kč na základě původně vystavených (a podle mne nesprávných) vrubopisů. Reklamoval jsem tedy částku 2x8295 - 2x4000 = 8590 Kč, vy uznáváte (pro mne nepochopitelnou) částku 8295 Kč

Vzhledem k tomu, kolik času jsem tomu již věnoval a vašim chybám nejen při této, ale i při dalších reklamacích, tak již na další řešení rezignuji a už od vás nic radši nechci.
Co jsme si vzájemně "ukradli" se navzájem ruší a jsme každý plus mínus na svém (jednu z předchozích reklamací jste také vyčíslili chybně, a tentokrát ale v náš prospěch).

Nechápu, jak je možné, že v tomto případě jeden ze dvou identických důvodů reklamace zamítnete, a druhý uznáte (a to dokonce ve vyšší výši, než odpovídá dokumentaci).
Nechápu, jak je možné, že reklamační oddělení udělá další chybu při přepočítávání chybně vystaveného (již dříve) reklamovaného vyúčtování.

A že tímto pozdravuji vaše IT oddělení, jehož lajdáctví je systémovou příčinou těchto pochybení (i když nevylučuji, že v případě chaosu ve smluvní dokumentaci akce HW Bonus jde o podivný záměr finančního vedení). "


Naposledy upravil 5uch dne 15. 10. 2020 00:27, celkově upraveno 1
Poslední příspěvek


Offline - Junior Profil 
14. 10. 2020 15:27 Odeslat příspěvek
No tak to je fakt hustý!!!


Offline - Moderátor Profil 
14. 10. 2020 15:55 Odeslat příspěvek
Poučení z tohoto případu a i těch dalších - viz viewtopic.php?p=12688822#p12688822

Pokud měníte nastavení služeb u O2, pečlivě si kontrolujte následující vyúčtování. Interní systém O2 je v takovém chaosu, že dovoluje uložit nesprávně a nesmyslně zkonfigurované služby. A pak je s přehledem i vyfakturovat (aniž by vyhodil chybu typu "Interní chyba sestavení produktu - nelze vystavit vyúčtování").

Pokud jde o to, že zákazník dostává do ruky doklad s potvrzením jiné částky slevy, než jaká je mu údajně skutečně poskytnuta... stále nevím, zda jde o prostý šlendrián, nebo "business" záměr (směřující IMHO ke zkreslení účetnictví).


Offline - Moderátor Profil 
7. 2. 2021 13:44 Odeslat příspěvek
Máme tu další díl epizody "Peklo s O2". ;-)
Tentokrát na téma, jak dovedou prodejci na pobočce skvěle poradit člověku, co se v tom nevyzná.

Opět v hlavní roli můj netechnický a zmatený známý. Šel do prodejny vyreklamovat notebook, který se mu přestal nabíjet. Ještě den před tou jeho návštěvou jsem mu dvakrát psal "HLAVNĚ TAM NIC NEKUPUJ" (jo, takhle velkými písmeny).

A co myslíte? Odešel s novým tarifem - NEO 5 Mbps na novém čísle a s převodem balíčku "O2 spolu pro jednoho" na "O2 spolu pro dva" a navýšením paušálu o 800 Kč. Zřejmě se prodejce rozhodl vyjít vstříc jeho schizofrenii.

1) Můj známý původně nic nechtěl. Celé se to odvinulo od klasické větičky "s čím vám ještě můžu pomoci?" poté, co předal notebook na reklamaci.

2) Můj známý nepotřebuje neomezená data. Chytrý mobil neumí pořádně ovládat, zatím netuší, k čemu v něm data jsou a doposud ho používal nedatově (několik měsíců po sobě spotřeba do 10% z jeho 4 GB limitu). Navíc většinu času tráví doma, kde má wifi. Pravda, po téhle epizodě si doma přes mobilní data pustil pár videí na YouTube (objev funkčnosti chytrého telefonu!) a byl rázem na nule.

3) Můj známý nabídku pochopil tak, že dostává něco navíc a bude platit méně, protože dostal slevu (ne, 800 Kč navíc není sleva). Ve skutečnosti dostal tarif za 800 Kč a k němu "standardní" slevu 200 Kč, ale tu už ke svým službám měl aktivovanou před tím - takže jako by ji nedostal... Jeho hloupost, ale i tak...

4) Když už by měl potřebu neomezených dat v mobilu (jako že ji nemá), měl mu správně pracovník na pobočce nabídnout navýšení datového balíčku na jeho stávající SIM a nedávat mu další SIM s dalším neomezeným voláním. Pracovník na pobočce věděl, že oba tarify bude používat jeden člověk v jednom mobilu (sám mu druhou SIM do dual SIM telefonu vložil). Nechápu tu drzost.

Naštěstí se zbytečný tarif podařilo hned následující den zrušit, a to bez měsíční výpovědní lhůty - díky pochopení a vstřícnosti O2 Guru na Facebooku. Nicméně mne to stálo odpoledne telefonování a dopisování:

a) Nejprve hovor na běžné zákaznické lince O2. Slečna pochopila situaci, dokonce přišla se skvělým kreativním nápadem, že k jménu mého známého v zákaznickém systému přidá varování ohledně prodejů - takže můj známý se teď v systému jmenuje něco jako "Franta Vopička nenabízet a neprodávat". ;-)
Je s podivem, že pro nějakou významnou poznámku k zákazníkovi není v zákaznickém CRM systému místo a musí se to řešit takhle. A že mi tuhle vychytávku nenabídli dříve, když jsem o něco podobného usilovně žádal.

b) Další hovor s pánem z retenčního (běžný pracovník na pobočce nebo lince nemůže ukončit službu... proč proboha?). Pán udělal co bylo v jeho silách, vyndal NEO 5 z balíčku "O2 Spolu pro dva" aby na něm mohl snížit tarif na nejnižší možný (O2 Modrý za 500Kč) a přitom zachovat trvalou slevu 200 Kč na tom zbytku. Na čísle spustil měsíční výpovědní lhůtu.

Celkem hodina telefonátů, než se to vyřídilo.

c) Pak ještě dlouhá psaná komunikace se slečnou O2 Guru (Domča) na Facebooku (znovu vysvětlování situace). Tahle slečna/paní zareagovala na jedničku - pochopila situaci a ze své moci tarif ukončila okamžitě, bez výpovědní lhůty.


Offline - Junior Profil 
7. 2. 2021 15:57 Odeslat příspěvek
Opravdu nevím čemu se divíš, opět jak přes kopírák. Co asi udělá korporátní zloděj mobilního operátora , když uvidí pošuka. Připrav si radši nějaký mustr, budeš ho brzy potřebovat, až se známý rozhodne si udělat výlet na pobočku. :D


Offline - Junior Profil 
7. 2. 2021 17:24 Odeslat příspěvek
Prodejci vydělávají hlavně na provizích z prodeje, takže se není čemu divit. Otázka zní jestli to vůbec pomůže, když bude mít pán napsané v systému "neprodávat, nenabízet". Je to jako nechci slevu zadarmo. Pokud se pán tváří, že rád nakupuje a užívá si to, může si zítra třeba koupit na splátky Mercedes-Benz třídy G. Jediné řešení je ho nechat asi zbavit svéprávnosti. Je to začarovaný kolotoč. Otázka zní proč nešel notebook reklamovat do autorizovaného servisu. Stejně to tam O2 vždy zasílá a vy by jste nemusel řešit nově objednané tarify a služby.


Offline - Moderátor Profil 
7. 2. 2021 17:48 Odeslat příspěvek
Citace
Prodejci vydělávají hlavně na provizích z prodeje


Pochopitelně. Ale neměli by v tom jít přes mrtvoly, ale někteří to zjevně nechápou. Ono asi není cílem prodat lidem něco, co pak stejně nezvládnou zaplatit (osobní bankrot extrém... vím, v řadě případů to lidi nakonec zaplatí, navíc s pokutami z prodlení atd... ale taky víc "stojí" z nich ty peníze dostat). Jo, jasně, prodejce neřeší a nedozví se o těch případech, kdy náklady vymáhání placení "dobrého kšeftu" (nebo náklady na nápravu chyb prodejem vzniklých) byly vyšší než zisk z prodeje.

Další věc... cílem prodejců by nemělo být lidi nas*at. Nas*aný zákazník kšeftu neprospívá.

No nic, asi jsem ze staré školy.

O tom zbavení svéprávnosti jsme se spolu už myslím bavili - že to není lehké rozhodnutí. A je to na lidech z jeho rodiny.
Z mé strany je řešení jednoduché - dal jsem svému známému ultimátum: tohle bylo naposled, kdy jsem za něj něco vyřizoval a zachraňoval. Tvářil se, že to pochopil (není hlupák, vystudoval VŠ ekonomickou, i když ještě za totáče). Je těžké si představit, do jaké míry, jak často a jak nezvladatelně mu ta nemoc zatemňuje mozek.

P.S. Mercedes třídy G si (snad) nepořídí. Při těchhle svých úletech je limitován tím, že vše platí v hotovosti. A stálé platby zadává z bankomatu. Nemá kartu (bohudík), nemá internetové bankovnictví. A tak nějak chápe, že ze svého účtu nemůže platit víc, než kolik na něm má, tj. měsíční invalidní důchod.


Offline - Junior Profil 
7. 2. 2021 18:43 Odeslat příspěvek
Je to kruté a pán je chudák, ale když se neudělají nějaká opatření, tak se budete motat v kruhu. Jinak to ,že vystudoval ,,i když ještě za totáče,, zní trošku expresivně. Já bych spíše řekl, že tehdy školy opravdu něco naučily. A dnešní střední školy se nevyrovnají pomalu ani tehdejším SOU. O současných, zejména soukromých VŠ ani nemluvím. Sry za OT.


Offline - Moderátor Profil 
8. 2. 2021 10:51 Odeslat příspěvek
Dovolím si pokračovat v OT... VŠE tehdy neměla dobrou pověst ve srovnání s většinou tehdejších VŠ (alespoň mezi námi z VŠ technických směrů). Bylo to takové: "nedostal ses na práva, na medicínu, na ČVUT, na fildu... zkus VŠE". Další věc - velká část toho, co se na ní lidi učili, byla v praxi po roce 89 nepoužitelná. Alespoň tak to vnímám já. Nicméně díky přijímačkám atd. byla úroveň většiny studentů jakýchkoli VŠ (zanedbáme protekci) v rámci populace nadprůměrná.
A další věc je ta, že u studentů gymnázií a VŠ nejde ani tak o to, co se tam naučí (spousta učební látky je bez použití v životě po studiích), ale o to, že se tam naučí učit, pracovat s informacemi a zvládat stres.


Offline - Pokročilý Profil 
8. 2. 2021 11:33 Odeslat příspěvek
OT To je dobrý já si zase pamatuju, že se říkalo nedostal ses běž na strojarnu na ČVUT, Hnojarnu nebo VŠCHT berou každého co umí psát, ukreješ se před vojnou a můžeš zkusit za rok něco normálního. VŠE v Praze vesměs měla dobrou pověst, ovšem v závislosti na fakultě, ZO byl vyloženě exkluzivní, top byly taky práva. Konec OT.


Offline - Pokročilý Profil 
8. 2. 2021 13:53 Odeslat příspěvek
O2 je banda šmejdů a zvlášť prodejci..sám mám zkušenost dosti špatnou, a to jsem si myslel jak jsem si všechno vychytal a pohlídal a stejně udělali levárnu..lidi co se neorientují nebo starší lidi úplně lituju


Offline - Kolemjdoucí Profil 
5. 1. 2022 16:04 Odeslat příspěvek
Dobrý den,

podnikám v cestovním ruchu a do nedávna jsem si myslela, že na nějaké "zvláštní" obchodní praktiky už nenaletím. Firma je u O2 mnoho let. Až na nějaké "drobnosti" měli/mají celkem dobré pokrytí i firemní tarify jsou fine. Do r.2018 jsme O2 hradili za internet (jeden router využívaným 5ti PC) 5 000 Kč měsíčně. Takto se jim upsal ještě předchozí majitel společnosti. Stěhovali jsme se do větších prostor a v nich nebylo možné tento O2 internet využívat, což potvrdil i O2 technik, který měl provést instalaci. Ač by toto mohlo být pádným důvodem pro vypovězení smlouvy, nebylo to možné, protože smlouva byla nastavena opravdu bravurně. O2 si odvezlo zapůjčenou techniku k internetu a nejen že požadovali úhradu za technika, který vlastně nic neudělal, ale také nadále chtěli internet hradit nebo doplatit smlouvu. V rámci toho, že jsme u O2 měli hodně tel. čísel a já jim začala vyhrožovat, že nepodepíši prodloužení smlouvy (telefony jsme měli na jiné smlouvě - která naštěstí akorát dobíhala), protože nehodlám platit za předražený internet, který ani nemohu využívat, nakonec jsme se dohodli. Doplacení smlouvy mělo být za 35 000 Kč a podařilo se nakonec za 12 000 Kč. Hraničilo to s podivnými praktikami, ale naše firma smlouvu podepsala s vědomím kolik se bude platit. Nepředpokládalo se však stěhování a následné komplikace...

V r.2020, akorát když začal Covid a cestovní ruch byl jedním z nejpostiženějších sektorů, volal mi slovensky hovořící pán od O2 v přátelském rozmaru. Vyškolili ho báječně. Začal s tím jak O2 chápe postižené sektory jako jsme my a že mají bezvadnou akci, na kterou díky výši smlouvy máme nárok. Nabídli mi notebook "zdarma" s doplatkem jen cca 1 000 Kč. Logicky jsem se optala v čem je háček. Prý jen v tom, že smlouva na tel. čísla nebude prodloužena na 2 roky, ale na 3 a že budu muset ještě uhradit poštovné. V té době jsem notebook potřebovala pro kolegyni, tak jsem v nějakém zoufalém zatmění mysli kývla. Za chvíli mi pán volal znovu, že se moc omlouvá, že se semnou tak pěkně povídalo až mi opomněl sdělit, že k notebooku jsou 2 SIM karty. Řekla jsem mu, že je nepotřebujeme a nemáme pro ně využití. Bylo mi sděleno, že jsou zdarma a budu platit jen jednorázový poplatek 30 Kč. Stále jsem si stála za svým, ale bez nich by prý nešlo notebook získat a že je lze využít jako přenosný internet zdarma. Ten mě zaujal, protože obě s kolegyní máme chatu a tam jsme bez internetu. Navíc mě pán ujišťoval, že za SIM nic platit nebudu, takže prý příjemný bonus za ty léta co u nich jsme. Takže jsem to pánovi tupě do telefonu odkývala. Notebook přišel, uhradila jsem drobné poštovné + doplatek cca 1 000 Kč. Když přišlo vyúčtování, bylo tam přičteno 200 Kč za zprovoznění 2 SIM. Pak nám účtovali 1 200 Kč za služby na těchto SIMkách. Zrušit do r.2023 zdarma nelze. Jednu SIM se podařilo ponížit na 300 Kč. Notebook stál v jiných obchodech cca 11 000 Kč. Díky úhradám za nevyužité SIM jsme za tento notebook již uhradili přes 28 000 Kč. Před Vánoci se mi podařilo jednu ze SIM zrušit přepsáním na rodné číslo. U druhé to takto snadno bohužel už nejde. Jediné řešení je, že si SIM sice zase dám na rodné číslo, ale i s notebookovým závazkem. Po té zavolám na O2, zruším číslo a doplatím přes 8 000 Kč, což byla jakoby poskytnutá sleva na zmíněný PC.... Uznávám, že jsem si způsobila tento problém sama svou blbostí, nicméně mi může být obhajobou, že když mi s nabídkou volali, byla jsem v tom nevětším profesním pekle co jsem kdy mohla zažít a drobet mimo. Navíc tedy zmíněný O2 prodejce lhal jak když tiskne, nicméně je to nenapadnutelné. I náš přidělený O2 obchodní zástupce uznal, že to bylo velmi nekalé a také přiznal, že ví o více podobných případů.

Člověk se stále učí. Už nikdy nic přes telefon neuzavírat. O2 nám dává sice dobré tarify, ale člověk musí být stále ve střehu. Kašlu na neznámé O2 brigádníky a vše už zásadně řeším pouze s naším přiděleným O2 managerem. Je mi líto starších i jiných méně zasvěcených lidí.


Offline - Moderátor Profil 
5. 1. 2022 17:01 Odeslat příspěvek
LanaNN:

zahráli to s vámi úplně stejně jako s tím mým známým... "Dostanete notebook za hubičku a k tomu vám dáme datový tarif na nové SIM".
A v té sladké řeči se jaksi ztratilo, že "dáme"vlastně znamená "prodáme".

K vaší cti budiž to, že jste podraz tušila, dělala vše pro jeho odhalení, ale prodejce vás stejně dostal.
Můj známý trpí mimo jiné "nenažraností" a chamtivostí a na slova jako "sleva" a "dáme vám" reaguje "tak mi to dejte". Jo, a to se jako správný křesťan modlí otčenáš a chodí ke zpovědi. Ale některých hříchů se zbavit nedovede.
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1, 2, #
Stránka 2 z 2 [ Příspěvků: 28 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies