MobilMania.cz

Přihlásit se




Vodafone - patrně nesprávné odčítání Extra kreditu

Offline - Moderátor Profil 
8. 9. 2021 15:19 Odeslat příspěvek
Vodafone na předplacených kartách dává (pro některé způsoby jejich dobíjení) tzv. Extra kredit - tedy kredit navíc. Jak už u "kreditu navíc" bývá zvykem, jeho použití je omezené - z důvodu zabránění podvodům jej nelze použít na platby třetím stranám (premium SMS, darovací SMS, SMS jízdenky a jiné platby za služby a zboží). To je v pořádku - a Vodafone to u popisu extra kreditu správně uvádí:

Citace
Na co můžu Extra kredit využít?
Důležité je, že Extra kredit čerpáte jako první - před běžným kreditem. Pokud máte nějaké volné jednotky, např. z některého z Balíčků ke kartě, tak mají přednost.
Extra kredit můžete využít na všechny běžné služby Vodafonu.
Nejde s ním ale platit služby třetích stran (jako třeba SMS jízdenky) a nemůžete ho využít ani pro Vodafone Pass na den.

Nicméně mne překvapilo, že jej nelze využít ani na služby provozované IMHO samotným Vodafonem - konkrétně službu SMS mail.

Podle vyjádření Vodafone jde o službu poskytovanou třetí stranou:

Citace
Extra kredit je možné použít pouze na stadardní služby jako SMS, volání na česká telefonní čísla, data, ale nikoliv SMS třetím stranám, Premium SMS apod. což SMS email je platba třetí straně. Píšeme o tom na https://www.vodafone.cz/pece/vyuctovani ... ra-kredit/ v bodě posledním pod otázkou "Na co můžu Extra kredit využít?"


Nicméně popis služby SMS email i její ceník je na stránkách Vodafone, popis neříká, že by službu provozoval někdo jiný, maily zaslané touto službou chodí z domémy, která má v názvu "vodafonemail", maily se posílají pomocí SMS zaslané na zkrácené číslo (2255), což je opět záležitost operátora. Pozná z toho zákazník, že je služba poskytovaná třetí stranou???

Podle mne jde o opomenutí v implementaci odčítání extra kreditu, kde se zapomnělo zohlednit odčítání peněz za málo využívanou a okrajovou službu... a pro Vodafone je teď tak "trochu" obtížné přiznat, že možná několik let byl kredit zákazníkům využívajících tuto službu odčítán chybně, v neprospěch zákazníka.

Co si o tom myslíte vy? ;-)
Poslední příspěvek


Offline - Moderátor Profil 
9. 9. 2021 23:30 Odeslat příspěvek
Update:
zatím proběhla nějaká konverzace se zákaznickým centrem Vodafone. Zdá se, že se ani lidé v něm nedovedou shodnout na tom, zda je SMS email služba Vodafonu nebo třetí strany. :nenapadne


-
10. 9. 2021 04:42 Odeslat příspěvek
Píše se rok 2021. Tahle služba je mrtvá stejně jako gsm banking ;-)


Offline - Moderátor Profil 
10. 9. 2021 12:00 Odeslat příspěvek
Masově se ta služba jistě nepoužívá (k odesílání mailu ze SMS... jako příjem modifikací má stále něco do sebe).
Nicméně dokud je nabízena... není její omezené užití důvod nebo omluva k tomu, aby u ní správně nefungoval billing.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
10. 9. 2021 12:08 Odeslat příspěvek
Myslis, ze kvuli tobe to budou predelavat?
Reklamuj to, treba ti za to daji nejaky Extra kredit.


Offline - Moderátor Profil 
10. 9. 2021 13:13 Odeslat příspěvek
Já vím, že je to prkotina. Ale je to snad omluva k tomu, aby něco fungovalo jinak, než se od toho očekává? Celé IT je mimo jiné o tom mít věci v pořádku. ;-)

Osobně spíš čekám, že Vodafone upraví popis podmínek uplatňování extra kreditu. A (možná!) bude nějak (třeba i symbolicky) kompenzovat ty, kterých se v minulosti tato chyba dotkla. Koho se to týká se z provozních údajů VF jistě dá zjistit.

Mě by spíš potěšilo, kdybych mohl v internetové samoobsluze a aplikaci obsluhovat nastavení svých služeb (off topic - před dvěma měsíci jsem hlásil, že u většiny služeb si po kliku na tlačítko "změnit" mohu jen přečíst, že služba je součástí mého balíčku... a ano, jsem přihlášený jako administrátor své služby).

Mne osobně se ta chyba netýká - všiml jsem si toho při kontrole účtu někoho z rodiny. O těch pár korun v našem případě taky nejde, to nás fakt nespasí. Jde o to, že se takhle "loupe perníček" nejspíš řadu let a u x zákazníků (troufám si odhadnout, že jde o systematickou chybu, co tu je od zavedení odměny v podobě extra kreditu).


Naposledy upravil 5uch dne 10. 9. 2021 13:42, celkově upraveno 1


Offline - Mírně pokročilý Profil 
10. 9. 2021 13:41 Odeslat příspěvek
Počkat, tomu nerozumím. SMS E-mail používáme třeba ve firmě (mail ve tvaru něco@vodafonemail.com přijde jako SMS na registrované telefonní číslo) a taková služba je zdarma. Proč byste za ní měl platit? Nebo myslíte jinou službu?


Offline - Moderátor Profil 
10. 9. 2021 13:57 Odeslat příspěvek
SMS mail funguje obousměrně. Vy užíváte jen tu lepší polovinu toho, co umí. ;-) Pokud se z registrovaného čísla pošle SMS na číslo 2255 a její text začíná mailovou adresou, tak na tu adresu se pošle zbytek textu SMSky jako mail z adresy něco@vodafonemail.cz. Tahle odeslaná SMS má zvláštní cenu uvedenou v ceníku (nejde z volných jednotek).

https://www.vodafone.cz/pece/tarify-slu ... ms-e-mail/

Kontext:
V rodině máme seniora, který při čtení SMS zpráv (na SMS mail přesměrovaná mailová avíza z banky atd.) často místo "Zpět" po přečtení zprávy zmáčkne prominentní tlačítka "Odpověděť" a pak "Odeslat". Systematicky tak posílá prázdné SMS na číslo 2255, což není zadarmo. Zadarmo je automatická odpověď "tomuhle formátu SMS nerozumíme", na kterou se opět dá odpovědět na čísle 2255. Tady by se docela hodilo, kdyby SMS mail šel nastavit jen pro příjem a zablokovat odesílání.

Tuhle službu jsem celkem intenzivně používal někdy v roce 2004, kdy jsem z mobilu z cest v zahraničí "mikroblogoval" - posílal SMSkou mail na adresu, která ho pak rozeslala podle distribučního listu (něco jako mail konference). Tehdy mobily kromě SMS a WAPu moc jiného neuměly, tohle byl docela chytrý způsob, jak zůstat v kontaktu a neobětovat tomu příliš mnoho času (jen čas na psaní a odeslání SMS v místech, kde byl signál).
Ten princip mailové konference používám dodnes, ale většinou do ní přispívám jiným způsobem (mail z mobilu, případně MMS - lze poslat delší text a media). Nicméně nouzový způsob přispívání krátkou SMS tam mám stále v záloze.


Offline - Moderátor Profil 
14. 9. 2021 17:42 Odeslat příspěvek
Update:

Dopadlo to vcelku podle očekávání. I když jde o celkem jasnou chybu a nesoulad implementace s dokumentací, tak se ji Vodafone rozhodl opravit... doplněním dokumentace.

Od teď tedy oficiálně SMS email není čerpán z extra kreditu. Dokumentovaný bug se stává fíčurou.
Na druhou stranu chápu, že se nikomu nechce hrabat v citlivém billingovém systému kvůli něčemu tak okrajovému, jako je SMS email.

https://www.facebook.com/vodafoneCZ/pos ... 3562251812


Offline - Mírně pokročilý Profil 
14. 9. 2021 19:47 Odeslat příspěvek
Aha, tak na tuhle formu jsem úplně zapomněl. Nikdy jsem ji nepoužíval. Nepoužíval jsem ani samotný E-Mail klient, když už byl v telefonech (tehdy na Sony Ericssonu T68i), protože to bylo velmi nekomfortní. Dnes už je to samozřejmě jiná písnička.

Jinak co vám brání psát seniorovi přímo SMS? :-)


Offline - Moderátor Profil 
14. 9. 2021 20:28 Odeslat příspěvek
dj.kure píše
Jinak co vám brání psát seniorovi přímo SMS? :-)


O to vůbec nejde. Já sám SMS mail k odesílání už prakticky nepoužívám (max. pro nějaké testovací účely). Senior v rodině má ve věku 80+ obecně problém s používáním čehokoli - uvědomění si kontextu "kde jsem", co v tom kontextu jde dělat a jak se dostat někam jinam. A pochopit k čemu všemu je to vlastně dobré. Kdo 20 minut nedával seniorovi po telefonu podporu na tak triviální úkon, jako je přepnutí TV programu na set top boxu... nepoćhopí.

Na SMS mail se přeposílají maily o transakcích z banky, společenství vlastníků, oznámení zmeškaných volání na pevnou linku (Odorik)... prostě takové věci, které je dobře průběžně sledovat a nenechávat na to, že si "někdy za měsíc pročte maily".
Ale ono i přečíst ty SMS je problém a často to skončí nechtěnou odpovědí, tj. zasláním prázdné SMS na SMS mail (protože 99% přijatých SMS je z mailu).

Možná na tom čísle SMS mail zruším a bude klid. Protože je otázka, zda by si i tak senior všiml, že se třeba na účtu v bance děje něco nezvyklého, a správně zareagoval. Ale je mnohem větší šance, že si toho všimne v těch SMS, než v mailu.
Další věc je, že vyzvánění SMS (výrazné a dlouhé) senior stejně obvykle neslyší, resp. ignoruje. :hm

Stáří je sviňa.
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď

Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 11 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies