MobilMania.cz

Přihlásit se




O2 Balíček prepaid (Sim NA VÝBĚR 50 Kč GO Naplno

Offline - Junior Profil 
5. 9. 2021 17:10 Odeslat příspěvek
Zdravím
Při koupi telefonu asi dva měsíce pozadu v O2 prodejně vrazili mojí známé tento Balíček prepaid (Sim NA VÝBĚR 50 Kč GO Naplno 6/20 A odb.) s tím že od té doby (2x) má na faktuře 50 Kč víc než platila do té doby.Můžou si dovolit takovou věc ? >:-( díky
Poslední příspěvek


Offline - Moderátor Profil 
8. 9. 2021 17:48 Odeslat příspěvek
Nerozumím.
Předplacená karta - jak mám rozumět tomu, že se objevuje na faktuře? U dobíječek se snad platí dopředu a ve vyúčtování je nevidíte (pokud tedy nedáte dobití z nějakého čísla na paušálním postpaid tarifu... a pak je tam tolik, kolik jste si na předplacenku poslali).
Nevím, co je tarif NA VÝBĚR 50 Kč (v ceníku O2 je jen NA!VÝBĚR).
Nevím, co je tarif GO Naplno 6/20 A (v ceníku jsou různé varianty GO Naplno, ale tahle ne).

Chtělo by to popsat problém srozumitelněji.

Obecně platí - platit budete to, co si sjednáte. Jestli si sjednáte nějaké dražší služby, je to vaše věc. A reklamovat, pokud je ve vyúčtování chyba (to se u O2 může celkem snadno stát - jejich zákaznický systém je pěkná s.ačka a dovoluje zadat třeba nesmyslné kombinace služeb, aniž by varoval, že tohle přeci nejde... při změně služeb je taková chyba celkem dobře možná).


Offline - Junior Profil 
8. 9. 2021 18:46 Odeslat příspěvek
Ona je u nich - myslím O2 přes dva roky má tarif neomezené volání a SMS do všech sítí za 499 Kč tak jí to zdražili o 50 Kč.To nebylo jak jsem myslel tím že si koupila nový telefon protože se jí ten starý mimochodem důchodcovský telefon který pokazil.To víš jak uvidí starší paní tak ji narvou co se jim namane a tem O2 Balíček prepaid (Sim NA VÝBĚR 50 Kč GO Naplno upozorňuji SIMku jako navíc k tomu telefonu( šmejdi )


Offline - Moderátor Profil 
8. 9. 2021 20:00 Odeslat příspěvek
Ano, nejnižší neomezený tarif FREE+ Modrý nedávno O2 zdražilo o 50 Kč (všem, kdo ho měli) a přidalo 1 GB dat (dříve 1 GB dat v tarifu, teď 2 GB). Oznámení o tom dali s předstihem do vyúčtování. Komu to nevyhovuje a chce odejít - může (jen bude muset splatit zařízení na splátky a se slevou). Nebo si může zkusit říct o některý z běžně nenabízených tarifů (které ale jsou v ceníku), případně o takový, který v ceníku není.

Z těch aktivně nenabízených ale ceníkových (pro seniorské telefony, lidi, co data nepotřebují) by mohl vyhovovat FREE mini (60 minut do O2, jinak 3.50 Kč a neomezené SMS do O2, jinak za 1.50 Kč + symbolických 50 MB dat) za paušál 350 Kč (závazek papírově 24 měsíců, fakticky 3 měsíce)
Nebo raději FREE volání (neomezené volání, SMS za 1.50 Kč, 50 MB dat) za 400 Kč (zase se závazkem).
Čekám, že při hrozbě odchodem a dobré strategii při vyjednávání bude umět O2 nabídnout i něco lepšího.

S tou předplacenou kartou tomu pořád nerozumím. Prodali někomu telefon navíc s předplacenou kartou? Proč si ji bral, když už číslo má? Byl ten telefon s předplacenou kartou výhodnější než samostatně? Předpokládám, že tak člověk zaplatil navíc nějaké dvě stovky za přednabitý kredit. Možná zbytečně, ale můžete ho utratit a pak kartu vyhodit, nikdo vás nenutí ji dál dobíjet. Jestli tam byl nějaký tarif GO Naplno, který má volné jednotky a strhává kredit automaticky (i bez používání služeb, tedy něco jako paušál)... tak je to další důkaz toho, jak hluboko mohou operátoři klesnout.


Offline - Junior Profil 
8. 9. 2021 23:46 Odeslat příspěvek
Pokud někomu operátor změnil cenu a/nebo nastavení služeb, protože původní sjednaný tarif končí, je pochopitelně možné ukončit smlouvu, anebo přejít k jinému operátorovi. Současně NENÍ nutné doplatit dotaci na telefon, protože jde o změnu na straně operátora. On porušil podmínky smlouvy, tudíž za takovou změnu nese plnou zodpovědnost, a tedy i riziko finanční ztráty.

V předcházejícím ZoEK bylo, že porušení smlouvy je pouze v případě neprospěchu účastníka. V aktuálním ZoEK je uvedeno, že je za porušení smlouvy považována jakákoli změna. Takže teoreticky i v případě, kdyby operátor tarif zlevnil a přidal větší množství dat.


Offline - Moderátor Profil 
9. 9. 2021 20:45 Odeslat příspěvek
pokudos:

Citace
Současně NENÍ nutné doplatit dotaci na telefon, protože jde o změnu na straně operátora. On porušil podmínky smlouvy, tudíž za takovou změnu nese plnou zodpovědnost, a tedy i riziko finanční ztráty.


To je zajímavá myšlenka. ;-)
Jste si s tím jistý? Resp. je to uplatnitelné v praxi? Často ty slevy na zařízení nejsou součástí podmínek samotného tarifu, ale jsou to samostatné dodatky ke smlouvě, kde jejich plnění ze strany operátora (= poskytnutí a udržení slevy) je podmíněno setrváním zákazníka na nějakém tarifu nebo minimálním plnění.

Přijde mi to docela drsné vůči operátorovi. Bylo nemravné, když operátor chtěl po zákazníkovi zaplatit 20% budoucích paušálů za služby, které zákazník odstupující od smlouvy neodebere.
Ale zrovna by bylo nemravné, aby zákazník odešel bez doplatku např. s mobilem za korunu poté, co odstoupí od tarifu, který si k němu vzal (byť to odstoupení je z důvodu změny tarifu na straně operátora). Za fér obchod a vyrovnání bych považoval doplacení poměrné části slevy (poměr doba setrvaná na původní smlouvě versus zbývající doba). A stejné podmínky pro odstoupení od smlouvy z vůle zákazníka, tak z důvodu změny podmínek operátorem.

Závěr... vychází z toho, že ta marketingová kouzla se slevami na zařízení od operátora jsou pěkně vypečené čertovo kopýtko (pro obě strany). ;-)


Naposledy upravil 5uch dne 9. 9. 2021 21:15, celkově upraveno 1


Online - Junior Profil 
9. 9. 2021 21:06 Odeslat příspěvek
Nemaj zdražovat, no.


Offline - Junior Profil 
9. 9. 2021 22:34 Odeslat příspěvek
Ano, jsem si tím jistý. Operátora nikdo nenutí, aby tarif změnil/zrušil/zdražil/zlevnil… Pokud to ale mermomocí chce udělat, pak se nemůže divit, že za to nese zodpovědnost.

Teoreticky by to šlo obejít například úvěrovou smlouvou na nákup přístroje, která by ale byla nezávislá na smlouvě o tarifu. Tudíž by smlouva o úvěru s patřičnými splátkámi pokračovala, ať už by účastník využíval anebo nevyužíval tarif daného operátora.


Offline - Moderátor Profil 
9. 9. 2021 23:16 Odeslat příspěvek
ok. Škoda, že to není všeobecně známo. Nedává akce, kdy O2 plošně zdražilo o 50 Kč pevnou linku a základní neomezený tarif FREE+ Modrý (a přidalo k němu data) mohla být docela zajímavá. IMHO to nebyly okrajové tarify (hlavně ten FREE+ modrý), a jistě by se našli lidé, co mohli vydělat na odchodu s nějakými nesplacenými zařízeními... ale už je pozdě. :-| Změna tarifu proběhla, výhrady a výpovědi je třeba dát v době kdy je změna oznámena, ale ještě nenastala. :hm

Napadá mne, že informace o nějaké plošné cenové úpravě teď může být zajímavá jako spekulativní "insider trading" (přechod na tarif s očekávanou změnou + nákup zařízení se slevou před tím -> po změně tarifu ukončení smlouvy a ponechání si zařízení).


Offline - Junior Profil 
10. 9. 2021 16:58 Odeslat příspěvek
Tak to má moje známá tento tarif nevím jak stará ženská která neumí skoro posílat SMS a má navíc automatická obnova dat co to znamená automatická obnova ? díky
Edit to je nehoráznost 249 Kč :shock: když tak tak na tím přemýšlím ona nemá šanci se připojit na internet protože to neumí a navíc s telefonem Nokia 225 4G, černá který ji vrazili toho moc neudělá :-D ta platnost 30.9.2021 mě spletla jak je to vlastně 30.9.2021 má platnost ta obnova dat kterou jsem ji vypnul tak na začátku října kdybych ji nevypnul tak by ta částka strhla nebo navýšila ? díky

Přílohy

automatická obnova dat.jpg
automatická obnova dat.jpg
[ 57.67 | Zobrazeno 11 krát ]

tarif.jpg
tarif.jpg
[ 135.52 | Zobrazeno 38 krát ]




Naposledy upravil Víťa1 dne 11. 9. 2021 15:12, celkově upraveno 1


Offline - Moderátor Profil 
10. 9. 2021 17:21 Odeslat příspěvek
Automatická obnova dat je, že pokud člověk vyčerpá svůj příděl (zde 2 GB), tak se automaticky aktivuje za peníze další balíček dat, aby měl data pořád k dispozici. Smysl dává u lidí, co pro ně útrata není problém a nechtějí být překvapeni, když jim náhodou data dojdou. Velmi výhodné pro O2, takže je tato volba nastavena jako výchozí. :hm
Doporučuji vypnout. Co nechci využívat, to odmítám.

Vyžádejte si OKU kód (tím se operátor dozví, že ho chcete opustit). A až vám operátor zavolá s tím, že vám nabídne něco, čím vás udrží... tak jednejte. V nejhorším případě chtějte tarif Free volání (neomezené volání za 400 Kč). Ale možná, že dostanete nějakou lepší, neveřejnou nabídku. Nebo zvažte předplacený tarif. Nebo se podívejte po nabídkách jiných operátorů, udělejte si přehled typické konzumace služeb z vyúčtování a vyberte si něco vhodnějšího. Je to vaše starost. "Voják se stará, voják má".
Pro rodinné volání bych doporučil předplacenku Vodafone s s automaticky opakovaným měsíčním balíčkem neomezeného volání v síti Vodafone (chce to, aby i ostatní členové rodiny byli na VF nebo Oskartě). Tam je neomezené volání za 99 Kč, pro seniory 65+ za 75 Kč. Volat za stovku v rámci rodiny + některých přátel neomezeně... to je nejlepší veřejná nabídka, co znám.

Ve vašem případě je problém, že na čísle je seniorka, takže nejspíš nebude mít ten přehled a schopnosti k vyjednávání, až ji budou volat. Zkuste kontakt přesměrovat v Moje O2 na sebe.

Mimochodem... co jsou ty doplňkové služby za 39 Kč, první dávka zdarma?
Vypadá to na O2 Security - filtr webových stránek. Pro lidi, co v mobilu nechodí na internet přes mobilní data, to je služba úplně na ho.no. Neochrání vás to při připojení na wifi. Neochrání vás to na PC (pokud PC nekrmíte hot spotem z mobilu). Neochrání vás to (vůbec) před podvodnými aplikacemi.
Přesně takhle šmejdi z O2 vysávají technicky méně zdatné lidi. Mému známému takhle prodali O2 security a 7 mobilních GB dat do hloupého mobilu. 2x 10 GB mobilních dat s dvěma dotovanými notebooky (dalších 1600 = 2x800 Kč měsíčně navíc), což používal jako náhradu domácího internetu, a samozřejmě mu to nestačilo, takže ještě data přikupoval. A to na konci takhle debilního používání mobilního internetu už měl domácí internet k dispozici (dalších 400 Kč), ale nedovedl na něj ty své notebooky připojit. Ach jo.

Berte to tak, že prodejci na pobočkách a linkách operátora jsou placeni od toho kolik a jak ceněných služeb prodají, ne od toho, kolik je za nimi spokojených zákazníků. :(


Offline - Junior Profil 
11. 9. 2021 09:54 Odeslat příspěvek
5uch píše
plnění.

Přijde mi to docela drsné vůči operátorovi.
Ale zrovna by bylo nemravné, aby zákazník odešel bez doplatku např. s mobilem za korunu poté, co odstoupí od tarifu, který si k němu vzal (byť to odstoupení je z důvodu změny tarifu na straně operátora).


Tohle je přesně ten důvod, proč tu máme kartel. Dokud bude mít zákazník pocity viny, kdykoli není pořádně dojen, tyhle šmejdský praktiky a small print jenom pokvetou. Zakáže to (de iure)"regulátor"/(de facto)4.člen kartelu? Neva, navážem to na něco jinýho a dojíme dál :-)
Bylo by dobrý si uvědomit, že tyhle "mobily za korunu", "v ceně tarifu", "dotovaný" atd. jsou pro lidi velice nevýhodný a pro operátora super možnost, jak si je ještě víc (a dlouhodobě) podojit.
Jestli ti přijde "nemravný" od toho odstoupit, když se náhle rozhodnou tě dojit ještě víc, doporučuju vyndat hlavu z rekta a podívat se, jak funguje přístup k zákazníkům v civilizovaných zemích.


Offline - Moderátor Profil 
11. 9. 2021 13:51 Odeslat příspěvek
brumak píše
Dokud bude mít zákazník pocity viny, kdykoli není pořádně dojen


Ale kdež.
Myslím, že jsem ve vztahu k operátorům spíš "vzdorovitý" a "podezíravý" troublemaker, který jim nenechá chyby jen tak projít... než ovce vděčná za každý drobek. ;-) Dojit se nenechám (50 Kč/měsíc za telefonní služby na tarifu Vodafone Odepiš + cca 300 Kč/rok na "pevnou" VoIP linku u Odoriku + exUPC 300 Mbit za 450 Kč/měsíc mi přijde celkem OK).

Osobně by mi stačilo, kdyby obchodní praktiky byly fér a transparentní - tím samozřejmě myslím pro obě strany. Tedy žádné rozpouštění dotovaných cen za zařízení do paušálů... i lidem, co si zařízení nepořídili atd.

Jak jsem psal výše, slevy na zařízení jsou čertovo kopýtko. Většinou ve smyslu marketingové lákačky a ve výsledku nevýhody pro zákazníka.

Pokud je nyní mezera v zákonu a je možné "zneužít" jeho znění k tomu, že si někdo vezme dotované zařízení a vzápětí po změně podmínek odchází se zařízením "za hubičku" (fakticky ukradeným), tak to také není dobře:
- Jednak z hlediska obecné férovosti.
- Dále z hlediska toho, že si operátor ztráty tohoto typu vykompenzuje na někom jiném, nevinném, někom, kdo se nechová jako vyčůránek.
- No a v neposlední řadě věřím, že operátor si je této mezery vědomý a nějak ji "látá" - třeba tím, že před připravovanou změnou svých podmínek (tedy impulsem k odchodu bez sankce) nebude takové výhody nabízet novým zákazníkům, ale jen těm, co si je už de facto podojil. Jen taková úvaha...

Další věc je to, že tuto mezeru využije (zneužije) jen minimum lidí. K vědomému zneužití je nutné vzít si dotované zařízení v momentu, kdy se změna připravuje, ale ještě není realizována (malé časové okno, navíc se o něm dozví jen ti, co mají "insider" informace). A tuším, že u ostatních, kteří smlouvu ukončí prostě proto, že se jim změna nelíbí... tak po nich operátor doplatek jejich zařízení bude chtít. A teprve, pokud se zákazník znalý zákona bude cukat, tak ho nějak "vykompenzují".

Už jsem s tím asi otravný, ale vrátím se k případu, kdy při doplácení zařízení O2 chtělo jinou částku, než která byla v dokumentaci. Reklamoval jsem, O2 chybu dokumentace neuznalo (asi proto, že byla systematická a přiznání by ukázalo na účetní podvod), ale přišlo s nějakým mlhavým vysvětlením a "jinou" chybou na své straně... takže nakonec jsme plus mínus reklamovanou částku dostali zpět, vlastně i s nějakým "držhubným". Ale jak vidíte, "držhubné" na mne neplatí, já jsem slepičí pr*elka. ;-)

https://www.facebook.com/o2cz/posts/3446831542022084
viewtopic.php?f=1&t=1310687

Mimochodem... to systematické falšování dokumentace hlášeno na ČTÚ, ale to se zatím neozvalo.


Offline - Moderátor Profil 
13. 9. 2021 15:54 Odeslat příspěvek
pokudos píše
Pokud někomu operátor změnil cenu a/nebo nastavení služeb, protože původní sjednaný tarif končí, je pochopitelně možné ukončit smlouvu, anebo přejít k jinému operátorovi. Současně NENÍ nutné doplatit dotaci na telefon, protože jde o změnu na straně operátora. On porušil podmínky smlouvy, tudíž za takovou změnu nese plnou zodpovědnost, a tedy i riziko finanční ztráty.

V předcházejícím ZoEK bylo, že porušení smlouvy je pouze v případě neprospěchu účastníka. V aktuálním ZoEK je uvedeno, že je za porušení smlouvy považována jakákoli změna. Takže teoreticky i v případě, kdyby operátor tarif zlevnil a přidal větší množství dat.


Právě to teď nastává u O2 u tarifů NEO a FREE+... aktualizuje parametry (ku prospěchu zákazníka) a cenu (v jeho neporspěch u FREE+ tarifů s výjimkou FREE+ Modrý, který už O2 zdražilo nedávno).

Takže kdo se chce nechce dál platit nevýhodný tarif kvůli nějaké pofiderní slevě... má praktickou šanci jednou s O2 vytřít.


Offline - Moderátor Profil 
29. 11. 2021 18:17 Odeslat příspěvek
pokudos:

Citace
Pokud někomu operátor změnil cenu a/nebo nastavení služeb, protože původní sjednaný tarif končí, je pochopitelně možné ukončit smlouvu, anebo přejít k jinému operátorovi. Současně NENÍ nutné doplatit dotaci na telefon, protože jde o změnu na straně operátora. On porušil podmínky smlouvy, tudíž za takovou změnu nese plnou zodpovědnost, a tedy i riziko finanční ztráty.


Bohužel, je to jinak. Právě mi přišlo (po dlouhé době) stanovisko ČTÚ k problematice doplatku slevy zařízení v případě, kdy operátor změnil podmínky tarifu, ke kterému byla sleva poskytnuta.

A to stanovisko říká, že riziko doplatku slevy na zařízení při změně podmínek smlouvy na straně operátora nese zákazník.

Kompletní stanovisko ČTÚ zde:
https://drive.google.com/file/d/1IYZrpy ... sp=sharing
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď

Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 15 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies