MobilMania.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

Zneužití účtu zákazníka O2 k nevyžádaným mobilním platbám

Offline - Moderátor Profil 
3. 10. 2022 20:36 Odeslat příspěvek
To vysvětlení dává smysl.
A teď jsem vážně zvědavý, jak O2 zareaguje. Karma je svině. Těžko se získává, snadno ztrácí... A tipuji, že teď mě v O2 nebudou mít moc v lásce (i když mne autor článku na Dotekománii zapomněl citovat jako autora...). Už na tuhle sviňárnu na jejich Facebooku upozorňuji dost dlouho a opakovaně. Tak teď se snad něco hne. Vůbec by mi nevadilo, kdyby silně omezili i platby třetím stranám v těch případech, kdy se vyplňuje to číslo telefonu ručně do formuláře. Drtivá většina těch plateb jsou jen odrby.
Poslední příspěvek


Offline - Pokročilý Profil 
3. 10. 2022 20:40 Odeslat příspěvek
Dlužno dodat že odrby ze kterých operátor jako "zprostředkovatel" má polovinu... Nevím třeba to není tak malý byznys jak si myslíme. Jako default zakázat platby všem SIM v jejich síti zabere adminovi jak dlouho? Pár kliknutí v GUI? Ale nikdo se k tomu jaksi nemá. Buď je O2 jejich renomé u zákazníků jedno když už dávno žádný nemají nebo...


Offline - Moderátor Profil 
3. 10. 2022 20:54 Odeslat příspěvek
No, zakázat mobilní platby... To by nebylo třeba, pokud by fungovaly jen na fér službách, které by nebyly kořeněny tímhle svinstvem. Je fajn, že můžete zaplatit parkování SMSkou a nemusíte přemýšlet o tom, jestli máte zrovna povolené platby.

Jednodušší by bylo přerušit spolupráci s těmi podezřelými subjekty, kde je vážná pochybnost o přidané hodnotě služby a byznys modelu. Ten seznam není tak dlouhý. Pro začátek by stačilo ukončit spolupráci s těmi, co chtějí v http hlavičce ten header enrichment o telefonní číslo zákazníka. Myslím, že bych dovedl těch firem identifikovat většinu už jen podle názvu, sídla a kontaktu na podporu.


Offline - Moderátor Profil 
4. 10. 2022 02:36 Odeslat příspěvek
A ještě jedna perla z Facebooku od O2 guru:
https://www.facebook.com/o2cz/posts/513 ... 5615182634

Citace
Velice mne mrzí, že situaci takto vnímáte. Aktivně spolupracujeme s agregátory služeb, ale často nemůžeme dosáhnout až na jednotlivé provozovatele služeb. Jejich nabídky a taktiky se neustále mění, je téměř nemožné s tím proaktivně bojovat. Nicméně kolegové z finančních služeb se snaží denně pracovat na čištění a kontrole, zda jsou služby v pořádku. Požadujeme, aby každý partner (agregátor), měl zákaznickou podporu dostupnou v pracovní dny v běžných hodinách a v českém jazyce. Je to běh na dlouhou trať, ale děláme maximum.


Takže O2 ví, že je to problém, že firmy často tenhle způsob prodeje zneužívají... ale přesto jim poskytují nadstandardní spolupráci - jak inkasní servis, tak (!) identifikaci návštěvníka webu! A ještě se drze chlubí tím, jakou s tím mají práci, aby to udrželi alespoň v trochu slušných mezích (což se jim nedaří).

A ještě jedna:
https://www.facebook.com/o2cz/posts/513 ... 9673686823

Citace
pomocí platby přes internet můžete platit za zboží nebo služby ve vybraných e-shopech nebo aplikacích - a to až do částky 1 200 Kč, uživatelsky si můžete tento limit i snížit nebo lze platby přes internet zdarma zablokovat přes Moje O2.
Někdy je vyplňování nebo přepisování jakýchkoliv údajů během platby otravné, proto je principem této možnosti udělat to co nejjednodušší na pár kliknutí.
Vašek, O2 Guru

A co kdyby prostě O2 přestalo poskytovat inkasní servis těm firmám ze svého seznamu partnerů???
https://www.o2.cz/osobni/-a104164?field=data
Nebo alespoň těm, jejichž byznys model je na první pohled vypečený. S Google Play, Microsoft, Tidal, Spotify a iTunes mohou spolupracovat klidně dál.
Nebo kdyby O2 alespoň trvalo na tom, že objednávka musí zahrnovat kladnou odpověď na SMS s informací a shrnutím objednávky. A bez doručení kladné odpovědi by O2 předplatné neúčtovalo.
Ale ne, O2 chce mít u pochybných partnerů proces objednávky co nelehčí a nejhladší.


Offline - Kolemjdoucí Profil 
4. 10. 2022 11:33 Odeslat příspěvek
Řešil jsem to cca před měsícem, udeřil skrze mail i na obchodníka, ten "schválil refundaci" a teď O2 srovnalo zálohy, neboli "bylo vráceno".
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/6 ... ter%5D=346

Důležitý je tento odkaz:
https://www.idnes.cz/mobil/mobilni-oper ... ratori_LHR

Neboli kašlou na to a prochází jim to již minimálně od roku 2019. Údajně proti tomu tehdy podnikli několik kroků (přidali několik potvrzení), což je ovšem stále lež. Všude se mluví pouze o O2, nikoliv o ostatních operátorech, O2 svaluje vinu na třetí stranu a dává od problému ruce pryč, čímž vychází s čistým štítem, ačkoliv je ta třetí strana jejich obchodní partner v jejich seznamu. Nemá cenu mluvit ani s Guru ani s operátory, jsou vyškoleni papouškovat jednu větu a podbízet balíčky jako "bolestné". Nejvtipnější je na tom to, že operátor řekl, že je ten problém běžný a hned nabízel službu za 99kč/měsíc, která "nás ochrání před těmito praktikami", neboli šmejdi Vás oberou, jdete za O2 a nabídnou Vám platit výpalné jako ochranu proti těmto šmejdům za tu samou cenu, jakou strhávají na "předplatném" oni šmejdi - mají to již vše předem vymyšlené.

Dále je důležitý tento odkaz, který podle mě též zapadá do skládačky všech těchto nevyžádaných předplatných:
https://www.o2.cz/osobni/platba-pres-o2 ... n-aktivace

Je na čase veškeré info ohledně této věci sdílet kde se dá a udělat O2 kolektivně sbohem, přijdou o mnoho víc, než kolik podvodem získali. Víc udělat nemůžeme, silně pochybuji, že se ČOI a ČTÚ budou angažovat, měli na to min 3 roky.


Offline - Moderátor Profil 
4. 10. 2022 12:11 Odeslat příspěvek
Ean34:
hezká story, ta stížnost.

Pokud jde o službu "výpalného" za 99 Kč/měsíc.
Mohlo by se jednat o službu O2 security, která je za 59 Kč pro domácí počítač, 39 Kč pro jeden mobil. Dohromady to jakž takž dává vámi uváděnou částku.
A je to za měsíc - ty podvodné weby obvykle chtějí za "předplatné" částku okolo 90 Kč týdně.

Vtip je ale v tom, že O2 Security vás ochrání jen v případě, že jedete přes internet od O2. Pokud použijete připojení od jiného poskytovatele nebo wifi, tak je O2 Security zcela mimo hru.

A docela bych věřil tomu, že před nechtěnými objednávkami předplatného od "partnerů O2" vás ani O2 Security neochrání. Ti jsou přeci "prověřeni" právním oddělením O2, takže z hlediska O2 není důvod je blokovat jako nebezpečné stránky. Nebo snad ano? Jak je pak možné, že jsou blokované (potenciálně nebezpečné) firmy partnery O2?

Ad odkaz https://www.o2.cz/osobni/platba-pres-o2 ... n-aktivace
Z obrazovek s průběhem objednávky je jasně vidět, že chybí tlačítko pro její odmítnutí - jediná viditelná cesta (přes tlačítka) je "Hrát" a "Předplatit".
Velmi podobně bylo řešené uživatelské rozhraní objednávky na tom 360vr-tube - jen prominentní tlačítka pro potvrzení, jediná cesta vpřed vede k dokončení objednávky, prominentní ilustrační obrázek, mrňavé podmínky a cena.
Samozřejmě - dá se ukončit prohlížeč, nebo se dá použít tlačítko Zpět v prohlížeči (o kterém řada lidí - zejména v případě mobilů - neví, že něco takového je a k čemu se to používá).


Offline - Junior Profil 
4. 10. 2022 12:40 Odeslat příspěvek
Na Mobilenetu už je k tomuto tématu také článek:
https://mobilenet.cz/clanky/kdyz-operator-pomaha-tem-kteri-se-vas-snazi-okrast-glosa-46945


Offline - Moderátor Profil 
4. 10. 2022 15:56 Odeslat příspěvek
Jinak co se týče těhle služeb jako jsou prémiové SMS, audiotext a m-platba, tak minimálně u té SIM Datamanie, kde je ten problém asi nejčastější, tak minimálně právě v jejím případě tyhle služby nelze zakázat přes appku Moje O2, ale je potřeba pro jejich vypnutí navštívit webovou verzi Moje O2. Taky pěkně mazaný!


Offline - Moderátor Profil 
4. 10. 2022 16:11 Odeslat příspěvek
Je evidentní, že O2 svým zákazníkům kope jámu a dělá vše pro to, aby do ní spadli, ale pak si to vyčítali sami sobě.

Ono i to nastavení blokace plateb v Moje O2 je zmatečné - tady čtu, že mám platby aktivní (nebo mám aktivní blokaci těch plateb???). Já myslím, že mám ty platby zakázané.

Příloha
O2-platby.png
O2-platby.png
[ 22.2 | Zobrazeno 35 krát ]


A kdybych ty platby neměl zakázané - co by tam bylo? Platby přes internet... neaktivní? A jako typ blokace by tam bylo napsáno co? "Žádná"? Nebo "Vše povoleno"? Nebo by tam ten stav blokace nebyl zobrazen vůbec?
(nechci to testovat a měnit, abych tím nezmátl toho člověka, jehož účet spravuji).


Jsou UI designéři v O2 tak nedbalí a ledabylí, že jednoznačnost a srozumitelnost UI prostě neřeší, nebo někdo s doktorátem z psychologie jim poradil, jak to mají udělat, aby co nejvíc lidí spletli?


Offline - Pokročilý Profil 
4. 10. 2022 16:47 Odeslat příspěvek
Asi jim radí promovaná psycholožka Mgr Kudláková ;-)


Offline - Moderátor Profil 
4. 10. 2022 19:13 Odeslat příspěvek
Je to dle mě psychologická hra. Každopádně tam jde o to, že je ta služba prostě k dispozici, ale jsou tam dílčí nebo všechny služby zakázané.

-- 4. 10. 2022 20:15 --

Zajímavá je pak Platba voláním, kde se píše následující: "Blokování těchto služeb nastavíte tlačítkem „Konfigurovat službu“, volba „Zakázáno vše“. Zrušení služby k blokaci nestačí."

Přílohy

Screenshot_20221004-201251_Edge.jpg
Screenshot_20221004-201251_Edge.jpg
[ 417.14 | Zobrazeno 21 krát ]

Screenshot_20221004-201217_Edge.jpg
Screenshot_20221004-201217_Edge.jpg
[ 312.4 | Zobrazeno 24 krát ]




Offline - Junior Profil 
4. 10. 2022 20:47 Odeslat příspěvek
5UCH: Takové blbé kecy, ty si neschopný rozkliknout nastavení? Co tam asi bude? Pak se nedivím, že platíte jako oslíci...

Přílohy

capture_10042022_214308.jpg
capture_10042022_214308.jpg
[ 58.08 | Zobrazeno 93 krát ]




Offline - Moderátor Profil 
4. 10. 2022 21:42 Odeslat příspěvek
Jak zde ale zaznělo a myslím, že ne jen zde, problém je, že tohle všechno je ve výchozím stavu povoleno. To není úplně dobře, spousta lidí, spíš bych řekl drtivá většina, nemá o těchto možnostech nastavení ani potuchy.


Offline - Moderátor Profil 
4. 10. 2022 21:45 Odeslat příspěvek
KrylP:

Hele, samozřejmě to rozkliknout dovedu. A mimochodem, na předplacence z tvého screenshotu to vypadá trochu jinak (a přehledněji)než na datové SIM a hlasovém paušálu.
A O2 nic neplatím (nejsem u něj). Ale dokázal jsem svého zmateného známého u O2 dostat z měsíčního vyúčtování 3500 Kč na nějakých 800 Kč (+ jsem mu navíc zabránil právě zakázáním těchto služeb utrácet další řádově tisíce korun měsíčně za premium SMS, na kterých jednu dobu silně ujel).

Pokud jde o mne, tak moje útrata u mobilních operátorů je celkem 50 - 100 Kč měsíčně, 450 Kč měsíčně za pevný net doma (bývalé UPC 300 Mbs) a necelých 300 Kč ročně za VoIP.

Takže bych řekl - ta poznámka o placení jako mourovatý je v mém případě totálně mimo.

Možná ti uniká, o čem je tu ve skutečnosti řeč: Poukazujeme tady na to, že UI zákaznického portálu by mohlo být lepší - jasnější a srozumitelnější. A spekulujeme o tom, že to není náhodou. A že do toho krásně zapadají další nastražené pasti a ušité boudy, které O2 na své zákazníky šije.

Prostě z toho, jak se O2 k tomu problému staví, mi vychází, že se O2 jen tak něčeho neštítí.

Kapišto?


Offline - Moderátor Profil 
5. 10. 2022 09:56 Odeslat příspěvek
Ta věc má ještě jeden aspekt. Nejde jen o pochybné obchodní praktiky (což by mělo zajímat ČOI a ČTÚ), ale i zneužití osobních dat (telefonního čísla). O2 zde předává osobní data zákazníka dalšímu subjektu a zákazník nad tím nemá kontrolu - netuší dopředu (a vlastně ani zpětně), že kliknutím na nějaký odkaz na internetu předává serveru za tím odkazem své telefonní číslo v http hlavičce komunikace.

Update:
Pokud mohu věřit vyjádřením O2, mobilní číslo se třetí straně nepředává. Jen jakýsi unikátní identifikátor, podle které lze zákazníka v systémech O2 ztotožnit.
O2 při komunikaci se šmejdským webem přidá do hlavičky komunikace cosi jako: "toto je Zákazník O2 s ID 123456".
Šmejdský web tento údaj zpracuje a řekne O2: "Váš zákazník s ID 123456 u nás udělal nákup za 99 Kč".
A O2 to zpracuje: OK, zákazník ID 123456 je Franta Vopička, strháváme mu z účtu 99 Kč, část posíláme šmejdovi a část je naše provize za zpracování platby."
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další stránka
Stránka 3 z 11 [ Příspěvků: 158 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies