Píše se rok 2000 a v Česku startuje nová, prozatím poslední plánovaná, mobilní síť. Společnost Český Mobil vstupuje na trh netradičně bez názvu sítě, která dočasně nese břímě "Český Mobil". Ale ne na dlouho. Zanedlouho se podle zájmu přejmenovává na, těžko zapomenutelný (v příjemném slova smyslu) název OSKAR.

Oskar vstoupil na trh agresivně, což už nasvědčovala jeho červená barva. Nedal se zahanbit a naprostou většinu svých akcí, a hlavně reklam, pojal s naprostým vtipem sobě vlastním.
Nezapomenutelnou vstupní reklamou je pro všechny určitě sitcomová reklama Telefonováci ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-telefonovaci.mpg ). O tom, že Oskar k vám zajde za jakéhokoliv počasí, pak pojednal i reklamní spot Pošťák ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-postak.mpg )
A pak už to šlo "jako po másle". Vtip, vždy dobře okořeněný a nikdy nepřehnaný následoval v každé z Oskarových reklam.
Třeba z útoku na lidi, kteří si ještě do této chvíle svůj mobil nepořídili? Oskar to uměl s nadhledem a s citem. Navíc perfektně věděl, kam mířit. No posuďte sami. Pokud jste shlédli reklamu Dědeček ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-dedecek.wmv ) a v té chvíli neměli mobil? Co by vás mohlo přesvědčit víc?

Oskar vás taky chtěl přesvědčit o tom, že opravdu nemusíte za svým operátorem chodit, stát frontu a podepisovat písemné smlouvy. Stačí jeden telefonát a "Oskar" přijde až za vámi. Paní Horáčková v reklamě OskarLinka ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-oskarlinka.avi ) určitě věděla své

Chtěl nás, a určitě se mu to povedlo, přesvědčit o tom, že je nesmysl platit aktivační poplatky. Jednou z nejpovedenějších reklam Oskara byl právě Parníček ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-parnicek.avi ), který tuto přirozenost vzal "po svém"

Jedním z hlavních bojů a vytyčených cílů Oskara bylo také odstranění bariéry na hovorném á la hovory ve špičce a mimo špičku. Svérázná "hajzlbába" ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-toaleta.mpg ) nám to podala opravdu výtečně. Vtipně na hovory špička/mimo špička reagovala i reklama Instalatér ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-instalater.mpg ). K tomu se přidal i boj za tarifikaci. Účtování 30+30 (každá půlminuta) se Oskarovi zdálo nevýhodné a tak chtěl, aby zákazníci platili jen to, co skutečně provolají. Reklama Sekundy ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-sekundy.avi ) přinesla své ovoce a účtování 60+1 zanedlouho zavádí i konkurenční operátoři. Jedním z posledních "hlavních bojů" bylo řešení, že s Oskarem nemusíte přemýšlet, do jaké sítě voláte. Prostě jedna země, jedna cena s tarify NAPLNO. To představoval například spot "Volejte do všech sítí za jednu cenu" ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-volej ... h-siti.wmv ), ale i, poněkud odvážnější, spot Spojte se s kýmkoliv chcete ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-spojt ... chcete.mpg )
Oskar si budoval image uživatelsky přívětivého operátora, jako by to byla s vámi jedna rodina. K takovým věcem však patří i reklamy - tzv. "imagovky", které nemají za úkol propagovat služby, ale v "okurkové sezóně" vybarvit firmu ve správném světle. Takových ale Oskar skoro nikdy nevyužil. Vždy měl co nabídnout a pokud bychom se o image bavili, snad jí vypichoval jen reklamou o pokrytí. Těch byla spousta. Třeba 98% pokrytí ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-98-pr ... okryti.avi ), nebo série reklamních spotů Jsme posedlí pokrytím ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-jsme- ... tim-3.mpeg ).
Na náš mobilní trh přinesl Oskar také unikátní službu Chytrý přehled. Jen s ní máte i u paušálních služeb unikátní kontrolu výdajů. Chytrý přehled ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-chytry-prehled-1.mpeg ) na kterou navazovala i ojedinělá služba Flexilimit ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-flexilimit.mpeg ).
Tehdy nejmladší operátor na trhu bojoval o zákazníka i tak, že si od začátku mohl vybrat číslo, jaké chtěl. S vtipem jsme se o této nabídce mohli dozvědět i z reklamního spotu Vězeň ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-vezen.mpg ) nebo tak, že čím víc jste na předplacence utráceli, tím méně jste platili. Takovou službu nabídla Oskarta s Flexisazbou ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-flexisazba.avi ).
Revoluci, bohužel po skončení akce na nějaký čas zapomenutou, přinesl smutný odchod Oskara, ale zato s dobrou nabídkou na rozloučenou. Dočkali jsme se Neomezeného volání ve vlastní síti ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-neomezene-volani.mpg ) a to bez jakéhokoliv poplatku. Neomezené volání jste získali na 2 až 12 měsíců, podle vybraného tarifu.
OSKAR totiž přišel a naprosto zamíchal kartami na českém telekomunikačním trhu. A to jsme od něj všichni čekali. A ať máme jakéhokoliv operátora, Oskarovi vděčíme za mnohé všichni. Oskar totiž přišel s tím, že Nic by nám nemělo bránit vyjádřit se ( http://old.reklamnispoty.cz/oskar-bezici-lide.wmv )
Vzpomínáte na Oskara? Jaká byla vaše nejoblíbenější reklama? Co přinesl Oskar dobrého? Co mu chybělo, co ztratil?
