Stejně jako celkem nedávno jsme vzpomínali, jaké to bylo s Oskarem, dnes se podíváme na modrou barvu.
Je to 2 a půl roku, co náš trh opustila značka Eurotel, která na něm panovala více než desetiletí. A to chvíli pracovala se třemi sítěmi najednou (NMT, GSM, 3G). Pojďme se podívat, jak se značka vyvíjela pomocí reklamních spotů.
EuroTel v počátku devadesátých let pracoval se sítí NMT. Provozování mobilu v té době bylo dost drahé, platily se i příchozí hovory a tak se stal výsadou spíše podnikatelské vrstvy na trhu. Snaha dostat se i do domácností, na cesty a třeba na chaty byla patrná i z reklam. Ostatně posuďte sami : EuroTel. Je tam, kde jste vy. (1993). Zároveň ale EuroTel útočil i na zastižení vaší osoby. Opravdu nechcete zmeškat žádnou zakázku? Na to účtočila reklama Jste opravdu k zastižení, když je to nutné? . Trochu vtipu pak přinesla i série reklam "Nechci mobilní telefon EuroTel, které najdete zde zde a zde.
O rok později už vyrostla vedle sítě NMT i nová, moderní síť GSM, která měla přinést nové služby, dostupnější masám zákazníků. A to se jí také později povedlo. GSM EuroTel přivítal startovní kampaní GSM Global. A běžela i reklama, která GSM Global prezentovala jako síť, se kterou prostě musíte být reklamní kampaň GSM Global.
S EuroTelem jste se tak mohli v reklamách proletět přírodou nebo zjistit, jaký telefon a za jakou cenu pro vás připravili do prodeje a co proto museli udělat. Třeba Nokii 3110 za 995Kč. A kdybyste nevěděli, jestli si EuroTel koupit? Poradili. Koupit si EuroTel? Ano/Ne?. Zavzpomínat si můžeme i na nedávno zrušený program EuroTel Benefit. Jako první přinesl EuroTel na český trh také unikátní technologii pro čistší hlas "SuperSound". A že na to byl hrdý dokazují i vzniklé reklamy. SuperSound v rodině a jedna pro změnu zase jako přelet přírodou. EuroTel hřešil i na svůj Nejlepší signál široko daleko .
Svůj triumf zaznamenávaly i, do té doby neznámé, předplacené služby. Svou předplacenou kartu pojmenoval jako Go karta. Zcela jednoduchý, anonymní a nevázaný způsob používání mobilu. Prostě zaplatíš a jdeš. Ty procházely zcela běžným vývojem, kdy z reklamní stránky byla poutavá většinou nějaká z vánočních verzí. Nikdo jiste nezapomeneme na slova Já už nechci žádnej šátek.
Vývoj ale nenechal dlouho čekat a z EuroTelu se nám v roce 2000 stal Eurotel. Firma změnila logo, tvář a samozřejmě trochu stylu. Jediné co zůstalo bylo "Více ze života". Proč taky ne. Jakoby rozloučením se stala reklama "PF 2000", kde jsme naposledy EuroTel mohli shlédnout. Firma začala dbát na image a představila svůj pojem Více ze života a představovala i svou péči o zákazníky, prostřednictvím Dohledového centra. Přinesli i datové služby HSCSD, obraz do mobilní komunikace ve formě MMS.
Eurotel se vás snažil přesvědčit o tom, že je to ten pravý partner, když máte co říct. A o vánocích si zákaznici Eurotelu museli Připravit okno na dárečky. V posledních letech nás tak překvapil třeba reklamou na Magentické tarify, které už jsou taky minulostí, nebo zábavnější reklamou na Letní roaming od Eurotelu. Přinesl na trh i unikátní tarif Eurotel Individual.
K nezapomenutí patří určitě i jeden čas frekventovaná Santa Girl, která vás třeba na vánoce 2005 osvobodila od bláznivého hodináře a drahých minut a Po třetí minutě volali všichni zdarma. Záleželo i na skupinovém volání, do reklamy se dostala třeba i reklama na službu Eurotel Spolu, která vás spojovala s přáteli o 25% levněji. A připomněli vám i, že o signál Eurotelu se můžete opřít, ať jste kdekoliv.
Eurotel si získal hodně fanoušků a i srdečních záležitostí. Za těch několik let není s podivem. I když mnozí ani nevěděli, že mají tu čest s poslední reklamou, byla jí letní Volejte 3 kamarádům zdarma, kterou většina z nás nezná jinak, než Broučci s podkovou. Jedna, podle mého názoru z nejpovedenějších reklam byla poslední v historii. Léto se pro Eurotel uzavřelo 31.srpna, modrá barva ztmavla a do našich telefonů začal proudit kyslík. Eurotel odešel, O2 zaklepalo na dveře.
A co vy, jaká reklama se líbila vám? Co se vám líbilo na Eurotelu?