O2: Na příjmu

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Tonda512 12. 5. 2009 00:54

O2 svým zákazníkům dále zpříjemňuje telefonování. V případě, že je volaný mimo signál anebo má vybitý telefon, nemusejí si dělat starosti. Na skutečnost, že volané číslo je k dispozici, je nyní prostřednictvím SMS zprávy upozorní nová služba O2 Na příjmu. Využívat ji mohou všichni zákazníci mobilních služeb O2, a to zcela zdarma.

"Služba O2 Na příjmu je dalším užitečným pomocníkem, který doplní řadu služeb, jako jsou Zmeškané hovory, Hlasová schránka či O2 Spojovatelka. Zatímco služba O2 Spojovatelka pomáhá zákazníkovi v situaci, kdy se snaží dovolat na obsazené číslo, služba O2 Na příjmu zafunguje, když se nedovolá kvůli ztrátě signálu volaného, který je například v metru nebo má vypnutý či vybitý telefon. Zákazník může pustit z hlavy obavy, že by později na uskutečnění hovoru zcela zapomněl. Obě nové služby jej včas upozorní, navíc zcela bezplatně," říká Jan Karas, ředitel pro segmentový marketing společnosti Telefónica O2 Czech Republic.

O2 Na příjmu dává volajícímu zdarma bez nutnosti opakovaně vytáčet telefonní číslo šanci zjistit, zda je již volané číslo dostupné, tedy v dosahu signálu. Tuto informaci získá prostřednictvím SMS zprávy. Zpráva je volajícímu zaslána, pokud je číslo znovu dostupné nejpozději do sedmi dnů od neúspěšného pokusu o hovor. Služba je automaticky aktivní u všech nových zákazníků, stávajícím zákazníkům ji bude O2 aktivovat postupně nebo je možné si ji aktivovat odesláním SMS ve tvaru NAPRIJMU A na číslo 999235. Pro deaktivaci stačí zaslat SMS ve tvaru NAPRIJMU D na stejné číslo.

Jedinou podmínkou fungování je její aktivace na obou stranách, tedy jak u volaného, tak u volajícího. Služba O2 Na příjmu funguje i v případě, kdy má volaný zapojené přesměrování hovoru při nedostupnosti do hlasové schránky, Zmeškané hovory, Signalizaci příchozího hovoru či O2 Spojovatelku.

Hned první statistiky užívání služby dokládají praktičnost služby. Celých 40 % zákazníků informaci o opětovné dostupnosti jimi volaného čísla využijí a po jejím obdržení znovu zavolají nebo pošlou zprávu.

http://www.cz.o2.com/osobni/o_nas/tisko ... rijmu.html
Tonda512
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JQK 12. 5. 2009 10:41

Z jedné strany dobré, z druhé strany je otázkou, zda je tak fajn, když mě někdo bude mít automaticky "pod dohledem". (Aniž by se musel sám postarat.)
JQK
Junior

Odeslat příspěvekod c00l 12. 5. 2009 10:52

Pokud ty službu aktivní mít nebudeš, on tuto informací nedostane. Musí to mít aktivní jak číslo, které informací chce, tak číslo o kterém on bude informován.
c00l
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JQK 12. 5. 2009 12:04

c00l píše:Pokud ty službu aktivní mít nebudeš, on tuto informací nedostane. Musí to mít aktivní jak číslo, které informací chce, tak číslo o kterém on bude informován.


je automaticky aktivní u všech nových zákazníků, stávajícím zákazníkům ji bude O2 aktivovat postupně nebo je možné si ji aktivovat odesláním SMS...

Zřejmě se to týká plošně všech a bude třeba aktivně ze služby vystoupit. Tedy pamatovat na to.

Jde mi jen o trend a nastavení a jen přemýšlím, jestli si to spíše lidé odhlásí nebo ne. Sám za sebe si myslím, že je lepší službu dát jako vypnutou možnost. Máme různé obavy z okrajování soukromí a tohle je jeden z případů (asi neškodného?) postupu salámovou metodou.

Trochu mi to připadá, jako kdyby mi někdo dal nad vchodové dveře foták a zařídil, že při příchodu to hodí mojí fotku na web (třeba jen pro sousedy), jako že aby se vědělo, že jsem k dispozici doma. A řekli mi, že ten foťák mohu samozřejmě vypnout. Jasně, že můžu, ale (pokus o) vpád do soukromí to je.

Ano, já vím, že třeba pro WM existuje aplikace, kdy mohu poslat SMS, která jen ověří, zda je telefon zapnutý a ten nijak nezareaguje. Ale je to můj (pokus o) průlom do soukromí někoho jiného. Nezařizuje mi to automaticky firma.

Abych to shrnul, osobně s tím problém nemám, protože vypnutí bych zvládl. Pokud jde o nastavený trend, tak ten za dobrý nepovažuju.
JQK
Junior

Odeslat příspěvekod M. 12. 5. 2009 12:23

Plno lidi ani nezna vsechny sluzby, natoz to, ktere sami maji aktivovane.
Napr. registr zmeskanych hovoru. Vim, ze mi nekdo volal, ale malokdy se ozyvam nazpet ja. At si dotycny zavola znovu...

Obcas mi pripada, ze stejne lidi ani soukromi nechteji. Uz jenom takovy pitomy ICQ. Nechapu, proc si tam nekdo pise, co dela, jakmile sahne na mys, vsichni vedi, uz u pocitace je apod.

Proto jsem na ICQ stale skryt, pokud mi vubec jede a tuto sluzbu si taky vypnu.
"Systém GPS není určen pro přesné určování polohy
a nikdy byste neměli výhradně spoléhat na data
o poloze získaná z přijímače GPS a rádiových sítí pro
zjišťování polohy nebo navigaci."
M.
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Michal P 12. 5. 2009 12:51

JQK píše:. Sám za sebe si myslím, že je lepší službu dát jako vypnutou možnost. Máme různé obavy z okrajování soukromí a tohle je jeden z případů (asi neškodného?) postupu salámovou metodou.

Trochu mi to připadá, jako kdyby mi někdo dal nad vchodové dveře foták a zařídil, že při příchodu to hodí mojí fotku na web (třeba jen pro sousedy), jako že aby se vědělo, že jsem k dispozici doma.

Pošlu ti sms s doručenkou a monitoruji tě tím taky. Ideální je použít text zprávy co píše registr zmeškaných hovorů. 8-)

Kdo je paranoidní ať mobil nepoužívá a má klid. Myslím, že stále není povinnost mít mobil. :roll:
...
Michal P
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Tonda512 12. 5. 2009 13:20

Já si myslim že je to dobrá službě, ušetří mi to hodně bytečného volání :D Na nějaké soukromí pčeu, je to jak psal Michal. Když si někdo bude chtít zjistit, kdy zapnu mobil tak mi pošle sms.
Tonda512
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JQK 13. 5. 2009 07:29

Ale jo pánové (Tondo a Michale), vy jen nechcete vidět ten rozdíl mezi tím, když si někdo někoho aktivně sám kontroluje a když mu v tom pomáhá velká firma, že?
JQK
Junior

Odeslat příspěvekod Tonda512 13. 5. 2009 07:39

Ale však Tě nikdo nenutí to využívat....
Tonda512
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JQK 13. 5. 2009 08:41

Ne, to jistě ne. ;-) Mám asi tolik svobody, jako by mi k nákupu v hypermarketu povinně přibalili 10 kilo cukru, řekli, že je zdarma, odnést od pokladny že ho musím, ale vrátit ho mohu 20 metrů dále na informacích. :-D

Odhaduju, že jestli má O2 4 milióny zákazníků, tak si to zruší tak asi do 4000 a zbytek o té možnosti nebude ani vědět.

Jen si myslím, že seriózní firma to má udělat obráceně - tuhle možnost nabídnout, aby se každý musel aktivovat sám, nebo jí zavést všem na zkoušku třeba na měsíc, pak poslat upozorňující SMS s textem o nutnosti prodloužení (stačila by jednoduchá odpověď na upozorňující SMS, aby to i ta největší lama měla co nejjednodušší).

To bych viděl jako vhodný přístup k ochraně soukromí.
JQK
Junior

Odeslat příspěvekod Tonda512 13. 5. 2009 09:10

No ja myslim, že oni to plošně sms rozešlou...a pokud to rozešlou a někdo to chtít nebude, tak si to prostě zruší, těch pár písmenek zvládne napsat snad každý.

V tom krámu by byl rozdíl, že oni by ti to nabídli, ať ten cukr ochutnáš, jestli ti vyhovuje a jesti ne, tak ho hned můžeš vrátit.

já si tu službu rozhodně rušit nehodlám a ani zde nevidím moc reakcí, že by to někdo chtěl ihned zrušit nebo to nechtěl ani chvilku ozkoušet.
jestli zatím spíš nebude tvoje averze k O2 :D
Tonda512
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Well-being 13. 5. 2009 09:30

Přestože kyslíkového operátora moc nemiluji (za jeho nemravné účtování hovorů), v tomto případě ho musím pochválit. Bez té automatické aktivace by to bylo ještě lepší.
~ dubium est initium sapientiae ~
Well-being
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Michal P 13. 5. 2009 09:34

Bez té automatické aktivace by to bylo k ničemu, protože tak 90% lidí by si tu službu neaktivovalo i když by jim její používání nevadilo. Raději by posílali sms typu " Až budeš zavolej".
...
Michal P
Pokročilý

Odeslat příspěvekod JQK 13. 5. 2009 23:01

Tonda512 píše:jestli zatím spíš nebude tvoje averze k O2 :D


To asi těžko, když jsem u nich měl 5 let pro doma ISDN a teď mám pevnou + ADSL. 8-)

Averzi mám:

a) k vlezu do soukromí - on to možná nějaký člověk na úrovni vedoucího oddělení pozná, jaké to je, až se vrátí z dovolené, na letišti si zapne mobil, a v tu chvíli přijde 10 podřízeným a třem nadřízeným zpráva "je na příjmu". Do teď mezi nimi musí být superpako, aby si ho hlídalo pomocí nedoručené SMS anebo jen pako, aby to zkoušelo volat, jestli už není. V obou případech je nezbytná jistá aktivita, což většina lidí nemá.

b) konkrétně k systému nastavování a účtování služeb u O2 - je třeba vždy se obrnit trpělivostí při každé změně (v mém případě max. 1x ročně, což se dá snést) a připravit se na to, že budou třeba urgence a reklamace, než vše bude nastaveno, jak má - od platby přes SIPO (to milé O2 trvalo 4 měsíce a asi 3 písemné reklamace a 3 urgence), až po nastavení nejenom služby CLIP, ale i CLIR

Ale jinak technicky OK, jak je vše odladěno, tak dokud nechci změnu, tak vše šlape perfektně. Ceny nic moc, ale to je širší problém našich oligopolistů. Jo, a ještě by O2 mohlo nabízet i jen ADSL jen do Mbit, respektive dát nějakou rozumnou slevu nebo jinou výhodu, třeba minuty zdarma na pevné linky, kde se té jejich až 8 Mbit nedosáhne. (Protože když jsem v Praze asi 900 metrů od ústředny, kabel je v kolektorech, ale něco jim tam jiskří, a musí mě shazovat na max. 6 Mbit - což mi bihatě stačí - tak by si aspoň ušetřili tu minutu vysvětlování, že oni nabízí teoretickou max. rychlost, ale nic negarantují.) Ale to je detail, chápu, že takhle to vypadá, když koncepci dělají obchodníci a ne technici.
JQK
Junior

Odeslat příspěvekod Fido+ 17. 5. 2009 13:33

JQK píše:...Ano, já vím, že třeba pro WM existuje aplikace, kdy mohu poslat SMS, která jen ověří, zda je telefon zapnutý a ten nijak nezareaguje. Ale je to můj (pokus o) průlom do soukromí někoho jiného. Nezařizuje mi to automaticky firma...

Zajimalo by me jak to funguje. Pokud vim tak tohle resi smska s dorucenkou. Ale aby cilovy telefon vubec nezareagoval to uz by vyzadovalo informace ze site a k tem se normalni cestou nedostanes.
Fido+
Expert
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků