Dobrá služba, pokud nebude zneužívaná. A text té SMS by skutečně mohl být méně drastický (bez "Asi má potíže..." - stačilo by "prosí o zavolání" nebo "sám nemůže volat, tak mu zavolejte vy").
Pro zajímavost: v síti VF na Novém Zélandu fungovalo již dříve něco podobného, ale realizace je trochu jiná. Je to jen pro předplacenkáře s nedostatkem kreditu (pod $0.20). Pokud pošlou bezplatnou textovku IOU na 468, dostanou $2 kreditu "na sekyru". Půjčený kredit se automaticky odečte při následném dobití. Tento kredit stačí na několik textovek nebo 2-4 min hovoru.
Docela mne překvapuje, že to v rámci nadnárodní firmy nedělají všude stejně.
Očekával bych, že na to časem uplatní podobnou FUP i u nás, aby služba plnila pouze účel, ke kterému byla zřízena - tedy SOS SMS jen pro předplacenky s nízkým stavem kreditu a pro paušálisty s blokací placených služeb. Možná, že zatím je to volné proto, že není technicky dořešeno ověření aktuálního stavu účtu.
P.S.: IOU = 468 na klávesnici = "I owe You" = "dlužím vám".
Vodafon u protinožců skoro stejně vtipný jako Oskar.
